العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > اﻷنشطة و المقابلات و التعارف

اﻷنشطة و المقابلات و التعارف خاص بمواضيع انشطة ومقابلات و التعارف بين اعضاء المنتدى يجب الحصول على موافقة من الإدارة قبل نشر أى موضوعات بهذا القسم

قديم 14-10-2008, 12:52 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: -O( كرسى الاعتراف )O-

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SAbuhashem مشاهدة المشاركة

أنا كدة هاكتب تعديلات لثلاث سنين فاتو

شوف هو بالمختصر العربية كانت ١٣٠٠ CC اتوماتيك

كل شيء فيها تقريباً إتشال وتغير بقطع تانية كالآتي

موتور MIVEC ١٦٠٠ منوال close ratios

الشكمان كامل اتغير بواحد رياضي من الهيدر لحد المفلر HKS

Fly Wheel

Crank Pulley

أسلاك رياضية وبوجيهات رياضية

موبينات رياضية ٢

Cold Air intake كامل K&N

الرشاشات جبت واحده أكبر

الرادياتور اتغير

المقصات اتغيرت بأخرى رياضية

العفشة كاملة كانت CoileOvers وغيرتها بنوع تاني من فترة قريبة

فرامل ديسكات ورى وقدام مخرمه مع كالبرز أكبر

ثلاثة strut bars قدام وورى

short shifter علشان الفتيس

غير ٥ عدادات علشان الحرارة والضغط وخلافه مركبهم من أيام الموتور القديم إلي كان عليه تيربو واتكسر

مش فكر تاني

وشكراً يا مان مش عايز تلميع الله يخليك

Thanks
Eng.Sherif Shaker

نسيت تقول الجنوط هههههههههه شفت انا مركز معاك ازاي انت صحيح اختصرت اه منكوا يا مهندسين اذكياء:D:D
بس كفاية كده مؤقتا و عشان تعرف ان انت حبيبي و انا عايز المعك مش هسألك في حاجة تاني مع ان عندي اسألة بتزن علي نفوخي :D:D استكمل مسيرتك علي الريكارو بسلام و محدش يضايق شريف و الا هبعتله طرزان يفرمه :D:D
قديم 14-10-2008, 02:36 AM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

انا رجعت بمزيد من الاسئلة ،،،

ربنا يقويك ،،

1- هل تعتقد ان بورش هتنجح مع فولكس جروب و لا هيكون مصير سيارة الشعب الالمانية في ايادي اخري ptmnlo123per1118

2- هل تعتقد ان فولكس جروب اخرها المركز الثالث و لا ممكن تطيح بالشيطان الاكبر تويوتا أو جنرال موورز ptmnlo123per154

3- ايه رايك في بروتون الماليزية عامة و الجين 2 خاصة ptmnlo123per157

4- في ظل انهيار البورصات - و كساد العقارات و تقلبات السوق

تنصح اناس تحط فلوسها في ايه

5- فروق الاسعار بين شركات فولكس جروب

فروق اسماء فقط و لا فيه فروق اخري خفية ptmnlo123per1127

قديم 14-10-2008, 09:30 AM
الصورة الرمزية MoSHaX
MoSHaX MoSHaX غير متواجد حالياً
من انا؟: Thomas Wadee

MoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond repute

9-اكتر عربية بتستريح لما تبصلها اية .. واكتر عربية بتستفزك اية ؟؟

أكتر عربية بتستفزني الماهندرا .
انا كمان بكرة العربية دى قوى ........وخاصة الماهيندرا سكوربيو

I'M BaD UseR

قديم 14-10-2008, 09:37 AM
الصورة الرمزية MoSHaX

MoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond repute

طيب يا ابو هاشم .........ptmnlo123per122. ... هسالك سوال اخير وصغير قوى
اشرحلنا كل الى فى عربيتك ..اقصد كل المميزات ووسائل الامان والترفية والكماليات وكل حاجة بالتفصيل ؟؟
بس كدة ..وياريت توضح العربية موديل كام ؟؟
HAVE ANICE DAYptmnlo123per154

I'M BaD UseR

التعديل الأخير تم بواسطة MoSHaX ; 14-10-2008 الساعة 10:06 AM
قديم 14-10-2008, 10:25 AM
الصورة الرمزية MoSHaX

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SuMo مشاهدة المشاركة

يا مشاكس لو عاوز تشألنى أنا عندى استعداد أتزنق مع شريف فى الكرسى ال 133 بتاعه
اشالك مشالكش لية ........... انت الى جبتلة لنفسك ... تعالى ptmnlo123per111

1- عربيتك الحالية اية ... وعامل فيها اية وهل مارست فيها هوايتك ولا لا ...... ولو مارست قولنا عملت اية بالضبط ؟؟
2- اية هى عربية الاحلام واية العربية الواقعية الى لو اشتريت هتشتريها ؟؟
3- هل بعد زواجك ...لسة عندك اصحاب ولا لا ... ولو فى هل هما اصحابك من زمان ايام الجامعة والدراسة ولا اصحاب جداد؟؟
4- لو هتركب فى عربيتك نايتروز او تيبرو .......هتختار انهو فيهم ولية ؟؟
5- انت اتجوزت عن حب ولا كان جواز تقليدى ؟؟
6- اية العربية الى هتختارها حدود 100 الف واية العربية الى هتختارها حدود 150 الف؟؟
7- لو اتعرض عليك انك تشترى اكتر عربية بتكرهها وبتستفذك فى حالة انك ممعكش عربيات وهتاخدها مخصوم منها ربع تمنها ... هتوافق ولا لا .. وياريت تقول اية العربية دى الى بتكرها؟؟
8- هل تهتم بالتعديلات الخارجة على السيارة اكتر ولا الداخلية ولا تعديلات المحرك ؟؟
9- لو نزلت من اى حتة شغلك مثلا او بيتك ولقيت اطفال ضغيرين ماسكين الات حادة وشغالين يكتبولك على عربيتك .. ملوها باسمائهم وامضئاتهم ....هتعمل اية ..............؟؟؟
10- لو هتركب ساوند سيستم فى عربيتك ومجبر انك تختارة كلة من ماركة واحدة هتختار اية ؟؟
11- اية رايك فى العربية السوبارو امبريزا ؟؟
كفاية كدة ايدى وجعتنى من الكتابة .......ptmnlo123per154... ..نشوف ردودك اية ؟؟

I'M BaD UseR