العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 24-07-2012, 10:22 PM
Waseem87 Waseem87 غير متواجد حالياً
من انا؟: MECHATRONICS ENGINEER
التخصص العملى: PHARMACEUTICAL ENGINEERING
هواياتي: READING

Waseem87 will become famous soon enoughWaseem87 will become famous soon enough
افتراضي رد: ازاي استلم لوجان اتوماتيك 2013 ؟!؟!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tota El Masry مشاهدة المشاركة

التأمين ناس كثير ماشيين من غيره(لاحظ إني بتكلم على التكميلي الإجباري بيكون بعدد السنين بتوع الترخيص بوصل مستحيل تطلع الرخصة من غيره)
لكن في ظروف اليومين دول بيتهيالي مهم جداً جداً جداً

الحافظ هو الله
انا مش ناوي اامن التامين التكميلي ده لسببين اولاً غالي جداً ثانياً مشكوك في شرعيته و قبل كل شي الحارس هو الله و كمان انا كنت عامله فى عربيتي القديمه و كنت لما بتخبط و لا بخبط مش بستخدمه علشان الاجراءات الروتينيه بتاعته. بس عندي استفسار ليه اركب انذار طالما فيه جهاز ايموبلايزر ؟!
قديم 24-07-2012, 10:24 PM
Waseem87 Waseem87 غير متواجد حالياً
من انا؟: MECHATRONICS ENGINEER
التخصص العملى: PHARMACEUTICAL ENGINEERING
هواياتي: READING

Waseem87 will become famous soon enoughWaseem87 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tota El Masry مشاهدة المشاركة

بص لما بتشتري لعبة مش بيبقى فيه حتت ورقة أو Lable مكتوب عليها الماركة متعلقة في ودن الدبدوب مثلاً
ده ورقة عليها شعار لوجان و متثبتة مع المفاتيح في أفيز أو حتت بلاستيك زي بتاعت الهدوم و اللعب و ممكن لو مشتري من برا التوكيل يكونوا حاطينها في التابلوه دور كويس بس إن شاء الله حتلاقيها أنا الورقة بتاعتي حفظت السيريال و حرقتها علشان
حتى لو عذبوني مش حقر و أعترف على لوجي

بأمر الله حتلاقيها هنا و لا هناك و يمكن حد من الأطفال عندك لعب بيها
ههههههههههههههههههههههه
قديم 25-07-2012, 12:03 AM
medo84eg medo84eg غير متواجد حالياً

medo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to allmedo84eg is a name known to all

بجد ممتاز و ممتاز شويه كمان جزاكم الله خيرا
قديم 25-07-2012, 02:31 AM
الصورة الرمزية Tota El Masry
Tota El Masry Tota El Masry غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندسة
التخصص العملى: هندسة المنسوجات

Tota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptawy مشاهدة المشاركة

معلش هو 4 الاف جنيه تامين مش كتير شوية

وهل المبلغ ده سنوى ولا مدى الحياة
المبلغ سنوي لكن يتغير مع قيمة السيارة السوقية و حالتها من حوادث لا قدر الله و خلافة طبقاً لمعاينة المندوب

يعني المبلغ بيقل كل سنة

ثانياً 4 آلاف جنيه ممكن لا قدر الله تشيل عنك تكاليف تصليح بالألاف و لو أتسرقت لا قدر الله لسبب غير الإهمال حتاخد تعويض محترم أو تسترد ثمنها بالكامل

يعني مجرد احتياط و زي جدتي ما بتقول
إللي يحسب الحسابات في الهنا يبات
و ده حرية شخصية و حسب ظروف حضرتك لكن مع عدم الاستقار الكلي لظروف البلد أنصحك لوجه الله ما تستخسرش في العربية

تحياتي و تقبل راي الشخصي
قديم 25-07-2012, 02:36 AM
الصورة الرمزية Tota El Masry
Tota El Masry Tota El Masry غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندسة
التخصص العملى: هندسة المنسوجات

Tota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Waseem87 مشاهدة المشاركة

انا مش ناوي اامن التامين التكميلي ده لسببين اولاً غالي جداً ثانياً مشكوك في شرعيته و قبل كل شي الحارس هو الله و كمان انا كنت عامله فى عربيتي القديمه و كنت لما بتخبط و لا بخبط مش بستخدمه علشان الاجراءات الروتينيه بتاعته. بس عندي استفسار ليه اركب انذار طالما فيه جهاز ايموبلايزر ؟!
طالما إنك شاكك في شرعيته مستحيل أراجع حضرتك فيه و من أتقى الشبهات فقد استبرا لدينه و عرضه

الإنذار ممكن ينبهك إن حد جه جنب العربية تلحق ليكون مفتاحك أتسرق بدون علمك لا قدر الله أو حد طلع نسخة من التوكيل و حضرتك ممكن ترجع لموضوع
كيف تعمل أجهزة الإنذار في مصر موتورز هنا في منتدى السلامة و الأمن
حيوضح لحضرتك اللعبة كلها
يعني اضمن
لكن لو المنطقة أمان حط ثقتك في الله و أنزل بيها الترعة
عمر الحرامية في صالونها ما ترعى
لأنهم حيغرقوا بأمر الله و تبقى نهاية فرقة القناع الأسود المسرحية

توكل على الله و من يتوكل على الله فهو حسبه

أنا بس بلغت إللي عندي بأمانة اللهم فاشهد

التعديل الأخير تم بواسطة Tota El Masry ; 25-07-2012 الساعة 02:43 AM