العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki > ماروتى MARUTI

قديم 21-10-2010, 05:14 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربتي مع وكيل سوزوكي ماروتي

المفروض ثمن سير الكاتينه يتحمله التوكيل انت مالكش ذنمب و العربيه في الضمان
و الضمان ضد عيوب الصناعه و سير الكاتينه من احدي مكونات العربيه
يعني لما يتكلم و يقول وش السلندر و الصبابت اللي باظت اساسا بسبب سير الكاتينه
يبقي يشيل كل حاجه و انت ما تدفعش مليم
و حركه البطاريه دي تدل انهم ما غيروش لا زيت الفتيس و لا الميه و اخدوا فلوس علي الفاضي

حـازم خـضـر

قديم 21-10-2010, 06:56 PM
hm414 hm414 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشروع طبيب

hm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to all

الله المستعان
طيب انا اشتريت العربيية مستعمله ولحد دلوقتي معرفش ولا اي ميكانيكي كويس جنبي وعايز اعمل للعربية صيانه
انا ساكن في النزهة الجديده وكنت هوديها لمودرن موتورز اللي في الهايكستب بس كده خوفتوني والله
اوديها لمين يكون كويس وقريب مني؟؟؟؟
تحياتي
قديم 21-10-2010, 10:18 PM
aymanay32 aymanay32 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن
التخصص العملى: 0119449863 موبايل رقم

aymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of light

التوكيل بيفكرنى بالمستشفى اللى دخل فيها عيان يعمل عملية و عيان تانى قام خرج الدكتور و قال خلاص العيان اللى جوه شيلنا له البروستاتا فين العيان التانى اللى عاوز يشيل الزائدة الدودية علشان اخلعهاله
و الاثنين اللى دخلوا كانوا عايزين يستاصلوا دمل صغير
و بعد ما خرجوا من المستشفى فوجئوا بنفس الالم القديم مازال زى ما هوه و احدهم بيشتكى من الم فى المعدة مكان الزائدة الدودية اللى الراجل شالهاله فى التوكيل بالغلط و التانى ربنا يكون فى عونه شال البروستاتا بالغلط
هوه دة توكيل مودرن موتورز ممكن يعمل عملية فى العربية غير اللى بتقول عليها و تطلع العربية من غير البطارية
و اظن انه مفيش مانع لديهم انهم يسيبوا لك نفس العيب زى ماهوه
و كونهم تحركوا بسرعة و قطروا لك العربية فكله بفلوسه و على الفاتورة ياباشا
لو عاوز تدخل المستشفى على رجليك ليه سعره و لو عاوز الاسعاف بتاعنا يريحك و يجيلك لغاية البيت يشيلك بردوا ليه سعره

قديم 23-10-2010, 02:11 PM
ibraheemzabal ibraheemzabal غير متواجد حالياً

ibraheemzabal is on a distinguished road

بعد خناقات استمرت اسبوعين ومحضر سرقة بطارية في القسم والتهديد بإبلاغ جهاز حماية المستهلك واتحاد الصناعات الوكيل اتصلوا بي وطلبوا مني الحضور المهم تم الاتفاق علي الاتي :
1-سوف يتم دفع ثمن البطارية الجديدة فورا احضاري فاتورة(انا كنت اشتريت بطارية جديدة)
2-وعد بعمل خصم 450جنية (قيمة سير الكاتينة ,شداد سير كاتينةو تركيب السير) علي الصيانات القادمة وقطع الغيار(لا يوجد ورق رسمي قالوا انهم سجلوا في ملف العربية عندهم).
انشاء الله سوف ارسل فاتورة البطارية يوم الاثنين القادم.
قديم 23-10-2010, 02:23 PM
ibraheemzabal ibraheemzabal غير متواجد حالياً

ibraheemzabal is on a distinguished road

علي فكرة يا جماعة التوكيل لا علاقة له بسحب السيارة انا قطرت العربية علي حسابي . التوكيل قالي الصيانة المتنقلة سوف تأتي لك من 4 الي 5 ساعات والتكاليف400 جنية (العربية عطلت في ك 100 والتوكيل في ك 28 المسافة 70 كم)