العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 30-08-2011, 05:59 AM
1b3g 1b3g غير متواجد حالياً
من انا؟: silver shadow
التخصص العملى: تاجر
هواياتي: دريفت

1b3g will become famous soon enough
افتراضي رد: من وجهه نظركم ايه العربيات اللى خساره فيها الفلوس

بصراحة بعد كل سنة ولسه فيه ناس حلوة كده لسه بتشترى العربيات دى
( رينو لوجان , اسبيرانزا بكل انواعها , شيفورليه لانوس , شيفورليه افيو , فيات , هيونداى بكل انواعها , هوندا بكل انواعها , ماهيندارا , العربيات الصينى كلها
وعلى فكره يا جماعة العربيات اللى انا ذاكر اسمها دى كلها كويسه وهيا زيرو بس بعد السنة الاولى بقى استلم يا معلم وممكن قبل كده كمان ( وخاصة ان كتير من العربيات دى الثمن بتاعها مغالى فيه زياده عن اللزوم حاكم احنا شعب بيحب المناظر قوى الشركات بتصمم المنظر المغرى وتصنع واشترى انتا بقى بالتمن اللى على مزاجهم وعيش
........ يعنى انا ممكن اشترى بتمن عربية زيرو من دول عربية تويوتا كورولا مستعملة مثلا من 2003 الوش العريض لحد موديل 2007 بس عربية جامده فلوسها فيها زى حتة الصيغة وكمان للى فاهم حكاية انه يشترى ومايخصرش لما يحب يبيع ويجدد لموديل اعلى ( فا دى من العربيات اللى ليها سوق جامد فى البيع والشرى .. واسكودا a4 وa5 ونوبيرا وشيفورليه اوبترا ودايو وتويوتا كرولا .........الخ)

اما بقى فى عربيات تستحق ان الواحق يقتنيها فعلا بغض النظر بقى عن انها جديده او موديل من 5 او 6 سنوات او ليها سوق فى البيع والشرى ولا لا ( زى اوبل , ميتسوبيشى , نيسان , مازدا , فولكس , فولفو .....الخ....ثم....bmw بعد كده المرسيدس )
قديم 30-08-2011, 06:20 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

على فكرة للإفادة الوش العريض من تيوتا كرولا بدأ من 2002.
أصلي زعلت قوي لما لقيتك نسيت عربيتي :w6w2005041122 45306e.
عموما أنا هعمل زي توفيق عكاشة كدة وأقولك معلش أنا هعتبرك نسيت مش تناسيت.ههههههههه:fun_36_3 _1[1]:
بحبه قوي الراجل ده.

قديم 30-08-2011, 06:25 AM
الصورة الرمزية Ceasar
Ceasar Ceasar غير متواجد حالياً
من انا؟: No Words Can Describe Me
التخصص العملى: Architect
هواياتي: Sleep

Ceasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to behold

بتحب مين يا دكترا ؟؟؟!!!!

ع فكره الراجل ده رخم اوى

وماشى بنظام بفلوسى

قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا
قديم 30-08-2011, 07:54 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

الدايو (شيفروليه ) لانوس

الهيونداي فيرنا!!

بيكانتو!!
قديم 30-08-2011, 12:06 PM
dr.wael7yran dr.wael7yran غير متواجد حالياً

dr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond repute

يا جماعة الواحد لما بيتفرج على توب جير و لا برنامج فيفث جير اللي على ديسكفري بيتعكنن
دول بيمسكوا اي عربية عندنا اقل من 160 الف و هاتك يا تريقه
و لو حل مقاطعة الزيرو صعب مفيش حلول تانية ؟

Dr.wael el7yran