العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 30-04-2011, 04:01 PM
ابو يحي ابو يحي غير متواجد حالياً

ابو يحي will become famous soon enough
غاضب جدا صيانة ال 3 شهور لاسبرانزا عشان تفضل في الضمان!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ياجماعه بصراحه انا حاسس ان صيانة ال 3 شهور لاسبرانزا عشان تفضل في الضمان لوي دراع ومالهاش لزمه ليه ماتكونش الصيانه زي المعيار الدولي كل 5000 كيلو وبصراحه مثلا انا مابمشيش بالعربيه كتير يعني انا جايبها من فتره اقل من سنه وعملت صيانه ال 10000 الاسبوع اللي فات علي الرغم ان العربيه عامله 4000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دى حتي المهندس هناك قاللي ربنا يكون في عونك والفني لما بيلاقيها كده مابيعملش فيها حاجه بزمه لان اصلا الصيانه مش بتاعت وقتها ولازم اقف فوق دماغه عشان اخليه يربط العفشه ويعما اللازم مادام كده كده محسوبه عليه صيانه دانا حتي غيرت تكنوسيرفيس 2 عشان مابيخلوش حد يبص علي عربيته ويقولو ممنوع تقف جنب الورشه!!!!!!!!!!!
بصراحه انا عايز اشتكي في حمايه المستهلك بخصوص موضوع ال 3 شهور بس عايز لو فيه حد محامي موجود يقولنا لو الموضوع ده هيمشي ولا هوجع دماغي علي الفاضي
قديم 30-04-2011, 04:19 PM
الصورة الرمزية kimocyc
kimocyc kimocyc غير متواجد حالياً

kimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صيانة ال 3 شهور لاسبرانزا عشان تفضل في الضمان!!!!!!!!!!!!!!!!!!

معاك حق تماما.. شغل النصب موجود موجود..

بص ياباشا على الحل بقا.. حضرتك حتروح كل 3 شهور ونصف مثلا (يعني حتفرق معاهم في كام يوم) كل مرة على كده.. ولما يجي يقولك مثلا صيانة ال 20000 مثلا.. قوله لأ.. صيانة ال 3 شهور ما يوازي كذا..

وفي الحالة دي قوله تربيط وتشحيم عفشة ، مراجعة سوائل ، ضبط إضاءة ، ......... وفي نفس الوقت شكواك انت.. ولما يقولك حتغير كذا طبقا لبند الصيانة قوله لأ (فيما عدا الزيت والفلتر طبعا "كل 10 آلاف").

وفي الآخر حتلاقي نفسك دافع 105 جنيه فقط لا غير..
قديم 01-05-2011, 04:52 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

حاجه مستفزه جدا جدا جدا جدا بجد انا خلونى اعمل صيانه ال20 الف والعربيه عامله 7 الاف كيلو

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 01-05-2011, 05:34 PM
Egy News Egy News غير متواجد حالياً

Egy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant future

التوكيل ده بيستهبل و الله

تابع اخبار مصر و العالم لحظه بلحظه
www.egynews.info
قديم 04-05-2011, 01:12 AM
ابو يحي ابو يحي غير متواجد حالياً

ابو يحي will become famous soon enough

معاك حق يا استاذ kemocyc , وانا عملت فعلا كده في صيانه ال10000