العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 12-12-2010, 11:23 PM
الصورة الرمزية merna_hemaya
merna_hemaya merna_hemaya غير متواجد حالياً

merna_hemaya will become famous soon enough
افتراضي رد: برنامج المعاش التكميلى + مكافاة نهاية الخدمة قناة السويس للتامين باسعار و تخفيضات رهيبة

المختلط المتناقص وهى رقم 11 فى التعريفه وشرحها كالاتى وهو التأمين الذى تتعهد الشركه بدفع مبلغ التأمين فى حالة وفاة الؤمن عليه خلال مدة التأمين لقدر الله وذلك مقابل أقساط سنويه تدفع لغايه نهاية العقد أو تاريخ الوفاة وبشرط أن مبلغ التأمين يتناقص سنوى (بنسبه مبلغ التأمين على مدة التأمين ) فمثلآ اذا كان مبلغ التأمين 1000ج لمدة 5 سنوات فآن مبلغ التأمين يتناقص سنوى بمقدار 1000على 5 =200ج فأذا حدثت الوفاة فى السنة الثانية مثلآ فأن المبلغ المستحق 800ج وهاكذا حتى نهاية الخمس سنوات حتى لايتبقى شىء وهذا النوع البنك الذى يطلبه بخصوص القروض النقدية ياأستاذى العزيز وبالنسبة للوثيقة رقم 3 فى التعريفة هى ( المختلط بأقساط محدودة ) تتعهد الشركة بدفع مبلغ التأمين مقابل أقساط تسدد لمدة تقل عن مدة التأمين بخمس سنوات ويصرف المبلغ فى أحدى الحالتين فى نهاية المدة أو فى حالة الوفاة لقدر الله للورثة وتشترك هذة الوثيقة فى الارباح وذلك 5سنوات لم تحسب هدية ولكن حق من بند الوثيق للعميل مع جزيل الشكر،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،
قديم 12-12-2010, 11:36 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: برنامج المعاش التكميلى + مكافاة نهاية الخدمة قناة السويس للتامين باسعار و تخفيضات رهيبة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة merna_hemaya مشاهدة المشاركة

المختلط المتناقص وهى رقم 11 فى التعريفه وشرحها كالاتى وهو التأمين الذى تتعهد الشركه بدفع مبلغ التأمين فى حالة وفاة الؤمن عليه خلال مدة التأمين لقدر الله وذلك مقابل أقساط سنويه تدفع لغايه نهاية العقد أو تاريخ الوفاة وبشرط أن مبلغ التأمين يتناقص سنوى (بنسبه مبلغ التأمين على مدة التأمين ) فمثلآ اذا كان مبلغ التأمين 1000ج لمدة 5 سنوات فآن مبلغ التأمين يتناقص سنوى بمقدار 1000على 5 =200ج فأذا حدثت الوفاة فى السنة الثانية مثلآ فأن المبلغ المستحق 800ج وهاكذا حتى نهاية الخمس سنوات حتى لايتبقى شىء وهذا النوع البنك الذى يطلبه بخصوص القروض النقدية ياأستاذى العزيز وبالنسبة للوثيقة رقم 3 فى التعريفة هى ( المختلط بأقساط محدودة ) تتعهد الشركة بدفع مبلغ التأمين مقابل أقساط تسدد لمدة تقل عن مدة التأمين بخمس سنوات ويصرف المبلغ فى أحدى الحالتين فى نهاية المدة أو فى حالة الوفاة لقدر الله للورثة وتشترك هذة الوثيقة فى الارباح وذلك 5سنوات لم تحسب هدية ولكن حق من بند الوثيق للعميل مع جزيل الشكر،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،
مش ممكن بجد يا استاذة مرنا بجد بجد انا مش مصدق نفسى

اولا انا ماجيبتش سيرة التعريف رقم 11 خالص و مالهاش مكان فى كلامنا بس الشرح كويس برافو

و انتى تفتكرى انى لما اقول خصم 5 سنوات على اخر 5 سنوات من الوثيقة مكتوبة فى العقد هايكون لعمرو بس و باقى زمايلة لاء هههههههههههههههههههههه

اة طبعا قلتلك من امبارح اقرئى البرنامج يعنى دة نظام البرنامج بعد اذن حضرتك خليكى فى نفسك لان شكلك مش عارفة برامج الشركة كويس او انك بتقولى كدة بس على شان تشككى الناس فيا عموما الف شكر ليكى و انا عارف انا بشرح ازاى و حافظ برامج الشركة كويس

بدل ما تقولى كدة ياريت تنزلى شرح كويس ليكى كدة اشرحى الوثائق و افضحينى ههههههههههههه

عموما احترامى ليكى و تقديرى لاننا فى قناة السويس بنحب بعض و مش بنيجى على شغل بعض تحياتى ليك
ى

عمرو احمد
01003388954
قديم 12-12-2010, 11:43 PM

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

السلام عليكم اعضاء مصر موتورز الكرام

شرح الوثيقة و بنودها سليمة 100% و يمكن التاكد من خلال المركز الرئيسى للشركة
31 شارع محمد كامل مرسى - المهندسين - الجيزة

و السؤال عن استاذ علاء سعيد و التاكد من البنود الى ذكرتها

و يرجى عدم الالتفات الى بعض المناقشات التى لا تثمر عن افادة مقر الشركة الرئيسى الفيصل لمن يحب التاكد من الشرح و البنود و الخصم

عمرو احمد
01003388954
قديم 12-12-2010, 11:49 PM
الصورة الرمزية merna_hemaya
merna_hemaya merna_hemaya غير متواجد حالياً

merna_hemaya will become famous soon enough

أزاى أنا مراقب عام وحضرتك بقالك ثلاثة سنوات فى الشركة وتكون قبلى وألا تكون نورتنا من شركة أخرى وأنا والحمد لله مابخدش رزق أحد وعمومآ أشكرك على كلامك المحترم لى وأنا أسفة أنى ضيعت وقتى معك
قديم 13-12-2010, 12:15 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة merna_hemaya مشاهدة المشاركة

أزاى أنا مراقب عام وحضرتك بقالك ثلاثة سنوات فى الشركة وتكون قبلى وألا تكون نورتنا من شركة أخرى وأنا والحمد لله مابخدش رزق أحد وعمومآ أشكرك على كلامك المحترم لى وأنا أسفة أنى ضيعت وقتى معك
نورتك من شركة تانية لا انا بقالى 3 سنين فى قناة السويس للتامين و عمرى ما سمعت عنك الى فى المنتدى و لما سالت عليكى و مش انا لواحدى الى سالت ناس برضة من الشركة ماعرفوكيش و الى انا عرفتة انك جاية الشركة جديد من الدلتا للتامين
و ياريت ما تبقيش تضيعى وقتك تانى على شان حرام

عمرو احمد
01003388954