العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 23-05-2011, 11:17 PM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future
افتراضي رد: احذر من التعامل مع مصر للتامين

بجد ايضاح رائع المفروض اننا زملاء فى مهنة واحدة مش علشان تشهر شركتك تسوء سمعة شركة تانية بالنسبة لمصر للتأمين فهى شركة عريقة و صعب انها تقع
اما بالنسبة لمحمد باشا انا فهمتة انة المفروض انة يتصل بالمندوب اللى عملة الوثيقة و هو اللى المفروض يخلص لة كل الاجراءات مش يفضل هو يتعب كدة لان المندوب بيبقى عارف هو بيتعامل مع الموظفين ازاى اما بالنسبة لموضوع الخبير دة مش حقة انة يطلب اى رشاوى الموضوع لو فى القاهرة انا كنت خلصتلك كل حاجة لكن الوثيقة بتاعة حضرتك فى الاسكندرية
( حاول تتصل بالمندوب اللى عمل لك الوثيقة و تخلية يتابع موضوعك و ان شاء اللة اللى من حقك هتاخدة )و ربنا يوفقك و يكرمك

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 24-05-2011, 08:07 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

نرجوا من صاحب الموضوع تبليغنا بصورة كاملة عن ما حدث معة والى اى مرحلة وصل بالمشكلة
حتى يمكنا توجيهك لحل هذة المشكلة بكل سهولة
للاستفسار السريع
09009488
قديم 24-05-2011, 08:44 PM
mohamed488 mohamed488 غير متواجد حالياً

mohamed488 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eman2205 مشاهدة المشاركة

بجد ايضاح رائع المفروض اننا زملاء فى مهنة واحدة مش علشان تشهر شركتك تسوء سمعة شركة تانية بالنسبة لمصر للتأمين فهى شركة عريقة و صعب انها تقع
اما بالنسبة لمحمد باشا انا فهمتة انة المفروض انة يتصل بالمندوب اللى عملة الوثيقة و هو اللى المفروض يخلص لة كل الاجراءات مش يفضل هو يتعب كدة لان المندوب بيبقى عارف هو بيتعامل مع الموظفين ازاى اما بالنسبة لموضوع الخبير دة مش حقة انة يطلب اى رشاوى الموضوع لو فى القاهرة انا كنت خلصتلك كل حاجة لكن الوثيقة بتاعة حضرتك فى الاسكندرية
( حاول تتصل بالمندوب اللى عمل لك الوثيقة و تخلية يتابع موضوعك و ان شاء اللة اللى من حقك هتاخدة )و ربنا يوفقك و يكرمك
الاخت ايمان انا جربت كل شئ المندوب اللي عمل الوثيقة رمنا علي الفرع الرئسي في اسكندرية انا حلاص طلع عيني كل واحد بيرميمني للتاني وان شاء الله حا تاخذ حقك وبعدين الاقي مساوامات غبية مع ان كل شئ واضح العقد شريعية المتعاقدينليه هما يدوا نفسهم حق خصم 20% من قيمة الوثيقة بعد ما طلع عيني علشان اثبت ان الخبير الاول عديم الضمير بعد 4 شهور معناه يجي معناة اخري للخصم المبهم ومحدش يقولي ان ده طبيعي مش موجود في العقد ما يدل علي ذلك الخصم 20% من قيمة الوثيقة, هوا بس بند الف جنيه علي كل حالة تعويض غير كده مافيش وبعدين بعت لهم انذار قضائي لان العطلة دي كلفتيني الكثير, يقولوا بعتنا الورق القاهرة علشان يعتمد مع اني رافض المبلغ ده , لما يرجع يبقي نتكلم تاني ده ان بسيميه قلة ذوق في التعامل لو انها شركة محترمة لابد ان يكون فيه اسلوب واحد للتعامل ومش زي واحد بيشتر كيلوطماطم في عقد يبقي لازم ينفذ لكن حبير وخبير ومليون مشوار ومصاريف لاحصر لها وعطلة 5 شهور ومين يبقي يسدد للبنك اللي انا واخد منه قرض لما العطلة دي كلها الاسلوب ردئ للغاية لابد ان يحترموا الناس والعقود. ولا ايه انسانة ايمان مصر للتامين في القاهرة او في اي مكان اخر لابد ان يكون لهماسلوب محترم معمم علي كل فروع الشركة وحسبي الله ونعم الوكيل
قديم 24-05-2011, 08:52 PM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future

انا عاوزة اعرف هما وافقولك على مبلغ كام و كان مبلغ التأمين قد اية

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 24-05-2011, 09:23 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

يريت تبلغنا انت كنت عامل وثيقة بنسبة تحمل ولا لا كمان اية ال خلاك تعمل تامين مش بقيمة العربية الفعلية
ويريت توضح لنا هما كان قصدهم بالخصم دة تحقيق شرط النسبية ولا لا
علشان نقدر نسعدك