العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع > سوق قطع الغيار

سوق قطع الغيار محلات بيع قطع الغيار جديدة و مستعمله و أسعارها

قديم 25-01-2009, 09:47 PM
الصورة الرمزية koky_90
koky_90 koky_90 غير متواجد حالياً
من انا؟: لاتحسب البسمه على وجهى فرحا فاالطير يرقص مذبوحا من شده الالم
التخصص العملى: طالب
هواياتي: car وبس

koky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond repute
محتاج تليفونات تجار قطع غيار نيسان

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخويا عمل حادثه بلعربيه وكانت عايز اعرف سعر قطع الغير ضرورى

ده صوره العربيه ايام زمان
|
|
|
v

ام دلواقتى
|
|
|
v

بعد الصوره ده اخويا بقول انها اتخبطط وهى واقفه ......... وعجبىptmnlo123per1127
المهم يا جماعه عايز اعرف سعر قطع الغيار ضرورى

اولا:- سعر الاكصدام الامامى والخلفى ( مليزى او يابانى او استراد)
ثانيا:- سعر الفانوس الامامى ( مليزى او يابانى او استراد)<o:p></o:p>

وسعر الفانوس الخلفى ايضا والاشاره<o:p></o:p>
ثالثا:- سعر الشبكه الاماميه<o:p></o:p>
رابعا :- فاونيس الشبوره بلمره<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
لو عملت الشغل الى فيها في التوكيل هيكلف كام تقريبا<o:p></o:p>
ولا بره احسن من التوكيل

(لو حد عارف اى حد بتاع قطع غيار مضمون ياريت يجبلى رقم تليفونه او يتصل بيا معلش وده رقم تليفونى 0121934424 )

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 09-02-2009 الساعة 07:28 PM
قديم 25-01-2009, 09:51 PM
الصورة الرمزية koky_90

koky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاج المساعده .....بجــــــد

شكرا حازم خضر
على المشاركه في الموضوع الى فاتت
قديم 26-01-2009, 02:18 PM
الصورة الرمزية koky_90

معلش يا جماعه
الموضوع التانى الصور بتاعته مش شغاله
قديم 26-01-2009, 07:31 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بص يا كوكى لازم تنزل بنفسك وتقارن بين الاسعار بنفسك وتشوف الخامات بعنيك وتشوف اذا كان الاستيراد كويس ولا لاء وتفاصل فى الاسعار كمان

انا من كام شهر كنت نازل اشترى فانوس استيراد او وش فانوس (خلفى) جديد لان الفانوس عندى كان مجرد الوش مشروخ بس

انا وانا نازل عارف ان الفانوس الاستيراد فى حدود 80 - 100 حسب الحالة والجديد من 150 - 180 والوش بس فى حدود 20 - 30 جنية

فوجئت ا الفانوس كامل بيتباع صينى ب 60 جنية فاصلت فيه ونزلت 5 جنية واشتريتة وركبتة وشغال تمام لحد دلوقتى

فعلشان كده لازم انت اللى تنزل بنفسك

من ناحية الشغل ده يتعمل فين افضل انا شايف العربية الحمد لله مفيهاش حاجة طل المطلوب ان سمكرى نظيف - -- يشتغل الكبوت بحموات
-- واذا كان الصدر مكبوس يتعملة زرجينة

بس وديه شغلانة مابين 100 - 200 جنية عند السمكرى ومش شرط توكيل ابدا ولا حاجة المهم السمكرى يكون نظيف بس ويشتغل فيها على مهلة وميكترش حموات على الفاضى والكبوت يمشى مية واحدة مع الرفرف والصدر ومبيبقاش فيه عالى واطى كتير علشان يريح البوهيجى

-- بعد كده الاكصدام يروح لبتاع الفبر يلحمة فى اثناء شغل السمكرى ويجى السمركى يظبط عليه وبرضو الفوانيس والشبكة تيجى علشان السمكرى يظبطهم صح

-- اشترى بس شبكة والفوانيس الناقصة وهتلاقى استيراد كتير بس المهم تلاقى حاجة شكلها كويس علشان ديه الفوانيس القدامنية ولو فانوس اشارة واحد ملقتوش مستعمل يبقى احسن تشترى كله جديد علشان ميبقاش حاجة شكلها جديد اوى والباقى شكله مستعمل او شوف انت وراحتك طبعا

ملحوظة اخيرة :
لو لقيت الصدر مكبوس فعلا وعملت الزرجينة واستعدلتلة بص على الريداتير كويس واتاكد انه على قواعدة صح ومتخرمش منالخبطة وراجع عند ميكانيكى على بقية الدنيا فى الحوض

الف سلامة على العربية يا كوكى وقدر الله وماشاء فعل

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 26-01-2009, 10:33 PM
الصورة الرمزية koky_90

Smile رد: محتاج المساعده .....بجــــــد

(شكرا جزيلا يا وائل ربنا يخليك)
بس في حاجه
انا كده كده هنزل وكنت عايز يبقى عندى خلفيه ولو بسيطه عن الاسعار
علشان اخر مره سالت عليهم من زمان وفى ناس تقولى هات استراد احلى وفى ناس تقول
لا اليابانى احسن و انت عارف اراء الناس كتير انا بس عايز اعرف الاسعار علشان اعمل حسابى
وانا لقيت سمكرى كويس الحمد لله.

على العموم العربيه نيسان صنى مو 2000 لو حد يعرف يجبلى اسعار قطع الغيار
او رقم تليفون حد بتاع قطع غيار

شكرا ابو نورا مره تانيه