العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 20-12-2010, 02:30 PM
الصورة الرمزية a.abdelfatah
a.abdelfatah a.abdelfatah غير متواجد حالياً

a.abdelfatah has a spectacular aura abouta.abdelfatah has a spectacular aura about
افتراضي رد: JAC B 15

بصراحة يا جماعة أنا شوفت العربية امبارح عند معرض جنبى فى الهرم فى ش ترسا وبجد اللى خلانى أروح شوفها شكلها من بعيد .

يعنى وأنا ماشى كده حبيتها من أول نظرة وبجد العربية محترمة جدا وتقفلها هايل من جوه وعلشان كده قولت النهاردة لازم اشوف أراء الناس ايه ولقيت تشجيع كبير جدا منكم انى اقدم على قرار الشراء وربنا يسهل وابيع عربيتى واتوكل على الله واشترى الرقيقة الناعمة "جاك" .
مع انى لى تحفظ على موضوع السعر ولازم كان يكون اقل شوية علشان يبقى فى منافسة بس مش مشكلة العربية تستاهل وربنا يكرمكم جميعا . وأسف انى طولت عليكوا ... وشكرا
أحمد عبد الفتاح
قديم 20-12-2010, 02:56 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a.abdelfatah مشاهدة المشاركة

بصراحة يا جماعة أنا شوفت العربية امبارح عند معرض جنبى فى الهرم فى ش ترسا وبجد اللى خلانى أروح شوفها شكلها من بعيد .

يعنى وأنا ماشى كده حبيتها من أول نظرة وبجد العربية محترمة جدا وتقفلها هايل من جوه وعلشان كده قولت النهاردة لازم اشوف أراء الناس ايه ولقيت تشجيع كبير جدا منكم انى اقدم على قرار الشراء وربنا يسهل وابيع عربيتى واتوكل على الله واشترى الرقيقة الناعمة "جاك" .
مع انى لى تحفظ على موضوع السعر ولازم كان يكون اقل شوية علشان يبقى فى منافسة بس مش مشكلة العربية تستاهل وربنا يكرمكم جميعا . وأسف انى طولت عليكوا ... وشكرا
أحمد عبد الفتاح
منورنا يا استاذ احمد وان شاء الله اختيار موفق بأذن الله

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 22-01-2011, 12:00 AM
dr-abokamel dr-abokamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب عيون

dr-abokamel is on a distinguished road

مشكور جدا يا باشا
وياريت تعرفلنا سعرها كام فى مصر ومين وكيلها
قديم 22-01-2011, 12:42 AM
dr-abokamel dr-abokamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب عيون

dr-abokamel is on a distinguished road

التجربة الفعلية لقيادة السيارة لفترة طويلة يعنى تجربتها اكتر من سنتين تلاتة ومعرفة توافر قطع غيارها من عدمه وحسن اداء الوكيل وتاثيرها من عدمه على ميزانية البيت هو المعيار الحقيقى للحكم على السيارة وليس التسرع باصدار الاحكام على المظهر الخارجى والتشطيب الداخلى فقط
السيارة تصميمها رائع ومن الداخل رائعة ايضا
ولكن الاهم هو الاداء والصيانة
شكرا لكم جميعا
قديم 23-01-2011, 09:36 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

ياجماعة برغم من انى مش من ملاك الجاك بس بعد مقابلة طنطا انا قابلت استاذ سيف واتفرجت انا وباقى الاخوة الاعضاء على العربية بالفصيل الممل وطبعا اسمحولى اشكر استاذ سيف اللى انا بجد سعيد انى اتشرفت عليه على المستوى الانسانى وبقى ليا اخ محترم وفاضل واحب انقل تجربتى للتفحص فى العربية
العربية من بره بسم الله ماشاء الله تصميم ملفت ومبهر للعين وبمنتهى الصراحة اشيك من عربيات كتير فى فئتها واغلى منها

ومن الداخل العربية مش ضيقة واوسع من سيارت فئتها وخصوصا ان طولى 191 سم وبالتالى اللى حيقعد ورايا حيقدر اوسع من الاكسنت والريو

التصميم الداخلى قمة فى الاناقة والخامات جيدة جدا وبالمقارنة بالام 11 الجاك افضل بمنهى الصراحة والمحرك وشككله وخامات المحرك انيقة ومحترمة والشنطة الخلفية جيدة الى حد كبير الملحوظة الوحيدة ان صاجها خفيف ودى عادى لان معايا النترا وصاجها ارق واضعف بكتييير ففى المجمل الجاك بسم الله ما شاء الله افضل بكثير من الام 11 وربنا يبارك لاستاذ سيف فى عربيته ويكفيه شرها ويديه خيرها ولكل ملاك الجاك وشكر خاص لاخويا استاذ سيف