العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki > ماروتى MARUTI

قديم 15-05-2010, 02:46 PM
islamelkady islamelkady غير متواجد حالياً

islamelkady is on a distinguished road
افتراضي سؤال الى مالكى الماروتى

انا كنت عايز اجيب عربية على قد حالى كدة كبداية و استقريت على الماروتى بس فى نقطة مهمة جدا بالنسبالى و هى هل ممكن انها تتحمل السفر لظروف شغلى يعنى ممكن نقول مصر اسكندرية مرة او مرتين فى الاسبوع هل ممكن تتحمل كدة و لا لأ ؟
شكرا ليكم
قديم 15-05-2010, 03:26 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال الى مالكى الماروتى

اسلام باشا مافيش حاجة اسمها عربية نابتسافرش كله ممكن يسافر وخصوصا لوجديد بس المشكلة ان العربيات الصغيرة فى المطبات بتبقى ضعيفة لصغر حجم الياى والمساعدين والمقصات فحتتبهدل بسرعة فنصيحة حاول تجيب عربية كبيرة عشان تكون اريح ليك
قديم 16-05-2010, 05:13 PM
islamelkady islamelkady غير متواجد حالياً

islamelkady is on a distinguished road

شكرا ردك استاذ بدر و مستنى اراء مالكى الماروتى اللى اكيد هتفيدنى و هتفيد كل اللى عايز يسأل نفس السؤال
شكرا
قديم 19-05-2010, 11:45 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

ما هو أنا لو قلت رأيي هاتشتم وهاتعلن فى المنتدى

قديم 20-05-2010, 12:53 AM
mkotp2009 mkotp2009 غير متواجد حالياً

mkotp2009 will become famous soon enoughmkotp2009 will become famous soon enough

زي ما قال أ. بدر كله إن أي عربية ممكن تسافر. بس العربيات الصغيرة متعبة في المسافات الطويلة و أكيد أقل أمان من العربيات الأكبر.
و بعدين المواتيير الصغيرة عل السرعات العالية بتتهلك.
فهي استخدامها الأمثل داخل المدن (توفير بنزين، سهولة الباركينج، إقتصادية.....)