العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 21-10-2009, 09:18 PM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
إحذر : الطريق الساحلي الدولي من بلطيم إلي رأس البر

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الإخوة الأعزاء ، للأسف أعمال إصلاح في منتهي الغباء الهندسي في المنطقة من بلطيم إلي رأس البر ، شركات مختار ابراهيم و طارق علام و و و للأسف جزء صغير من الأعمال للمقاولين العرب و عشان كده كل المساوئ ممكن تخيلها موجودة

تخيل طريق اسمه الدولي فيه وصلة حوالي 20 كم من الأسفلت المكسر و حوالي 2كم من الزلط السن في الاتجاهين و مفيش جزيرة

أنا مشيت علي الطريق نهارا رايح جااي و شفت عربيتين نقل بمقطورة مقلوبين و كل واحدة قافلة الطريق بحمولتها ، طبعا دي كانت خسائر الليلة اللي قبلها و الشبورة

حذار حذار من الطريق ده و ربنا يستر لغاية ميخلصوا الأفخاخ أو ما يسمس تصليحات

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 21-10-2009, 11:27 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إحذر : الطريق الساحلي الدولي من بلطيم إلي رأس البر

للأسف الطريق مازال تحت الإصلاح منذ 3 سنوات ولا يوجد أى اشارات أو تحويلات للمرور مثل التى نجدها على طريق القاهرة - الإسكندرية الصحراوى وكل من يعبر الطريق أنصحه ألا يسير عليه ليلاً
قديم 22-10-2009, 05:33 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

هو الطريق الدولي دا اساسا مخيف بالليل جدا من بورسعيد للاسكندريه
مافيش اي اناره ولا اي خدمات عليه ولا مرافق ولا حاجه خالص
و مليان قطاع طرق كمان
لو ربنا كتبها لحد يمشي عليه يحاول بقدر الامكان يكون مجهز عربيته كويس
علشان حتي ما ينزلش يغير فرده كاوتش عليه
لان مره واقفين نغير فرده كاوتش كنا جايين من راس البر لجمصه
كان معايا اتنين زمايلي فيهم واحد ضابط و كان معاه سلاح
و هو دا اللي انقذنا لما واحد جه و حاول يعرض مساعدته بس باسلوب بقي عاوز يقرب
و يشوفنا كام واحد علشان يحاول يسرقنا
قام صاحبي دا مطلع الطبنجه و مسكها مش بيهدده ولا حاجه بس عاوز يوريهاله
فأخد بعضه و مشي

حـازم خـضـر

قديم 22-10-2009, 09:03 AM
الصورة الرمزية moslem2
moslem2 moslem2 غير متواجد حالياً

moslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of light

انا مشيت عالطريق ده بالليل من جمصه لاسكندريه بس طبعا مش انا الى كنت سايق لان الطريق ده الى يمشى عليه لازم يكون بيمشى عليه كل يوم وحافظه زى اسمه ولاانصح اى شخص بالمشى عليه فى الفتره الحاليه وممكن ربنا يكرم ويتظبط عالصيف وشوفت والله حادثه قدامى ملاكى دخل فى الكرف ستون لان طبعا مفيش اى اناره عالطريق وطلبنا الاسعاف ماجاش ولما مشينا لقينا نقطة اسعاف والسواق قاعد فيها ولا فى دماغه وقولنا له الحق فيه حادثه,,,,,,,,,,,استحاله اسوق عالطريق ده ,,,نار الزراعى ولا جنة الدولى
قديم 22-10-2009, 12:31 PM
zego zego غير متواجد حالياً

zego is a glorious beacon of lightzego is a glorious beacon of lightzego is a glorious beacon of lightzego is a glorious beacon of lightzego is a glorious beacon of light

لا واللى افظع بقى انهم بيعملوا عليه رادار
هههههه