العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 22-08-2012, 05:48 PM
blade2011 blade2011 غير متواجد حالياً

blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough
افتراضي تجربتى الفاشلة مع مصر للتامين

تجربتى الفاشلة مع مصر للتامين انا معايا لانوس زيرو موديل 2012 مامن تبع مصر للتامين وواخد عربيتى قسط مع بنك عودة ودفعت اول قسط تامينى لاول سنة 2300 المهم مشكلتى هية وانا كنت مرة ماشى لا بيا ولا على فى شوارع المنصورة الجميلة طلعلى تروسكل مخالف خبطلى الرفرف اضايقت طبعا قولت اروح التامين اعملها فى التوكيل فابتوع المصرية قالولى لا نصيحة ماتعملش فى التوكيل وهوة منصور طنطا اقرب فرع ليا واعملة فى مركز خدمة عادى عشان الاجرائات تخلص بسرعة واسهل معاة قولت طب مين كويس قاللى مركز الشايب المهم روحت قالى الخبطة هاتتكلف 450 جنية وهية خبطة حوالى 30 سم فى الرفرف وقالى لازم تترش قولت لو مش هاتبان مش مشكلة قالى لا مش هاتبان باذن الله المهم دفعت 450 واستلمتها بعديها بيومين وقالى ( مركز الشايب ) انا هاخلص بقيت الاجرائات وهاتستلم انتا الشيك مرة واحدة تابعت مع الناس بتوع المصرية والشايب ( المصرية هناك قسم مخصوص للتامين ) وبعدين من ساتها يا مؤمن بقالى شهر ونصف مااخدتش حاجة المهم كلمنى النهاردة واحد من هناك وقالى شيكك جة تعالى خدة اروح اشوف الاقى الشيك ب 166 جنية طب ازاى دة انا لا غيرت رفرف ولا عملت حاجة دة انا سمكرت ورشيت وعلى اللحم ومامعجنش كمان لان العربية زيرو قالى الشيك بيجى من مصر واحنا ملناش دخل قولتلة ماشى بس مين قالى مصر للتامين روح ااسالهم ....
فانا هاروح بكرة رغم انى متاكد ان كل اللى هاعملة مش هايجى بفايدة تذكر وبستعوض ربنا فى الفلوس بس بنصح اى حد مايامنش تبع مصر للتامين عشان شركة مش كويسة وبتاعة وسايط وكوسة وخاصة انى شوفت شيك قدامى فى وسط الشيكات الموجودة لدكتورة دافعة 13 الف وواخدة 12400 يبقة دة اية حرام ولا مش حرام كوسة ولا مش كوسة ؟؟؟ وربنا يعوضنى بجد والحمد لله انها ظهرت فى 200 ولا 300 جنية وربنا نبهنى احسن ماكنت تيجى فى حاجة كبيرة والعربية تتسرق مثلا وبالمنظر دة كان مندوب التامين هايكرمشلى 200 جنية فى جيبى ... واسف على الاطالة
قديم 22-08-2012, 07:55 PM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future
افتراضي رد: تجربتى الفاشلة مع مصر للتامين

اولا : مساء الخير يا فندم
مشكلة حضرتك انك امنت تبع المصرية و للاسف المصرية مش بتتابع تعويضات العملاء العيب مش من مصر للتامين العيب من مندوب المصرية
ثانيا : موضوع ان الشيك ب 166 جنية و حضرتك دافع 450 دة بسبب ان اكيد المصرية عملت لحضرتك الوثيقة بتحمل 4 فى الالف من مبلغ التامين بمعنى لو سعر العربية 70000 فحضرتك بتتحمل منهم 280 جنية و يا ريت حضرتك تبعت لى صورة الوثيقة اطلع عليها
و للاسف اغلب المشاكل بتيجى من العملاء اللى بيأمنوا تبع المعرض
يا ريت يا جماعة كل واحد يشوف مندوب من الشركة يخدمة وقت الاصدار ووقت التعويض علشان ما يعانيش المعاناة اللى العملاء اللى بيأمنوا تبع المعارض بيعانوها
و شكرا ليك
اتمنى انى اكون قدرت اوصل المعلومة

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 22-08-2012, 08:22 PM
blade2011 blade2011 غير متواجد حالياً

blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eman2205 مشاهدة المشاركة

اولا : مساء الخير يا فندم
مشكلة حضرتك انك امنت تبع المصرية و للاسف المصرية مش بتتابع تعويضات العملاء العيب مش من مصر للتامين العيب من مندوب المصرية
ثانيا : موضوع ان الشيك ب 166 جنية و حضرتك دافع 450 دة بسبب ان اكيد المصرية عملت لحضرتك الوثيقة بتحمل 4 فى الالف من مبلغ التامين بمعنى لو سعر العربية 70000 فحضرتك بتتحمل منهم 280 جنية و يا ريت حضرتك تبعت لى صورة الوثيقة اطلع عليها
و للاسف اغلب المشاكل بتيجى من العملاء اللى بيأمنوا تبع المعرض
يا ريت يا جماعة كل واحد يشوف مندوب من الشركة يخدمة وقت الاصدار ووقت التعويض علشان ما يعانيش المعاناة اللى العملاء اللى بيأمنوا تبع المعارض بيعانوها
و شكرا ليك
اتمنى انى اكون قدرت اوصل المعلومة

حضرتك انا دافع اول سنة 2300 من قيمة العربية اللى هية 71 الف حضرتك احسبيها يعنى اية بقة تحمل اربعة فى الالف يعنى اية يعنى اخد اقل من نسبة 50 % من قيمة اللى انا دافعة لية دة اسمة نصب حضرتك معلش يعنى
قديم 22-08-2012, 08:43 PM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blade2011 مشاهدة المشاركة

حضرتك انا دافع اول سنة 2300 من قيمة العربية اللى هية 71 الف حضرتك احسبيها يعنى اية بقة تحمل اربعة فى الالف يعنى اية يعنى اخد اقل من نسبة 50 % من قيمة اللى انا دافعة لية دة اسمة نصب حضرتك معلش يعنى
لو الموضوع نصب دة يبقى من المصرية مش من مصر للتأمين
لو الوثيقة بدون تحمل يبقى المفروض حضرتك تدفع2640
و لو بتحمل يبقى سيادتك تدفع 2300
و لو ممكن حضرتك تبعت لى صورة الوثيقة اطلع عليها
التحمل دة بيقلل القسط مقابل ان العميل بيتحمل نسبة من التعويض تعادل 4 فى الالف من مبغ التأمين ( التحمل دة بيكون 284 دة بالنسبة لعربية حضرتك ) اى كان الحادث
و نحسبها مع بعض حضرتك بتقول دفعت 450 جنية و خدتهم 166 و انك ماصلحتش فى التوكيل
اولا : 450 - 284 هيدينا 166 يبقى الموضوع مفيهوش نصب من الشركة للاسف المصرية ممكن تكون عملتلك الوثيقة بتحمل بدون علمك
اتمنى انى اكون وضحت الصورة و معتقدش ان فى غلط من مصر للتأمين و لا نصب زى ما حضرتك قلت
و غلطة حضرتك انك ما اطلعتش على الوثيقة و قريت بنودها كويس
يا ريت يا جماعة باقى مستشارين التأمين من الشركات الاخرى يردوا و يقولو كلامى صح و لا غلط
و الاثبات لكلامى صورة الوثيقة لو ممكن تبعتها

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 23-08-2012, 12:59 AM
mishoalex mishoalex غير متواجد حالياً

mishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the rough

استاذي العزيز انا مع الاستاذه ايمان و هيكده المعادله صح وثيقه حضرتكبتحمل 4 في الف و هي دي من اكثر عيوبمعرض المصريه انها بتعمل وثيقه التامين للعميل و العميل مابيعرفش ايه الي ليه و ايه الي عليه ياريت في المرات القادمه حضرتكتقراء الوثيقه كويس قوي وتستفسر عليكل شئمن حدمختص في التامين مش من حد من المصريه

Ayman Elnaggar

Insurance Consultant

Mob : 0111 013 9399

ayman.elnaggar@hotmail.co m