العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 31-03-2011, 08:46 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: EX Saloon OR Super Saloon

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msi_msi2002 مشاهدة المشاركة

شوف انا قلت مفيش غير هيفدنى ويجبلى من الأخر
يا أهلا وسهلا يا سيدنا بيك,
أولا أحب أوضح إنك بتتكلم على عربية ياباني بـ 91500 تقريبا أو على الأقل زي ما أنا ما إشتريت العربية دي 1600 118 حصان.

انا عايز اشترى العربيه دى اتوماتيك فول اوبشن ex وعايز اعرف منك شويه حاجات ياريت متبخلش علينا بيه
- هل المكيف باللمس ولا عادى لا للأسف عادي وعادي جدا كمان بكر ياعني.
- هل الكاسيت فيه سى دى أيوة سيدي بس أوديو مش إم بي ثري
- هل فى شنطه بين الكرسيين لو قصدك على المسند بين الكرسيين الأماميين لأ مافيش للأسف ودرج قدام فوق الكاسيت مظبووووط ومفيد قوي بصراحة
- هل الكراسى الى ورى بتتفتح على الشنطه يعنى تقفلها لتحت أنا شخصيا ماجربتش ولا مرة بس أنا ما أفتكرشي إنها موجودة فيها لأني أصلا إهتمامي الأول والأخير بالكرسي الأمامي بس عموما هيا الشنطة بحر بمعنى الكلمة واااااسعة وسع السنين مش محتاجة أي كرسي يتني لقدام ولا لورى.
- هل فى مسند للكرسى الخلفى بأماكن للأكواب تمااااااااام كدة
- هل فى لمبات ومخرن فوق خالص جنب المرايا الخلفيه جوه للأسف لأ دا موجود بس في السوبر صالون وشكله تحفة بصراحة.
- أخيرا استهلاك البنزين كام فى الصفيحه للأسف ما كنتش مركز أحسب أنا أصلي كنت فرحان قوي بالعربية وكانت كمان الأجازة صغيرة فا معرفتش أركز قوي في التفاصيل.

واوعى تبخل علينا
لا لا لا يمكن كلنا هنا بنفيد بعض ومرة تانية أهلا بيك يا باشا معانا منور المنتدى كله.

قديم 01-04-2011, 04:23 PM
msi_msi2002 msi_msi2002 غير متواجد حالياً

msi_msi2002 will become famous soon enoughmsi_msi2002 will become famous soon enough

جزاك الله خير
ولكن ممكن نطلب منك طلب تصورلنا السياره من الداخل

وتكسب فينا ثواب
قديم 02-04-2011, 12:39 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msi_msi2002 مشاهدة المشاركة

جزاك الله خير
ولكن ممكن نطلب منك طلب تصورلنا السياره من الداخل

وتكسب فينا ثواب
الله يكرمك وجزانا وجازكم كل خير إنشاء الله.
بس أنا عندي مشكلة صغيرة جدا إني أنا مسافر طول السنة وبرجع يادوبك في أجازة شهر واحد وللأسف أنا حاليا برة البلد علشان كدة بس مش هعرف أصور العربية دلوقتي بس ممكن كمان شهرين تلاتة وأنا كنت ناوي أعمل كدة فعلا ومش بس كدة أنا كنت ناوي أعمل تقرير كاااامل عن حالة العربية بعد ال 5000 كيلوا لأنها بما إنها مابتتركبشي طول السنة فا للأسف لسة ماعملتش صيانة ال 5000 كيلو.

قديم 02-04-2011, 10:37 AM
msi_msi2002 msi_msi2002 غير متواجد حالياً

msi_msi2002 will become famous soon enoughmsi_msi2002 will become famous soon enough

تصدق نادرا ما تلاقى شخص محترم
جزاك الله خير

فى الحقيقه انا مستغرب من شىء ان كاتبين ان فى مسند ذراع امامى مع مكان للتخزين اساسى فى الصنى سواء عادى او سوبر صالون

اما فى حكاية الشنطه ميزتها لو بتتفتح ان لو معاك حاجه طويله

هقلك باختصار انا اصلا فى السعودية ومعايا نيسان التيما وطبعا ما شاء الله فيها كل الى بحلم بيه
وكنت اتمنى على الأقل الحاجات الأساسيه اجدها بالصنى

طبعا انا عايز اقلك انا حطيت فى الألتيما 3 سجاجيد 3*2 بطولهم ومشمع ادهم ده غير الحاجات التانيه فى الشنطه
وكنت منزل الكرسى
ومش هتصدق واللهى مره حطيت مكتبه كبيره متفككه بالظهر وطربيزتين خشب كبار وعربيه اطفال كهربه لعبه وصندوق كبير وعجله اطفال وحاجات تانيه
كنت مالى الشنطه والكرسى الى وره وانا فتحهم على بعض
ماشاء الله فدى ميزه الفتح على بعض

بالنسبه للبنزين مستغرب اوى واحد يقلك متحطش غير 92 وماتورها كبير والى اخره
وكل ده كلام فاضى جدا
انا الألتيما الى معايا 2500 سى سى وبحطلها 90
وللعلم فى الكتالوج قايلين تحت ال 2500 استخدم 90 وفوقه استخدم 95
ومحدش يقلى بسافر اكتر منى
انا مثلا بروح واجى مكه 1300 كيلو رايح و زيهم جى من الدمام وما شاء الله

اتمنى تكون الصنى زيها على الأقل لأن ماتور النيسان واخد احسن ماتور فى العالم لأكتر من سنتين
ورى بعض وانه يقدر يشتغل 48 ساعه بدون راحه

المهم اخيرا انا من اسكندريه - ونازل نهائى - فحد يقدر يقلى اماكن بيع السيارات فى اسكندريه
قديم 23-04-2011, 05:27 PM
suezboy01 suezboy01 غير متواجد حالياً

suezboy01 is on a distinguished road

انا معايا ال اي اكس صالون 2011 وثابته جدااااااااااا في السفر ومريحه جدا جدا وتحس بجد انك راكب ياباني انا ركبت اللانسر وركبت بتاعتي وبقولك مفيش فرق الياباني ياباني مهما اتجمع فين واللانسر اساسا مبتتجمعش في اليابان
ممكن السوبر صالون تكون مريحه اكتر بالاضافه لشغل الابانوس والمرايات الضم طبعا دي رفاهيه زياده لازم تكون اغلى شوية