العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 27-02-2012, 11:56 PM
soltanfriend soltanfriend غير متواجد حالياً

soltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to all
افتراضي رد: الدريكسيون في اللوجان

الاسكترا وهى جديدة بتكون كدا حتلى لما بتروح مثلا تغير بيض اسكترا برضوا بيكون تقيل لمدة اسبوعين تلاتة
ما تقلقش واظبط الكاوتش على 35 ومبروط على العربية
قديم 28-02-2012, 12:57 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

انا اللي اعرفه ان مفيش حاجه اسمها تلين للباور انا اللي اسمعه ان في عربيات باروها تقيل زي اللوجان مثلا وابقي برضه اقلهم في صيانه الالف ان شاء الله والله الموفق
قديم 28-02-2012, 04:25 AM
الصورة الرمزية amriar
amriar amriar غير متواجد حالياً

amriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura about

للأسف يا باشا هى كدا .. دريكسونها تقيل فعلا .. انا معايا لوجان بلاك لاين مانويال 2012 و عامل 3000 كيلو و لسه تقيل بس بحسه كويس في السرعات جدا بيخليني متحكم في العربيه .. خلاص مش محتاج اعمل تمارين .. الدريكسيون مضبطنى

المشكله العملاقه في ركنه العربيه وانت بتتحرك للاخر من هنا لهنا و راجع و طالع و الدريكسون الحقيقه مش ممتع في الموضوع دا

بس انا سوقت اللانوس و حاسس الفرق مش كبير قوي

اللهم اجمعنا مع رسولك الكريم في الفردوس الاعلى.. قولوا امين
قديم 28-02-2012, 04:57 AM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moh_amary مشاهدة المشاركة

الحمد لله استلمت اللوجان اتوماتك وعجباني جدا بس عندي استفسار
انا شايف ان الدريكسيون تقيل و ده مش مريحني وهل هيخف مع التللين وايه الحل في الموضوع ده
شوف يسيدى هو طبعا بيخف تدريجى وده لعامل انه ممكن يكون بيطبع على الاجزاء السه جديده والعامل التانى انك هتعود عليه
ليه لان مدى احساسك بيه معتمد على العربيه النته بتسقها قبلها لو كورى ويبانى فا هتحس انه تقيل شويه
لو عربيه اوربى مش هتحس بفرق كبير لان الاوربى كله بيعتمد على تقل فى الدركسيون نوعا
لو لادا هتحس انك مرتاح جدا جدا انه اخف دركسيون فى الدنيا

هو تقيل لكن تقل مش يدايق هتعود عليه وتحبه وهتحس بقمته لو على سرعه عاليه ولا فجاه دراعك لفت الدركسيون هتفرح ان العربيه معامتشى او مرحتشى منك 180 درجه

انا عن نفسى سعيد وراضى بيه جدا برغم انى كنت راكب بيجو 504 فاحاسس ان ده نعمه اه لما بركب عربية ولاد خالتى الساجا الهى تعتبر اسيوى بحس ان دركسيونهم انعم وخصوصا انه اصغر فى الحجم
لكن بحس انى لو لمسته سنه هنا ولا هنا ممكن اود العربيه الرصيف التانى وده مش بيرحنى

وعمتن لو الموضوع مديقك اوى قولهم فىا لصيانه ممكن يكون فى وسيله يخف بردك ممكن يكون عندك مشكله فى زيت البور كده

وربنا يهنيك بالعربيه متحولش تقارنها بغيرها اتمتع بيها هتحس ان كل حاجه فيها ميزه لان كل ميزه فى غيرك ليها عيب بردك
فى يوم من الايام الناس كانت بتهرب من الهونداى الانترا الشكل القديم علشان باور كهربه فا كل ميزه ليها عيب وكل عيب ممكن يكون ميزه فى اشياء تانيه وخصوصا لو الموضوع مش واصل لمرحلة 128 ولا لادا
قديم 28-02-2012, 04:33 PM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rasmy28 مشاهدة المشاركة

شوف يسيدى هو طبعا بيخف تدريجى وده لعامل انه ممكن يكون بيطبع على الاجزاء السه جديده والعامل التانى انك هتعود عليه
ليه لان مدى احساسك بيه معتمد على العربيه النته بتسقها قبلها لو كورى ويبانى فا هتحس انه تقيل شويه
لو عربيه اوربى مش هتحس بفرق كبير لان الاوربى كله بيعتمد على تقل فى الدركسيون نوعا
لو لادا هتحس انك مرتاح جدا جدا انه اخف دركسيون فى الدنيا

هو تقيل لكن تقل مش يدايق هتعود عليه وتحبه وهتحس بقمته لو على سرعه عاليه ولا فجاه دراعك لفت الدركسيون هتفرح ان العربيه معامتشى او مرحتشى منك 180 درجه

انا عن نفسى سعيد وراضى بيه جدا برغم انى كنت راكب بيجو 504 فاحاسس ان ده نعمه اه لما بركب عربية ولاد خالتى الساجا الهى تعتبر اسيوى بحس ان دركسيونهم انعم وخصوصا انه اصغر فى الحجم
لكن بحس انى لو لمسته سنه هنا ولا هنا ممكن اود العربيه الرصيف التانى وده مش بيرحنى

وعمتن لو الموضوع مديقك اوى قولهم فىا لصيانه ممكن يكون فى وسيله يخف بردك ممكن يكون عندك مشكله فى زيت البور كده

وربنا يهنيك بالعربيه متحولش تقارنها بغيرها اتمتع بيها هتحس ان كل حاجه فيها ميزه لان كل ميزه فى غيرك ليها عيب بردك
فى يوم من الايام الناس كانت بتهرب من الهونداى الانترا الشكل القديم علشان باور كهربه فا كل ميزه ليها عيب وكل عيب ممكن يكون ميزه فى اشياء تانيه وخصوصا لو الموضوع مش واصل لمرحلة 128 ولا لادا
بجد كلامك صح جدا
بارك الله فيك