العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 19-08-2010, 04:51 AM
eng.ramy eng.ramy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Comm. Engineer

eng.ramy will become famous soon enough
افتراضي رد: مرايه الجنب زجاجها اتشرخ ايه الحل

[QUOTE=lol64;228238]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يا لول يا كبير المزريطه ايه يا عم الشروخ اللي علي الصبح ديه علي العموم لو المرايا الشمال هيه اللي اتشرخت يبقي لازم تجيب واحدة زيها علشان الابعاد وديه بتعمل في حدود من 50 لي 60 جنيه موجوده عند اي حد بتاع قطع غيار

لكن لو المرايا اليمين فهي اساسا ملهاش لازمه الا في الركن بس لانك بتعوضها وانتا ماشي بالمرايا اللي فوق دماغك فديه تروح بيها عند حد بتاع مرايات وازاز وتخليه يفصلك واحده علي قد البودي بتاعها ومش هتكلفك 5 جنيه انا عملتها عندي لما اتكسرت

للاسف يابو حميد الشمال هى اللى اتشرخت انا بس خايف ابق مع اى لجنه ولا كماين وانا راجع على القاهره
هوه الموضوع مش موضوع لجنة و كده
الموضوع انها بصراحة مهمة جدا و بتنفع في السواقة جدا
طبعا زس ما الناس قالتلك هتزل شارع دمشق بس لازم تجيب حاجه اصلية و خامتها كويسة بتاعت الالنترا و اوعه تجيب الصيني و الحاجات دي
و عموما سلامتها
قديم 19-08-2010, 05:25 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة se7selmalky مشاهدة المشاركة

لا ولا يهمك يا باشا من لجان ولا غيرو احنا الشرطه نفسها
شكرا ياباشا انت كده تبقى سحس بمب بقى ههههههه
قديم 19-08-2010, 05:28 AM
الصورة الرمزية lol64

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

[QUOTE=eng.ramy;230103]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lol64 مشاهدة المشاركة

هوه الموضوع مش موضوع لجنة و كده
الموضوع انها بصراحة مهمة جدا و بتنفع في السواقة جدا
طبعا زس ما الناس قالتلك هتزل شارع دمشق بس لازم تجيب حاجه اصلية و خامتها كويسة بتاعت الالنترا و اوعه تجيب الصيني و الحاجات دي
و عموما سلامتها
شكرا يارامى باشا انا شايف بالمرايه كده لانها شويه شروخ يعنى ماتكسرتش ووقع منها الازاز بتاعها
وان شاء الله هاجيب الاصلى مش الصينى
قديم 19-08-2010, 05:30 AM
الصورة الرمزية lol64

حد عنده فكره هما بيغيروا ازازها ازاى هايفكوا المرايا ولا وهى راكبه ؟
واخللى مين يغيرهالى بعد ماشتريها؟
قديم 19-08-2010, 09:56 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بسيطه يا لول ان شاء الله اعتقد بيبقى كف عبارة عن مرايه وفريم بلاستيك قطعة واحدة وبيركب مكان التانية فيه عربيات كتير كده بس معرفش الانترا بالظبط بتتباع ازاى

بس كنت عايز اقول حاجة كورسير تقريبا عكس الاية المفروض اليمين هى اللى بتبقى مقعرة والشمال مراية عادية

محدبه كمان علشان الدقة
يعنى بجيب عرض اكبر من الشارع بس فى المقابل بتبين المسافات على انها ابعد من الطبيعى وعلشان كده دائما اليمين عليها تحذير بالمعنى ده لكن الشمال فلات

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش