العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 19-11-2009, 05:36 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مفيش عربية الواحد يجيبها وهو مغمض

هيا تحير فعلاً بس صعب انك تلاقى الناس مجتمعه على حاجه
بالنسبه للانوس عن تجربه عربيه ممتازه و قطع غيار ارخص من الفرنا و منتشره جداً بس الفرنا موتورها احسن
بالنسبه لل a516 الناس اختلفو عليها ما بين ممتازه و سيئه للغايه !!!! بس الأكيد انها مش زباله و مش ممتازه ( مع واحد صاحبى)
اما اللوجان انا مش بالعها ( مش عارف ليه ) بس الناس اختلفت عليها كتير ما بين مؤيد و معارض ولكن من وجهة نظرى ان العربيه شكلها من الخارج معقول و امكانياتها معقوله بس شكلها من الداخل مش حلوه خالص
استخير ربنا و روح شوف العربيات و قلب فيهم و شوف انهى حتستريحلها و اتكل على الله, الاربع عربيات مفيش واحده منهم مقلب, يعنى مش حتندم على اى اختيار فيهم ان شاء الله

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 19-11-2009, 05:43 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

يا رجاله الراجل اللى بيستفسر خلاص اشترى فيرنا والموضوع ده قديم جداptmnlo123per1127

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 06-12-2009, 09:13 PM
tigernet tigernet غير متواجد حالياً

tigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond repute

بص يا باشا انا شايف ان لانوس اكثر ثبات من الفيرنا لان انا ركبت الاتنين على السرعات العالية

لانوس مع جوز اختى و كانت ماشى انا و هو فى طريق العلمين على سرعة 170 كانت العربية حلوة بالمقارنة بالفيرنا
الفيرنا كنت راكب مع صحبى و على صلاح سالم 140 و كانت العربية بتلعب جامد ولو العربية محملة كلها العربية بتخف جامد من قدام
اما اللوجان معرف عنها حاجة
قديم 06-12-2009, 09:16 PM
tigernet tigernet غير متواجد حالياً

tigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

يا رجاله الراجل اللى بيستفسر خلاص اشترى فيرنا والموضوع ده قديم جداptmnlo123per1127
انا ردت عالية و انا مختش بالى انة اشترى عموما الف مبارك يا باشا
قديم 06-12-2009, 09:34 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

اسبيرانزا A516 - شيفرولية لانوس - هيونداى فيرنا - رينو لوجان

الافضل من حيث العوامل الاقتصادية (سعر اعادة بيع - اسعار الصيانة وقطع الغيار )
هيونداى فيرنا + شيفرولية لانوس بالتساوى

الاعلى فى الكماليات
اسبيرانزا A516

اعلى مواصفات امان
رينو لوجان
بعض الناس بتقول ان ثباتها احسن من الفيرنا والانوس

افضل اداء (قوة موتور سحب وتعليق)
هيونداى فيرنا

والله الكلمتين دول مافيش كلمتين بعدهم وبجد ده الرائ اللى من الاخر و وده اخر الكلام

الكلمات الدليلية
عربية