العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 28-10-2010, 06:16 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طريقك لشراء سيارة بالتقسيط (حصرى لمصر موتورز)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بلال اشرف مشاهدة المشاركة

انا بشتغل في شركه بعقد دايم ومرتب اساسي1380+300ج بدل
+الاضافي ومرتبي بيتحول لبنك HSBC وعاوز عربيه فيرنا بدون مقدم
مفيش عربيات بدون مقدم
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 29-10-2010, 04:01 AM
H_dakar H_dakar غير متواجد حالياً

H_dakar is on a distinguished road

شكرا علي المجهود الرائع
قديم 31-10-2010, 02:35 PM
إبراهيم الفقي إبراهيم الفقي غير متواجد حالياً

إبراهيم الفقي is on a distinguished road

أولا: أشكرك على مجهودك الرائع ، وأبشرك ...( خير الناس أنفعهم للناس).
ثانيا: أنا عندي 34 سنة وأب لطفلين وقررت أشتري عربية - بإذن الله تعالى - ودي أول مرة أشتري ولسه بتعلم القيادة، وكنت بافكر أجيب زيرو على طول لأني مش بحب مشاكل المستعمل (بسبب تجارب إخوتي مع المستعمل قبل ما يجيبوا زيرو)، معي حاليا 23000 ج ومرتبي 1500ج ممكن يصل إلى 2500ج لكن الأساسي الذي يمكن إثباته 1500ج فقط ، عندي بعض الاسئلة، ياريت تساعدني:
1- تنصحني أشتري عربية زيرو بالتقسيط؟ أم أبدأ بالمستعمل لفترة حتى أتمكن من القيادة أولا؟.
2- لو اشتريت مستعمل تنصحني أجيب عربية في حدود المبلغ المتاح الآن 23000 ج وإيه هي أنسب حاجة بالسعر ده (بشرط أن تكون واسعة لأني طويل 190 سم) أم أدفع المبلغ ده مقدم عربية مستعملة وتقسيط الباقي على سنتين مثلا، وفي الحالة دي تنصحني أشتري إيه والقسط هيكون كام؟.
قديم 04-11-2010, 11:45 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إبراهيم الفقي مشاهدة المشاركة

أولا: أشكرك على مجهودك الرائع ، وأبشرك ...( خير الناس أنفعهم للناس).
ثانيا: أنا عندي 34 سنة وأب لطفلين وقررت أشتري عربية - بإذن الله تعالى - ودي أول مرة أشتري ولسه بتعلم القيادة، وكنت بافكر أجيب زيرو على طول لأني مش بحب مشاكل المستعمل (بسبب تجارب إخوتي مع المستعمل قبل ما يجيبوا زيرو)، معي حاليا 23000 ج ومرتبي 1500ج ممكن يصل إلى 2500ج لكن الأساسي الذي يمكن إثباته 1500ج فقط ، عندي بعض الاسئلة، ياريت تساعدني:
1- تنصحني أشتري عربية زيرو بالتقسيط؟ أم أبدأ بالمستعمل لفترة حتى أتمكن من القيادة أولا؟.
طبعا مفيش اثنين يختلفوا على ان عربية جديدة افضل من كل المقايس وكونك عايز شى متتعبش نفسك بية فهيكون جديد علشان قلة الخبرة فى التعامل مع مشاكل الاستعمال
2- لو اشتريت مستعمل تنصحني أجيب عربية في حدود المبلغ المتاح الآن 23000
اعتقد المبلغ دة هيجبلك عربية فى حدود اواخر التسعينات
ج وإيه هي أنسب حاجة بالسعر ده (بشرط أن تكون واسعة لأني طويل 190 سم) أم أدفع المبلغ ده مقدم عربية مستعملة وتقسيط الباقي على سنتين مثلا، وفي الحالة دي تنصحني أشتري إيه والقسط هيكون كام؟
اعتقد انك لازم تجيب عربية وسعة زى الماتركس .
ردى فى الاقتباس
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 05-11-2010, 06:05 AM
shady.hamdy shady.hamdy غير متواجد حالياً

shady.hamdy is on a distinguished road

شكرا علي المجهود