العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 15-08-2010, 05:29 PM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مرايه الجنب زجاجها اتشرخ ايه الحل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tate-007@hotmail.com مشاهدة المشاركة

السلام عليكم انا عربيتي مره المريه اتكسرت كلها و في وحد صحبي اداني رقم واحد بي ربنا يباركلو بص ده كالمتو اخد منه العنوان وجالي لحد باب الشغل وصلحه تحت الشغل وركب المريا الاصليه وصلح جهاز الضم والسخان بتعها وكمان عنده كل المريات الاصليه بتاعت العربيات جديده واستيراد
شكرا ياباشا على ردك بس تفتكر الراجل ده هايرضى ييجى نويبع؟what
قديم 15-08-2010, 05:31 PM
الصورة الرمزية lol64

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MEMOO_1ST مشاهدة المشاركة

ان شاء الله بسيطة لو انتا ملقتهاش جاهزة فية واحد في شارع دمشق بتاع زجاج لو انتا فاضل جزأ منها سليم بياخدو ويفصلك واحدة بنفس المقاسات ولكن ان شاء الله تلاقي كف المراية جاهز هيكون أفضل.
الي في شارع دمشق اسمو العالمية للزجاج.
شكرا ميمو باشا هى دى الحلول ولا بلاش
قديم 15-08-2010, 05:38 PM
الصورة الرمزية lol64

[QUOTE=corsair;228087]يا لول يا كبير المزريطه ايه يا عم الشروخ اللي علي الصبح ديه علي العموم لو المرايا الشمال هيه اللي اتشرخت يبقي لازم تجيب واحدة زيها علشان الابعاد وديه بتعمل في حدود من 50 لي 60 جنيه موجوده عند اي حد بتاع قطع غيار

لكن لو المرايا اليمين فهي اساسا ملهاش لازمه الا في الركن بس لانك بتعوضها وانتا ماشي بالمرايا اللي فوق دماغك فديه تروح بيها عند حد بتاع مرايات وازاز وتخليه يفصلك واحده علي قد البودي بتاعها ومش هتكلفك 5 جنيه انا عملتها عندي لما اتكسرت

للاسف يابو حميد الشمال هى اللى اتشرخت انا بس خايف ابق مع اى لجنه ولا كماين وانا راجع على القاهره
قديم 17-08-2010, 02:58 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MEMOO_1ST مشاهدة المشاركة

بس يا باشا 5 جنية دا كدا هيعمل مراية مسطحة ودي مش هتجبلك حاجة ومش هتبقى كويسة.انتا تجيب كف المراية دا من أي حد بتاع قطع غيار أو تفصلها عند واحد كويس بس بنفس المقاسات.وعلى فكرة انا المراية اليمين بالنسبالي مهمة جداً خصوصاً في الزحمة واتكسرت مرة حسيت فعلاً بأهميتها ومش عارف الناس كلها كدا ولا انا بس.

الموضوع ده اكيد معاك انتا بس يا ميمو لكن انا ركبتها عندي وعادي جدا هيه فعلا مش زي المرايا الابعاد لكن في الركن زيها بالظبط مفيش فرق

[QUOTE=lol64;228238]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يا لول يا كبير المزريطه ايه يا عم الشروخ اللي علي الصبح ديه علي العموم لو المرايا الشمال هيه اللي اتشرخت يبقي لازم تجيب واحدة زيها علشان الابعاد وديه بتعمل في حدود من 50 لي 60 جنيه موجوده عند اي حد بتاع قطع غيار

لكن لو المرايا اليمين فهي اساسا ملهاش لازمه الا في الركن بس لانك بتعوضها وانتا ماشي بالمرايا اللي فوق دماغك فديه تروح بيها عند حد بتاع مرايات وازاز وتخليه يفصلك واحده علي قد البودي بتاعها ومش هتكلفك 5 جنيه انا عملتها عندي لما اتكسرت

للاسف يابو حميد الشمال هى اللى اتشرخت انا بس خايف ابق مع اى لجنه ولا كماين وانا راجع على القاهره

متقلقش يا كبير لو قابلتك لجنة اقفل المرايا ومتفتحهاش وهما ملهمش غير الزجاج الامامي فقط وربنا يسترها عليك
قديم 18-08-2010, 11:26 PM
se7selmalky se7selmalky غير متواجد حالياً

se7selmalky is on a distinguished road

لا ولا يهمك يا باشا من لجان ولا غيرو احنا الشرطه نفسها