العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > كلاسيك

كلاسيك السيارات القديمة والكلاسيكية Classic Car

قديم 02-03-2015, 02:55 PM
cars admire
Guest

حصرى رد: عندما كان المحرك فى المقدمة والفتيس فى المؤخرة !1963 pontiac tempest

دلوقتى نتكلم عن استمرار الفتيس الخلفى والمحرك الامامى فى الزمن الحديث

maserati rear gearbox
Chevrolet Corvette (1998).

[COLOR="rgb(244, 164, 96)"]فيرارى اف اف اندفاع رباعى محرك وسطى والفتيس فى الامام !!

nissan gtr2016
واضح جدا انه بقى حكر على السيارات الرياضية الباهظة السعر فقط فى العصر الحديث[/COLOR]

الصور المرفقة
نوع الملف: gif coupe-transmission.gif‏ (31.3 كيلوبايت, المشاهدات 2)
نوع الملف: jpg Mercedes-benz-sls-amg-powertrain-diagram-photo-263478-s-1280x782.jpg‏ (44.0 كيلوبايت, المشاهدات 1)
نوع الملف: jpg Chevrolet+Corvette+1998.JPG‏ (39.5 كيلوبايت, المشاهدات 1)
نوع الملف: jpg ford-rs200-transmission.jpg‏ (71.5 كيلوبايت, المشاهدات 1)
نوع الملف: jpg big_nissan_gtr_detail_10.jpg‏ (44.6 كيلوبايت, المشاهدات 1)
قديم 02-03-2015, 06:03 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عندما كان المحرك فى المقدمة والفتيس فى المؤخرة !1963 pontiac tempest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

نتيجته كويسه فى اللصق ؟!
انا لزقت بيه وش الاكره للامانه لزق جانب ممتاز و كان كله وقتها لازق تمام بس لاحظت النهارده الجانب العريض من الوش سايب و طقطق بس الناحيه التانيه زي الفل , مع انه مكتوب عليه يلزق البلاستك و الجلد بس هو يا باشا برده اولا و اخير صمغ عادي ,,, دعواتك معايا اليومين دول عشان شغال سمكره خفيفه علي كذا حته في العربيه عشان عايز اجدد و انقل الرخص و هاشدها من جوه ان شاء الله فرش و هأظبط الرفايع اللي انا قاعد باجرب اواع الصمغ مره و امير مره ,,,, ان شاء الله هاحاول اصورها لك وش الاكره و شويه السمكره , عشان عايزك و البشمهندس احمد تقلولي علي نوع بويه محترم اعلي حاجه , انا عايز اشد العربيه النوبه و تقعد معايا 3 سنين الرخصه الجديده بمشيئه الله محطش فيها غير بنزين و زيت ...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 04-03-2015, 04:07 AM
cars admire
Guest

Icon14 رد: عندما كان المحرك فى المقدمة والفتيس فى المؤخرة !1963 pontiac tempest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

انا لزقت بيه وش الاكره للامانه لزق جانب ممتاز و كان كله وقتها لازق تمام بس لاحظت النهارده الجانب العريض من الوش سايب و طقطق بس الناحيه التانيه زي الفل , مع انه مكتوب عليه يلزق البلاستك و الجلد بس هو يا باشا برده اولا و اخير صمغ عادي ,,, دعواتك معايا اليومين دول عشان شغال سمكره خفيفه علي كذا حته في العربيه عشان عايز اجدد و انقل الرخص و هاشدها من جوه ان شاء الله فرش و هأظبط الرفايع اللي انا قاعد باجرب اواع الصمغ مره و امير مره ,,,, ان شاء الله هاحاول اصورها لك وش الاكره و شويه السمكره , عشان عايزك و البشمهندس احمد تقلولي علي نوع بويه محترم اعلي حاجه , انا عايز اشد العربيه النوبه و تقعد معايا 3 سنين الرخصه الجديده بمشيئه الله محطش فيها غير بنزين و زيت ...
ان شاء الله ربنا يتمها على خير

عموما انضف بويات اللايكا او الاسكينز
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg car-paintings-013.jpg‏ (34.1 كيلوبايت, المشاهدات 9)
نوع الملف: jpg _45737719_illusioncar466.jpg‏ (46.9 كيلوبايت, المشاهدات 1)
نوع الملف: jpg MiniTruckCustomPaint.jpg‏ (92.6 كيلوبايت, المشاهدات 2)
نوع الملف: jpg design+painted+car.jpg‏ (16.7 كيلوبايت, المشاهدات 9)
نوع الملف: jpg 5716-Airbrush+painting+car+daewoo+l.jpg‏ (85.5 كيلوبايت, المشاهدات 1)

الكلمات الدليلية
بونتياك, pontiac, عفشة, فتيس