العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: من العضو الأقرب إليك . . . . ؟
د. عبد السلام موافي - Dr. Bolbolan 10 76.92%
م. سامح رمزي - sam ram 11 84.62%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 13. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 09-02-2009, 04:32 PM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts
افتراضي رد: تحقيقات جريده الأهرام فى سجن مخالفين قانون المرور(ارجو المشاركه من الجميع للتصدى للأهانه)

والله يا جماعه عندكو حق لازم يكون فى اضراب كل ابن ادم خطاء واكيد احنا ممكن نغلط حتى لو بدون قصد العقوبه متفعش تكون بالشكل ده زى مايكونوا مستنين على غلطه للبنى ادم ptmnlo123per195
قديم 09-02-2009, 06:26 PM
الصورة الرمزية m.genedy
m.genedy m.genedy غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري
التخصص العملى: مدرب كرة قدم - محاسب ضريبى
هواياتي: كرة القدم-الكمبيوتر-السيارات

m.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تحقيقات جريده الأهرام فى سجن مخالفين قانون المرور(ارجو المشاركه من الجميع للتصدى للأهانه)

اوروبا يا شريف بريئة من هذة القوانين ولا نعرف عنها اى شىء --عندما تمشى عكس الاتجاة اول مرة هنا فى اوروبا بتاخد مخالفة وبتجيلك على البيت خلال 6 اسابيع بعدالواقعة وتانى مرة برضة بتجيلك مخالفة بنفس القيمة وبرضة فى نفس المدة ثالث مرة تسحب الرخصة وتسحب السيارة احيانا وتوصلك الشرطة حتى منزلك وتنتظر حتى يرسل لك خطاب بمبعاد المحكمة واذا ادنت بتكون غرامة اما الف ايورو او سحب الرخصة لمدة 6 شهور--
اما اللى بيحصل فى مصر دة والله مانعرف عنة حاجة --عاوزين يطبقوا قوانين واحنا مانعرفش حاجة عن القوانين اصلا دة فين وفين لما نلاقى اشارة على جنب الطريق او مرسومة على الارض --وانا لو حصلت معايا هنا فى اوروبا واثبت بالفعل ان الطريق الذى خالفت فية القانون ليس بة اشارات على جانبى الطريق وعلى الارض ايضا --وقتها يصرف لى تعويض عما حدث معى --وللحديث بقية لو احببتم--
قديم 09-02-2009, 07:55 PM
fadynabil fadynabil غير متواجد حالياً

fadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the rough

المشكلة مش في القانون ... المشكلة في طريقة تطبيقه

أنا لسه واحد صاحبي حصل الموضوع ده مع واجد قريبه وعلشان يعرف ظابط صاحبه في القسم اللي راحه الموضوع خلص من غير ولا مليم ( الوسطه بتخلص أي حاجة )

إنما لو الموضوع مع واحد غلبان كان إتبهدل وشاف الويل

.... بجد أنا شايف إنهم قبل مايعملوا في قوانين يفتروا بيها علي الناس يشوفوا البلطجية اللي مشغلينهم الأول .. اللي عاملين زي قطاع الطرق

ربنا يسامحهم
قديم 09-02-2009, 08:07 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sh_masry مشاهدة المشاركة

طب ايه الحل فى القوانين دى ..... انا بجد فكرت اننا نلم كل المعترضين على قانون الحبس ده من خلال مواقع السيارات و الface book و نعمل اضراب بالعربيات فى اول الطريق الصحراوى مثلا او فى صلاح سالم يمكن حاجه تيجى بفايده و يشوفوا كميه الناس اللى معترضه على قانون الحبس ده و تشبيهم بالحراميه و المدمنين و تجار المخدرات و المغتصبين و البلطجيه .
دى بداية جيدة,
لازم نكون ايجابيين أكتر مما نحن عليه, و أن لا يفرض علينا قوانين ظالمة و جائرة بهذا الشكل,
و ان نتحرك بايجابية نحو حياة أفضل, و ليكن هذا القانون الجائر بداية,
أعتقد اننا مع الوقت هنشوف ظواهر عجيبة هتكون أكثر ضررا, زى مثلا محاولات الهروب من سائقى السيارات عند مقابلة أى شرطى, ما هم خلاص بقوا مجرمين و لازم ينفدوا بجلدهم من الحبس!

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى
قديم 10-02-2009, 03:59 PM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts
احكم العالم لمده ساعه؟؟؟

بسم الله الرحمن الرحيم

ماذا تفعل لو اصبحت ملكا على العالم لمده ساعه واحده فقط ؟؟؟؟؟؟؟
ptmnlo123per154ptmnlo123p er160

وانا ردى هيكون ان شاء الله بعد ردودكم

التعديل الأخير تم بواسطة محمد_فراج ; 10-02-2009 الساعة 04:08 PM

الكلمات الدليلية
مســـــــــمار, مغامرات, المدير, اليوتيوب, السلام, العروض, اعلانات, ريجيم, ريجيم سريع, ريجيم كميائى