العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 28-03-2013, 09:06 PM
الصورة الرمزية lalala
lalala lalala غير متواجد حالياً

lalala has a spectacular aura aboutlalala has a spectacular aura aboutlalala has a spectacular aura about
Thumbs down باب السائق بيزيق اعمل ايه :((

معايا لانوس 2012 وطول مانا ماشي بالعربيه الباب بيزيق وهتجنن واعرف الصوت ده منين لكن مش عارف بجد انا زهقت من العربيه دي ويخربيت التقفيل المصري وسنينه بجد حاجة تقرف يا ريت والنبي لو حد يفدني

M7md 5aled
قديم 28-03-2013, 09:31 PM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: باب السائق بيزيق اعمل ايه :((

حضرتك ممكن تراجع ع الجلد بتاع الباب
ولو مكنش
يبقى تقف برا العربيه بتركيز شديد ف مكان هادى وتحرك الباب كأنك بتفتح وتقفل الباب وتحاول تعرف الصوت جاى منين
ممكن يكون مفصله الباب عاوزه نقطه زيت
وكلو بسبب التقفيل المصرى
الله يخربيت منعدمى الضمير والمسئولين اللى بيختاروا أردأ حاجه للشعب المصرى الفقير المسكين

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى
قديم 28-03-2013, 09:43 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
الأصوات اللى في اللانوس دي اصوات تسليه
الحمد لله انها من الباب بس ده بعد شويه هتلاقي صوت من الطابلوه ومن اماكن تاني
منه لله الى مقفل اللانوس
حاول تفك فرش الباب وركبه تاني كويس مع وضع لاصق اسفنج بين فرش الباب و صاج الباب
وبين فرش الباب و الجلد الي ناحية حزام الأمان
وممكن تحط فزلين علي جلد الباب
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 29-03-2013, 01:50 PM
الصورة الرمزية lalala
lalala lalala غير متواجد حالياً

lalala has a spectacular aura aboutlalala has a spectacular aura aboutlalala has a spectacular aura about

لأ يا باشا انا جربت افتح الباب واقفله في مكان هدوء كدة لكن مفيش اي صوت بيحصل غير والباب مقفول والعربيه بتتحرك كدة عند اي مطب كدة تلاقي صوت التزييق ده وطول مانا ماشي تمام لكن لو دوست فرامل بيحصل برضو
وحضرتك تقصد احط فيزلين ده علي انهي جلد بالظبط .. اللي هو دائري حولين الباب ده ولا حاجه تانيه

M7md 5aled
قديم 29-03-2013, 03:17 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lalala مشاهدة المشاركة

لأ يا باشا انا جربت افتح الباب واقفله في مكان هدوء كدة لكن مفيش اي صوت بيحصل غير والباب مقفول والعربيه بتتحرك كدة عند اي مطب كدة تلاقي صوت التزييق ده وطول مانا ماشي تمام لكن لو دوست فرامل بيحصل برضو

وحضرتك تقصد احط فيزلين ده علي انهي جلد بالظبط .. اللي هو دائري حولين الباب ده ولا حاجه تانيه
انا عندى نفس المشكلة بتاعت حضرتك بنفس الوصف دة بالظبط (مع اختلاف نوع العربية)
فكنت عند واحد بتاع مفاتيح وابواب عربيات عشان كان بيعملى قفل الكبوت ووصفتلة المشكلة دى
قالى دى بتبقى ترييحات فى الصاج بسيطة (الصاج مريح يعنى) وابقى تعالى اى يوم من بدرى وانا اعملهالك
فبصراحة انا مش واثق فى كلامة برضو وياريت اللى عندة خبرة فى الموضوع دة يفيدنا