العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 21-07-2012, 07:51 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي سير الكاتينة وفلتر البنزين فى اللوجان 2013

السلأم عليكم ورحمة الله وبركاته وكل عام وأنتم بخير بمناسبة الشهر الكريم أعاده الله علينا وعليكم بالخير والبركات :

أنا كنت واقف مع واحد يمتلك اللوجان وذهلت لما قال لى أن العربية من غير فلتر بنزين , يعنى ما بتحتجش تغير لها فلتر بنزين .. وكمان قال لى أن سير الكاتينة كاوتش مش جنزير .. فهل الكلام ده صح ولأغلط , وهل معنى أنها من غير فلتر بنزين فده بيخلى شوائب البنزين تدخل على الموتور وتأثر عليه على المدى الطويل .. وشكراً

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 21-07-2012, 08:18 PM
Dr.Mustafa Dr.Mustafa غير متواجد حالياً

Dr.Mustafa has a spectacular aura aboutDr.Mustafa has a spectacular aura aboutDr.Mustafa has a spectacular aura about
افتراضي رد: سير الكاتينة وفلتر البنزين فى اللوجان 2013

انا كان معايا تيريوس دايهاتسو دفع رباعي و سير الكتينة كان كاوتش عادي

بس موضوع فلتر البنزين ده اللي يقلق .. متابع و في انتظار أصحاب اللوجان
قديم 21-07-2012, 11:17 PM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute

أيوه يا باشا سير الكاتينة كاوتش وفلتر البنزين جوه الطرمبة في اللوجان المغربي وبيتغير معاها، وعلى فكرة انا معايا صني ومافيهاش فلتر برضه بس الكاتينة عندي جنزير

Mohamed Hussein - journalist
قديم 22-07-2012, 12:10 AM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sehsss مشاهدة المشاركة

أيوه يا باشا سير الكاتينة كاوتش وفلتر البنزين جوه الطرمبة في اللوجان المغربي وبيتغير معاها، وعلى فكرة انا معايا صني ومافيهاش فلتر برضه بس الكاتينة عندي جنزير

طب هو العمر الأفتراضى اللى مفروض يتغير عليه سير الكاتينة الكاوتش ده بيبقى كام ألف كيلو .. وجديدة وغريبة عليا شوية موضوع فلتر البنزين اللى جوه الطرمبة .. طب يعنى هو كل لما أحب أغيره هاضطر اغير معاه الطرمبة ,, أعتقد كدا التكلفة هاتبقى عالية .. !!!!!
دا على كده تبقى الفيرنا متطورة عنها ومتقدمة عشان خلوا فلتر البنزين لوحده ومش مرتبط بحاجة

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 22-07-2012, 12:45 AM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

طب هو العمر الأفتراضى اللى مفروض يتغير عليه سير الكاتينة الكاوتش ده بيبقى كام ألف كيلو .. وجديدة وغريبة عليا شوية موضوع فلتر البنزين اللى جوه الطرمبة .. طب يعنى هو كل لما أحب أغيره هاضطر اغير معاه الطرمبة ,, أعتقد كدا التكلفة هاتبقى عالية .. !!!!!
دا على كده تبقى الفيرنا متطورة عنها ومتقدمة عشان خلوا فلتر البنزين لوحده ومش مرتبط بحاجة
عمر سير الكاتينة الأصلي 50 ألف كيلو.. وموضوع الفلتر ده هو فعلا غريب بس أنا لما سألت الناس في نيسان قالولي إن ده أفضل وإن الطرمبة والفلتر مش بيجرالهم حاجة وعلشان تفكر تغير الطرمبة مش قبل 100 ألف كيلو

Mohamed Hussein - journalist