العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > دايو العام

دايو العام شركة سيارات كورية حققت بعض النجاح و بسبب مشاكل تمويلية أصبحت مملوكة للعملاق اﻷمريكى GMC

قديم 09-10-2010, 01:33 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هام الى كل ممتلكين لاسيتى او دايو كما يسميها البعض

حاااااااااااااااااااااااا ازم باشا
منور والله وشرف ليا انك موجود فى موضوعى
بالنسبة لعناوين مركز الصيانة فهو مركز واحد بس الى موجود فى بروسيعد اسمة ماتريكس كار وصاحب المركز اسمة وليد ودة رقمة 0112010208 وعنوانة اخر بنك الاسكان عند فرق الامن يعنى اى حد يروح هناك ويسأل هيلاقى الف من يدلة

طبعا بالنسبة لاسعار قطع الغيار فاى حاجة من الخارج حضرتك عارف طبعا انها هتكون نفس القطع بتاعة شيفرولية اما بالنسبة للمتور والعفشة فكل الى اقدر اقولهلوك ان كل قطع غيارها موجودة والحاجة الوحيدة الى اعرف سعرها هى الفلتر لان دى بس الى انا غيرتها وسعرة 60 جنية اما اسعار الصينات فهمى مش رسمية لانها مصنعية بينك وبين صاحب الورشة
ومنور مرة تانية يا حازم باشا

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 09-10-2010, 01:43 AM
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

كريم باشا انت تأمر انا هحكيلك عن العربية بالنسبة لتجربتى معاها
طبعا هى كشكل مش محتاجة كلام بالصراحة هى تفوقت على نفسها فى التصميم دة من الخارج ومن الداخل تصميم قوى وقريب جدا من تصميم البى ام او التصميمات الالمانى عموما
قوة الصاج حلوة الى حد ما بس بصراحة صاج اللانسر الشارك امتن لانها معايا بردة وقارنت بين الاتنين فى موضوع الصاج دة هو الفرق مش كبير بس فى صالح اللانسر العربية من جوة بصراحة ممتاذة وتقفيل جميل بس عيبها الوحيد بالنسبالى انهم مكترين الفبر او القطع البلاستك ذيادة عن اللزوم يعنى كانو يكملو جميلهم والتابلو كان يبقى كلة جلد من فوق وقتها كنت هتحس انك راكب المانى فعلا دة العيب الوحيد بالنسبالى من الداخل
بالنسبة كقوة مكنة وسحب وثبات فدة مش عاوز احكة فية كفاية بس انك تجرب بنفسك لان كلة المانى فبعد كدة مش محتاجة كلام يعنى انسى انك تحس بيها فى سرعات عالية ولا ملفات ولا اى كلام من دة خالص بجد عربية ما شاء الله عليها ومن ضمن عيوبها بردة سعرها مش مخليها تاخد حقها وتنافس كويس هو السعر بالنسبالى انا مقتنع بية لان عارف انا راكب اية وتقريبا كل الناس كانت فاكرة انها هى بالضبط الكروز ماعدا الاختلاف فى العلامة بس بعد مناقشة مع الاعضاء هنا وضحت الفرق بالصور وانا تحت امرك فى اى استفسار تانى

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 09-10-2010, 02:18 AM

بالنسبة للصور يا كريم انا عندى كتير هاتلى انت بس موقع رفع حلو كدة وانا ارفعلك شوية حلوين

وفى معلومة كمان حبيت اضيفها بالنسبة للناس الى مش عاوزين يدوخو او الى مش يقدرو يروحو بروسعيد كل قطع غيار العربية دى من الالف للياء موجودة فى التوكيل بتاع منصور بس ممنوووووع اى حد يجيب هناك سيرة اللاسيتى علشان هيبقى الرد مش ظريف وهيعملو فيها مش عارفينها واول مرة يسمعو عنها فى حياتهم الى عاوز يجيب قطع غيارها من التوكيل يطلبها بالاسم دة مثلا فلتر زيت المكنة الاوبل الاوربى اى قطعة تجيبها تقول بتاعة المكنة الاوبل الاوربى بس معلومة بردة اضيفهلكم فرق الاسعار صعب اوى الفتر فى التوكيل سعرة 130 جنية !!!!!! وطبعا الواحد فى الاول لازم يتعلم علية علشان يتعلم بس الحمد الله لفيت كتير لحد ما عرفت كل الاماكن فى بورت بس عيبهم انهم مش بيردو يقولو الاسعار الا لما تيجى تشترى حاولت معاهم اعرف اسعار البيجوهات والتيل وكدة قالى لما تشترى هتعرف ... ربنا يسهلها بقى واحاول اجيب الاسعار بعد كدة

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 09-10-2010, 09:17 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HaMaDa-ToUBaR مشاهدة المشاركة

بالنسبة للصور يا كريم انا عندى كتير هاتلى انت بس موقع رفع حلو كدة وانا ارفعلك شوية حلوين

وفى معلومة كمان حبيت اضيفها بالنسبة للناس الى مش عاوزين يدوخو او الى مش يقدرو يروحو بروسعيد كل قطع غيار العربية دى من الالف للياء موجودة فى التوكيل بتاع منصور بس ممنوووووع اى حد يجيب هناك سيرة اللاسيتى علشان هيبقى الرد مش ظريف وهيعملو فيها مش عارفينها واول مرة يسمعو عنها فى حياتهم الى عاوز يجيب قطع غيارها من التوكيل يطلبها بالاسم دة مثلا فلتر زيت المكنة الاوبل الاوربى اى قطعة تجيبها تقول بتاعة المكنة الاوبل الاوربى بس معلومة بردة اضيفهلكم فرق الاسعار صعب اوى الفتر فى التوكيل سعرة 130 جنية !!!!!! وطبعا الواحد فى الاول لازم يتعلم علية علشان يتعلم بس الحمد الله لفيت كتير لحد ما عرفت كل الاماكن فى بورت بس عيبهم انهم مش بيردو يقولو الاسعار الا لما تيجى تشترى حاولت معاهم اعرف اسعار البيجوهات والتيل وكدة قالى لما تشترى هتعرف ... ربنا يسهلها بقى واحاول اجيب الاسعار بعد كدة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HaMaDa-ToUBaR مشاهدة المشاركة

كريم باشا انت تأمر انا هحكيلك عن العربية بالنسبة لتجربتى معاها
طبعا هى كشكل مش محتاجة كلام بالصراحة هى تفوقت على نفسها فى التصميم دة من الخارج ومن الداخل تصميم قوى وقريب جدا من تصميم البى ام او التصميمات الالمانى عموما
قوة الصاج حلوة الى حد ما بس بصراحة صاج اللانسر الشارك امتن لانها معايا بردة وقارنت بين الاتنين فى موضوع الصاج دة هو الفرق مش كبير بس فى صالح اللانسر العربية من جوة بصراحة ممتاذة وتقفيل جميل بس عيبها الوحيد بالنسبالى انهم مكترين الفبر او القطع البلاستك ذيادة عن اللزوم يعنى كانو يكملو جميلهم والتابلو كان يبقى كلة جلد من فوق وقتها كنت هتحس انك راكب المانى فعلا دة العيب الوحيد بالنسبالى من الداخل
بالنسبة كقوة مكنة وسحب وثبات فدة مش عاوز احكة فية كفاية بس انك تجرب بنفسك لان كلة المانى فبعد كدة مش محتاجة كلام يعنى انسى انك تحس بيها فى سرعات عالية ولا ملفات ولا اى كلام من دة خالص بجد عربية ما شاء الله عليها ومن ضمن عيوبها بردة سعرها مش مخليها تاخد حقها وتنافس كويس هو السعر بالنسبالى انا مقتنع بية لان عارف انا راكب اية وتقريبا كل الناس كانت فاكرة انها هى بالضبط الكروز ماعدا الاختلاف فى العلامة بس بعد مناقشة مع الاعضاء هنا وضحت الفرق بالصور وانا تحت امرك فى اى استفسار تانى
شكرا يا حماده على المعلومات الحلوه دى وهو فعلن انا شوفت العربيه مره واحده لكن عجبتنى جدا كانى فعلن شوفت BMW لكن انت برده مؤلتش السعر كام و هل على شان اقدر اجيب واحده لازم اجبها من بور سعيد لانى الى شوفتها كانت بور سعيد وانت كمان عربيتك بورسعيد وهل هى ليها مراكز خدمه فى الاسكندريه ولا لا

كريم على
قديم 09-10-2010, 03:29 PM

الفعو يا كريم باشا انت تأمر
شوف بقى ياسيدى بالنسبة للسعر فهى حسب موديلاتها الى من غير الفريم النيكل والبصمة واكر عادية وجنظ 15 ومرايا عادية وشاشة واحدة عادية دى بتعملها تقريبا 140 او 145 كدة
الموديل التانى مرايات اشارات ضم كهربى فتحة سقف حنوط 15 من غير بصمة ومن غير سمارت كى دى عاملة 155
الموديل الاخير بقى الى هى الكاملة كلة دى عاملة 160

بالنسبة للعربية انت ممكن تجيبها من اى مكان بس هى فى بورسعيد موجود كتير جدا يعنى جميع الموديلات وممكن تطلب موديل معين انت عاوزة وجميع الالوان فالاحسن انك تجيبها من بورسعيد وبعد كدة نمريها براحتك بقى انت شوفتها بروسعيد بس علشان هى العربية دى منتشرة فى بروسعيد اكتر من الكروز بكتير وانا جايب اتنين واحدة منمرها دقهلية عادى والتانية نمرتها بورسعيد لانى بروح بورسعيد كتير وناوى انقل هناك ان شاء الله بس لما اخلص كلية
بالنسبة لمراكز الخدمة فمش عارف بقى ليها فى اسكندرية ولا لاء لان الموضوع دة بيبقى تبع انتشارها فى المكان بس انا مش شايف ان بورسعيد مشوار لانك هتروحها كل فترة وفترة لما تيجى تعمل الصيانة بس يعنى مش هتبقى حاجة صعبة يعنى وعموما ربنا يوفقك فى اختيارك

HaMaDa-ToUB@R

01000902024