العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 14-09-2008, 09:31 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رينو لوجان - المغربيه في مصر بدون جمارك صحيح

يا جماعة ازاى بس انا مش قادر اصدق بصراحة خالص الكلام ده بيتقال من 3 سنين وكان بيتقال ان العربية لو نزلت من غير جمارك سعرها هيبقى فى حدود 30 - 40 الف جنية !!! انتوا عارفين يعنى ايه عربية بالمواصفات ديه تتباع بالسعر ده ؟

طيب حتى لو مش بالسعر ده ديه حتى لو هتتباع ب 50 - 60 الف بردوا هتعمل فجوه فى الاسعار بشكل ضخم جدا وهتعمل ضجة اكبر من اللى عملتها الاسبيرانزا فى 2006 - 2007

طيب اللوجان التانية هتتباع بكام والعربيات اللى نزلها الوكيل هتروح فين ؟ ومين ممكن يشتريها ؟

ده غير العربيات اللى زيها واللى اقل منها فى السعر وطبعا فى الامكانيات هتبور تماماً

انا مش ضد ده لو حصل بس ده لو حصل هتبقى طفرة اقتصادية هتقلب الدنيا ومش قادر حتى اتصور كل ابعادها هتكون ايه !!

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 14-09-2008, 09:49 PM
الصورة الرمزية taha_elgazzar
taha_elgazzar taha_elgazzar غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس ميكانيكا
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا
هواياتي: لعب كرة القدم

taha_elgazzar will become famous soon enoughtaha_elgazzar will become famous soon enough

[QUOTE=AboNoRa;6040]يا جماعة ازاى بس انا مش قادر اصدق بصراحة خالص الكلام ده بيتقال من 3 سنين وكان بيتقال ان العربية لو نزلت من غير جمارك سعرها هيبقى فى حدود 30 - 40 الف جنية !!! انتوا عارفين يعنى ايه عربية بالمواصفات ديه تتباع بالسعر ده ؟

الاخ العزيز ابو نورا انا كمان زيك مكنتش مصدق لان ده فعلا لو حصل هيعمل انقلاب فى سوق السيارات فى مصر وهياثر على الاسعاررررررر اكيد طبعا لمصلحة المشترى

لكن الخبر تم تاكيده فى اكتر من مكان وعلى راى المثل
ياخبر النهاردة بفلوس بكرة يكون من غير جماركptmnlo123per145ptmnl o123per145ptmnlo123per145

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ
إذا كانت الدنيا بحر من الهموم********فسر فيها بقارب من الصبر

ptmnlo123per1120
قديم 17-09-2008, 12:41 PM
rockana rockana غير متواجد حالياً

rockana is on a distinguished road

ثمن السياره حوالى 50 الف
دا كل اللى اعرفه
قديم 21-09-2008, 06:42 PM
مؤمن محمد سرحان مؤمن محمد سرحان غير متواجد حالياً

مؤمن محمد سرحان is an unknown quantity at this point

انا اتصلت بتوكيل رينو قالى للاسف معنديش معلومات عن الحكايه ده وقالى عمتا تابعنى فى التلفون كل فتره مع انها معلومات اكيده انها هتنزل 15 اكتوبر بس المهم هما ليه مش عاوزين يدو معلومات عنها اكيد بيدبرو حاجه
قديم 21-09-2008, 10:47 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

حتبقي كارثه فعلا زي ما وائل قال
كل واحد حيلم قرشين و يجيبها
و المشكله ان مفيش عربيه بتترمي
كله بيتباع يعني زحمه اكتر مما كنا فيه

حـازم خـضـر

الكلمات الدليلية
رينو, لوجان, لوجان المغربية, renault