العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 06-09-2012, 10:04 PM
hero-wanted hero-wanted غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

hero-wanted has a spectacular aura abouthero-wanted has a spectacular aura about
افتراضي رد: الخائفون من شراء اللوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

اكيد انت معاكش لوجان وفي الغالب حتي مشفتش العربية

العربية داخلة مصر بجمارك 15% مصاريف ادارية وناولون ولو دخلت مصر بجمارك كاملة كانت حتبقي اغلي مش اقل من 20000ج

تكنولوجيا اللوجان متفرقش عن اي تكنولوجيا موجوده في نفس الفئة السعرية زي الفيرنا واللانوس

العربية فيها وسائد هوائية للسائق في كل فئاتها - واقصد ها اللوجان والسانديرو والاستيبواي ال FO دا غير ان في بعض فئات الاستيبواي نازلة ب 2 ايرباج وبعض الفئات نازلة ب ABS من التلات انواع

العربية بتتصدر من المغرب لمعظم الدول الاوربية والخليج بنفس المواصفات اللي بتنزل مصر ونفس الشكل ونفس الامكانيات يزيد عليها الفئات اللي منت بتكلم عنها بال ABS ودا بيبان قوي لما بكانوش بيقدروا يسدوا احتياجات السوق المصري فبيبعتولنا العربيات اللي المفروض كانت رايحة اوروبا

اخيرا العربية واخده 3 من 5 في اختبارات الامان الاوروبيه اللي لغاية دلوقت شركات السيارات الصينية مش قادرة تدخلة حتي
اتفق معاك تمام
قديم 06-09-2012, 10:21 PM
الصورة الرمزية محمد عزو
محمد عزو محمد عزو غير متواجد حالياً

محمد عزو is just really niceمحمد عزو is just really niceمحمد عزو is just really niceمحمد عزو is just really nice

انا والله استاذشريف نفسى اجيب رينو وخفت بردة من الناس الى تقول ياعم هتجبلها قطع غيار من فين وتقيلة ف البيع انا احترت بين فيات بونتو 94 او رينو كليو 90ينات بردة او سوزوكى سويفت انا معايا 25 الى 30 ومحتاج عربية شكل وسفر وناعمة ارجو الافادى يا استاذى وشكرا مقدما؟؟
قديم 06-09-2012, 11:49 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الماجئ مشاهدة المشاركة

انا والله استاذ شريف نفسى اجيب رينو وخفت بردة من الناس الى تقول ياعم هتجبلها قطع غيار من فين وتقيلة ف البيع انا احترت بين فيات بونتو 94 او رينو كليو 90ينات بردة او سوزوكى سويفت انا معايا 25 الى 30 ومحتاج عربية شكل وسفر وناعمة ارجو الافادى يا استاذى وشكرا مقدما؟؟
انتا قصدك على الرينو لوجان ولا الكليو ؟؟

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 07-09-2012, 12:09 AM
الصورة الرمزية محمد عزو
محمد عزو محمد عزو غير متواجد حالياً

محمد عزو is just really niceمحمد عزو is just really niceمحمد عزو is just really niceمحمد عزو is just really nice

الكليو من بداية 94و95
قديم 07-09-2012, 12:11 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الماجئ مشاهدة المشاركة

الكليو من بداية 94و95
انا رديت عليك في الموضوعين اللي انتا عملتهم

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn