العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 25-10-2010, 05:59 PM
mialbedewy mialbedewy غير متواجد حالياً

mialbedewy is a jewel in the roughmialbedewy is a jewel in the roughmialbedewy is a jewel in the roughmialbedewy is a jewel in the rough
افتراضي رد: شيزوفرينيا - 1- الفانوس بالفانوس والبادى اظلم

السلام عليكم
احنا عندنا تاكسي بس مش من القاهرة واحب اقول اننا اشتغل معانا سواقين كتير منهم اللي مش تمام ومنهم من هو في غاية الاحترام والاخلاق ومنهم الانسان البسيط اللي بيزود دخلة بطريقة مشروعه فمش لازم يا جماعه نحكم علي كل سواقين التاكسي انهم ناس مش ولا بد
وكمان ممكن نلتمس ليهم العذر في انهم طول النهار علي الطريق الزحمة والحر علي فكرة شغلانة السواقة دي من اكتر الشغلانات ارهاقا ده مش هزار خصوصا في العربيات المتهالكة السواق بيرجع آخر النهار مش شايف قدامة وعايز يترمي علي اي كنبة ولا سرير
وكان حصلنا موقف من اسبوع تقريبا وهي ان التاكسي كان بيطلع مطب معروف لكل الناس في المكان ده فمرة واحده قامت واحده ست خبطت من ورة كانت جاية مسرعه وشكل معهاش فرامل فكسرت الفانوس الشمال وتقريبا وقعت الاكصدام وخبطت الرفرف جامد وهب مرة واحد السواق لقاها جريت فجري وراها وجابها بعد مسافة بسيطه فاتصلت باخوها وشغلناتها هي واهلها شغلانات حساسة المهم اعتذرت ودفعت حق السمكري وابويا دفع حق الدهان بس تخيل ان واحده زي دي كانت ممكن تقتل واحد وتجري برضه
---------------------
وموقف تاني حصل كنت راكب مكروباص داخلي والطريق كان زحمة فالمكروباص يدوبك لمس عربية اوبترا قدامة محصلهاش اي حاجة اطلاقا فلقينا واحد وابنه تقريبا فتوات نازلين وبيقولو للسواق انت بتشتم ليه مع ان السواق رغم انه شاب بس شكلة محترم لا شتم ولا نيل وعوروه ببوكس وهو لسه منزلش من العربية وكانو شايلين خنجر والناس اتلمت ورغم ذلك كله نزلهم بعد شوية وراح يوضحلهم انه مشتمش
قديم 25-10-2010, 07:30 PM
data data غير متواجد حالياً

data will become famous soon enoughdata will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mialbedewy مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
فلقينا واحد وابنه تقريبا فتوات نازلين وبيقولو للسواق انت بتشتم ليه مع ان السواق رغم انه شاب بس شكلة محترم لا شتم ولا نيل وعوروه ببوكس وهو لسه منزلش من العربية وكانو شايلين خنجر والناس اتلمت ورغم ذلك كله نزلهم بعد شوية وراح يوضحلهم انه مشتمش
بس انت جبت المفيد هنا
على الرغم من ان السواق غلطان بسيط جدا بس دول زودوها شويا
اقسملك برب العز انا لو سلختهم واقتلتهم قتلة بشعة مش هحس بالذنب
اصل الواحد مفروض يقدر واحد شغال سواق وطالع عينه وعين اللى جابوه والزمن مجننه
وواحد عايش حياة مترفهه نوعا ما وشايف نفسه

عموما انا لقيت الحل الجوهرى لابو نورا
بس مايزعلش منى بقا ويدينى ويرن اصله شكله هيحبنى يعنى ويدينى الطريحة

انا ضميرك مأنبك صح الى حد ما
قدر سعر التصليحات اللى انت عملتها للراجل فى الشاهين
وراح اتبرع بيهم فى المسجد او الكنيسة او حتى المعبد اليهودى ( كل واحد وعلى اساس دينه ) ماتصلى على النبى ده طبعا اقتراح لكل الاعضاء
وفيه حل تانى بردك بس ابو نورا مش هيفضله
هو بس يدينى الكوريك وانا هقومله بالواجب فى عربيته (ساعة زمن بس)
قديم 25-10-2010, 08:12 PM
الصورة الرمزية Badr Salah
Badr Salah Badr Salah غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في ملكوت الله
التخصص العملى: محلل اقتصادي
هواياتي: مشاهدة الأفلام الأجنبية

Badr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant future

بص يا ابو نور يا كبير
الموضوع ده بيحصل كتير جداص دلوقتي والسواقة في مصر بقة كلها قلة ادب وكمان قلة قيمة
حول تمسك نفسك علي قد ما تقدر لو الموضوع بسيط لكن لو الموضوع متعمد وجت خبطة جامدة
يقبة علية وعلي اعدائي وتروح تطلع......امه. المهم ان الواحد ما يفقدش اعصابه بسهولة لأن الموضوع ده بقة كتير جداً لو كل مرة ها نتخانق اكيد في مرة مش ها تيجي سليمة...وربنا يسترها

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

نبذة صغيرة عن تقنية المستقبل (السيارات الكهربائية)
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...739#post315739

الماتركسوية يتفضلوا يتفرجوا علي صور ماتركس متظبطة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=42365
قديم 26-10-2010, 08:39 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

السواق شكله عرف عنوان أبو نورا يا جماعة, وعمل معاه الواجب.

فينك يا أبو نورا, ما تخافش يا باشا, أنت معاك رجالة
.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة data مشاهدة المشاركة

بس انت جبت المفيد هنا
على الرغم من ان السواق غلطان بسيط جدا بس دول زودوها شويا
اقسملك برب العز انا لو سلختهم واقتلتهم قتلة بشعة مش هحس بالذنب
اصل الواحد مفروض يقدر واحد شغال سواق وطالع عينه وعين اللى جابوه والزمن مجننه
وواحد عايش حياة مترفهه نوعا ما وشايف نفسه

عموما انا لقيت الحل الجوهرى لابو نورا
بس مايزعلش منى بقا ويدينى ويرن اصله شكله هيحبنى يعنى ويدينى الطريحة

انا ضميرك مأنبك صح الى حد ما
قدر سعر التصليحات اللى انت عملتها للراجل فى الشاهين
وراح اتبرع بيهم فى المسجد او الكنيسة او حتى المعبد اليهودى ( كل واحد وعلى اساس دينه ) ماتصلى على النبى ده طبعا اقتراح لكل الاعضاء

وفيه حل تانى بردك بس ابو نورا مش هيفضله
هو بس يدينى الكوريك وانا هقومله بالواجب فى عربيته (ساعة زمن بس)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mialbedewy مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
احنا عندنا تاكسي بس مش من القاهرة واحب اقول اننا اشتغل معانا سواقين كتير منهم اللي مش تمام ومنهم من هو في غاية الاحترام والاخلاق ومنهم الانسان البسيط اللي بيزود دخلة بطريقة مشروعه فمش لازم يا جماعه نحكم علي كل سواقين التاكسي انهم ناس مش ولا بد
وكمان ممكن نلتمس ليهم العذر في انهم طول النهار علي الطريق الزحمة والحر علي فكرة شغلانة السواقة دي من اكتر الشغلانات ارهاقا ده مش هزار خصوصا في العربيات المتهالكة السواق بيرجع آخر النهار مش شايف قدامة وعايز يترمي علي اي كنبة ولا سرير
وكان حصلنا موقف من اسبوع تقريبا وهي ان التاكسي كان بيطلع مطب معروف لكل الناس في المكان ده فمرة واحده قامت واحده ست خبطت من ورة كانت جاية مسرعه وشكل معهاش فرامل فكسرت الفانوس الشمال وتقريبا وقعت الاكصدام وخبطت الرفرف جامد وهب مرة واحد السواق لقاها جريت فجري وراها وجابها بعد مسافة بسيطه فاتصلت باخوها وشغلناتها هي واهلها شغلانات حساسة المهم اعتذرت ودفعت حق السمكري وابويا دفع حق الدهان بس تخيل ان واحده زي دي كانت ممكن تقتل واحد وتجري برضه
---------------------
وموقف تاني حصل كنت راكب مكروباص داخلي والطريق كان زحمة فالمكروباص يدوبك لمس عربية اوبترا قدامة محصلهاش اي حاجة اطلاقا فلقينا واحد وابنه تقريبا فتوات نازلين وبيقولو للسواق انت بتشتم ليه مع ان السواق رغم انه شاب بس شكلة محترم لا شتم ولا نيل وعوروه ببوكس وهو لسه منزلش من العربية وكانو شايلين خنجر والناس اتلمت ورغم ذلك كله نزلهم بعد شوية وراح يوضحلهم انه مشتمش

الرجالة دى كلامها زى الفل, ربنا يكرمكوا.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 26-10-2010, 09:03 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

والله ياوائل انت راجل محترم وبرنس بجد انك بتفكر بالشكل ده وضميرك بيانبك
فكره تقدير الخبطات اللى انت عملتها للتاكسى ودفعها فى الجامع فكره رائعه احى العضو اللى قالها هليها

وحمد لله عالسلامه ياابو شهاب 3