العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > الاخبار المحلية

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل أنت مؤيد أم معارض لمشروع احلال السيارات الملاكى؟
مشروع رائع...( مؤيد ) 17 70.83%
مشروع سئ...( معارض ) 7 29.17%
المصوتون: 24. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 04-03-2010, 05:41 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ::::_ :::: خبر حصرى و رائع جدا ::::_ :::: احلال الملاكى....اختيارى ::::_ ::::

هو المبداء متفق عليه طبعاً كفاية نستريح من العربيات اللى بتوقف اكتوبر والمحور والدائرى باعطالها بس التطبيق دائما بيبقى غلط

انا اتمنى ان الاحلال يكون اختيارى زى ما بيقولو ويبقى فيه حوافز لتشجيع الناس على الاحلال من غير مخصصات فى الوزارة ولا نيلة كفاية بس يقولو ان اللى معاه عربية قديمة يجى ياخد واحدة جديدة بدون ضرائب ولا رسوم كل الناس هتغير

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 04-03-2010, 09:09 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ::::_ :::: خبر حصرى و رائع جدا ::::_ :::: احلال الملاكى....اختيارى ::::_ ::::

بالضبط
الواحد عاوز يشوف البلد شكلها نضيف
لكن برضه من غير ما نظلم اللي راكبين عربيات قديمه
انا من رأيي الفحص علي السيارات القديمه يكون فحص مشدد
و اللي معاه فلوس يركب عربيه اكيد معاه فلوس يصلحها او يتصرف
لكن مش اي عربيه تعدي من الفحص و تخرج تقرف في مخاليق ربنا اللي ماشيين في حالهم
و كمان اي عربيه مركبه نص او ربع المفروض يتلغي ترخيصها نهائي لانها خطر علي مستخدمي الطريق
قبل الركاب نفسهم في حاله الحوادث لا قدر الله

حـازم خـضـر

قديم 06-03-2010, 03:38 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي ادعوا للريس ربنا يقومة بالسلامة

نقل الرئيس محمد حسنى مبارك جميع سلطاته واختصاصاته لرئيس الوزراء الدكتور أحمد نظيف بشكل مؤقت، بعد أن قرر الأطباء مساء يوم الجمعة أن يجري الرئيس جراحة لاستئصال الحوصلة المرارية، حسبما ذكر راديو مصر.
وأصدر مبارك القرار الجمهوري رقم 60 لسنة 2010 لنقل سلطاته إلى نظيف، وهو ما ينض عليه الدستور في حالة مرض الرئيس.
وكان مبارك قد وصل الجمعة إلى مدينة هايدلبرج الألمانية برفقة أسرته، حيث تجرى له بعض الفحوصات الطبية لمتابعة شكوى متكررة من آلام بالحوصلة المرارية، ويرافق الرئيس فى رحلته الدكتور حاتم الجبلى وزير الصحة، والدكتور زكريا عزمى رئيس ديوان رئيس الجمهورية.
وقرر الأطباء إجراء جراحة استئصال للحوصلة المرارية صباح يوم السبت في مستشفى هايدلبرج الجامعي.

راى
طبعا كل الناس عرفت الخبر دة بس ال انا مستغرب لة شى تانى خالص
من امتى الريس بيعمل عملية ويقول او حد بيعرف
لية الريس معملش العملية فى مصر (هو المستشفيات بتعتنا وحشة ومعندناش دكترا كويسين ولا اية والرعاية الطبية فيها مشاكل فى مصر )
حجات غريبة بس فى الاول والاخر من غير انة ريس فهو انسان وربنا يشفية ويقومة بالسلامة
وربنا يكون فى عون الشعب
وربنا يهدى وزير الصحة ويكون عندنا رعاية طبية ومستشفيات كويسة واطباء كويسين علشان الريس ميروحش برة مصر ويتبهدل تانى فى مستشفيات الغرب

التعديل الأخير تم بواسطة Saif eldien ; 06-03-2010 الساعة 04:31 PM
قديم 06-03-2010, 04:10 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ادعوا للريس ربنا يقومة بالسلامة

يا أستاذ سيف

لما وزير الصحه شخصيآ يروح يعمل فحوصات طبيه فى الخارج ! و هو وزير لصحة 80 مليون

بنى آدم ! و أكبر مساهم فى دار الفؤاد ! تفهم من كده ايه ؟؟؟ حسبنا الله و نعم الوكيل !

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 06-03-2010, 04:39 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ادعوا للريس ربنا يقومة بالسلامة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

يا أستاذ سيف

لما وزير الصحه شخصيآ يروح يعمل فحوصات طبيه فى الخارج ! و هو وزير لصحة 80 مليون

بنى آدم ! و أكبر مساهم فى دار الفؤاد ! تفهم من كده ايه ؟؟؟ حسبنا الله و نعم الوكيل !

Dr. Bolbolan
يا دكتور بلبلان
ال انا مستغربيلة ان دة الريس يتبهدل كدة فى السفر والمرواح ويتعالج عند الغرب
مش احنا اولا و زى مقال جحا ولا اية ......................... ..
وبعدين وزير الصحة يروح هنقول انة بيغير جو وبيكتشف الاساليب الطبية الحديثة برة ودة علشان يجربها فى مصر
انما نبهدل الريس كدة يعنى حضرتك مكنتش تقدر تعمل العملية دة للريس
وبعدين من امتى كنا بنعرف ان الريس تعبان وبيعمل عمليات مش دة برضة غريب

الكلمات الدليلية
مصر, الطرق, اسعار السيارات فى مصر, انخفاض اسعار السيارات, تخفيضات, تستورد, غاز طبيعى, مرسيدس بنز, توك توك