العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 20-05-2013, 04:23 AM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مجرد فضفضة فى زمن الإخوان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف حجازي مشاهدة المشاركة

اولا انا مقلتش غير مرتين اسكت او اسكتو مش كمية من الكلام زي ما حضرتك بتقول ثانيا انا بقول اسكت للي بيدعو للتشاوم مش الي بيقول رائو فمن حق كل واحد يقول رايو بس بلاش الراي السلبي الي لا بيقدم ولا بياخر او الراي الي بيتحكم علي الفاضي والمليان عموما لو الناس كلها كارهين مرسي يبقو مينتخبهوش الدورة الجاية وده الحل الشرعي لان الي الناس اليومين دول بيقولوه من هطل سياسي بالدعوة لحملة تمرد والدعوة لانخابات ريأسية مبكرة مجرد كلام عبيط لان لو الموضوع كدة يبقا لما اي رئيس هيجي مش علي مزاج الناس يدعو لانتخابات رئاسية مبكرة ومحدش هيكمل مدة كاملة لان مش هتلاقي حد علي مزاج كل الناس وبعدين الي مش اجبو مرسي دلوقتي هقولو ماشي يا سيدي هاتلي واحد يملا مكانو وانا ارشحو معاك هتجيب مين يا مولانا هتجيب ابو النصابة ولا هتجيب الخواجة ولا هتجيب الخمرجي ولا هتجيب ابو قفا يا ناس بلاش كلام فارغ الي علي الساحة دلوقتي مجرد ارجوازت الواحد منهم اهدافو بقت واضحة اكتر منو الي عايز يمسك البلد ويبقا قدها ينزل يورينا ارائو واقترحاتو في تعمير البلد مش نقد نقد نقد وللاسف كلو سلبي معندوش حلول ومش عايزني اقولو اسكت عندك الحق لازم اقولو يخرس احسن
لا بجد ماشاء الله عليك فى حوارك
لسانك بينقط سكر

تعرف يا استاذ شريف بقولك والله كنت ميال شويتين لمرسى ومن كلام مؤيديه واسلوبهم الجميل وده مثال حضرتك بتطبقه مثل اغلبهم
ومن سياساته هو وجماعته فعلا لا يصلح لقياده بلد لا هو ولا جماعته علشان ابقى متفائل لازم اقبل بالموجود زى ماحضرتك قلت اقبل بمرسى علشان غيره مش عاجب ولا هم اصلا مسكوا الرئاسه وفشلوا وروجوا الكذب هم مجرد منافسين(ومش هكرر تنابزالالقاب اللى حضرتك قلته قبل كده عنهم) ووصفتهم به مع ان معارضين مرسى وجماعته انت تعرف جيدا اللقب المطلق عليهم ..... خلينا فى الاسلوب المتحضر
تصدق بالله انا مش عارف كميه الذنوب اللى باخدها كل يوم دلوقت(منهم لله) على فكره الكهرباء قطعت النهارده 3 مرات كل مره ساعه بالظبط ولما بيحنوا علينا بيخلوها ساعه ونص نفسى بقى من رئيس دولتى يحن علىينا ويظبط الكهرباء يا استاذ يافاضل دى اقل متطلبات الحياه الادميه قطع كهرباء بشكل يومى ومنظر ولادك ولو فيهم طفل صغير وعندك مريض حراره الجو بتزيد الهجمات المميته عنده وانا عايش فى مدينه مش قريه طبعا مش هقولك هاتلى كتاب الانجازات ونزلهولى احنا عايزين ابسط متطلبات الحياه هى كارثه يعنى ... شوفت انا اتكلمت فى حاجه واحده بس اهو وما ختمتش كلامى بايموشن يستفز ولا قلت اخرس ومتخرسش وماعملتش تقرير بمشاركه سيئه لان اللفظ لايصح انا اتكلمت فى حاجه واحده من حاجات كتير بس خلينا فى دى ينفع كل يوم آخد ذنوب فى الرجل ده وبدعى عليه والله ومن كل قلبى لان هو المسئول وانجازاته اتعملت كتاب ومش عارف يسيطر على مطلب من مطالب تحبب الناس فيه

التعديل الأخير تم بواسطة طارق عبد السلام ; 20-05-2013 الساعة 04:33 AM
قديم 20-05-2013, 07:06 AM
الصورة الرمزية elgnde
elgnde elgnde غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: امتلك مصبغة
هواياتي: السوفت والقراءة

elgnde is on a distinguished road

كلمة واحدة تلخص نظرة الرائيس الى من هم المفروض رعيتة هل قراء احدكم بيان الرئاسة بخصوص المجندين المخطوفين حرصا على حياة "الخاطفين" والمخطوفيين باللة عليكم فضوها سيرة سوا هجوما او دفاعا خلاص الحدوتة بانت
فى فيلم الدنيا على جناح يمامة كانت هناك جملة على لسان سائق التاكسى لم افهمها الا الان
وهى"خلاص سيناء زى سونيا" فعلا بقى مافيش فرق
قديم 20-05-2013, 11:25 AM
شريف حجازي شريف حجازي غير متواجد حالياً

شريف حجازي is just really niceشريف حجازي is just really niceشريف حجازي is just really niceشريف حجازي is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

لسانك بينقط سكر

تعرف يا استاذ شريف بقولك والله كنت ميال شويتين لمرسى ومن كلام مؤيديه واسلوبهم الجميل وده مثال حضرتك بتطبقه مثل اغلبهم
ومن سياساته هو وجماعته فعلا لا يصلح لقياده بلد لا هو ولا جماعته علشان ابقى متفائل لازم اقبل بالموجود زى ماحضرتك قلت اقبل بمرسى علشان غيره مش عاجب ولا هم اصلا مسكوا الرئاسه وفشلوا وروجوا الكذب هم مجرد منافسين(ومش هكرر تنابزالالقاب اللى حضرتك قلته قبل كده عنهم) ووصفتهم به مع ان معارضين مرسى وجماعته انت تعرف جيدا اللقب المطلق عليهم ..... خلينا فى الاسلوب المتحضر
تصدق بالله انا مش عارف كميه الذنوب اللى باخدها كل يوم دلوقت(منهم لله) على فكره الكهرباء قطعت النهارده 3 مرات كل مره ساعه بالظبط ولما بيحنوا علينا بيخلوها ساعه ونص نفسى بقى من رئيس دولتى يحن علىينا ويظبط الكهرباء يا استاذ يافاضل دى اقل متطلبات الحياه الادميه قطع كهرباء بشكل يومى ومنظر ولادك ولو فيهم طفل صغير وعندك مريض حراره الجو بتزيد الهجمات المميته عنده وانا عايش فى مدينه مش قريه طبعا مش هقولك هاتلى كتاب الانجازات ونزلهولى احنا عايزين ابسط متطلبات الحياه هى كارثه يعنى ... شوفت انا اتكلمت فى حاجه واحده بس اهو وما ختمتش كلامى بايموشن يستفز ولا قلت اخرس ومتخرسش وماعملتش تقرير بمشاركه سيئه لان اللفظ لايصح انا اتكلمت فى حاجه واحده من حاجات كتير بس خلينا فى دى ينفع كل يوم آخد ذنوب فى الرجل ده وبدعى عليه والله ومن كل قلبى لان هو المسئول وانجازاته اتعملت كتاب ومش عارف يسيطر على مطلب من مطالب تحبب الناس فيه
استاذ طارق
بصراحة انا مقصدتش استفز حد طبعا ولا حاجة بس الواحد زهق اولا من الاعالم المضلل الي كل يوم بيطلع سيئة وينكر حسنة لدرجة ان الناس مش شايفة غير السواد وعايز افكر حضرتك بحاجة مهمة
هو ايام حسني مبارك مكنتش الكهرباء بتتقطه ولا اية
طب بلاش الكهرباء فاطر لما البنزين زاد من 100 الي 185 قرش في ليلة واحدة واكنت يوم جمعة محدش فتح بقو واتكلم كلمة
فاكر لما الكهرباء زادت برضو الناس عملت اية ولا حاجة طب بلاش كل ده يا ارجل مش فاكر لما حسني مبارك كان بيتكلم في اي لقاء لية والوزراء بتوعو كانو بيقولو معدل التمنية وصل الي كام في المية والناس مش حاسة باي حاجة تفتكر دلوقتي مرسي هيقدر يغير كل ده في سنة لسة مكملتش الي اتكسر في 30 سنة
وياريت بيصلح والناس بتصلح معاه الي فية كمان ناس بتفكر في الشر اكتر ما بتفكر في الخير وهديلك دليل
تقدر تقولي الناس المتظاهرين الشرفاء الي بيروحو مثلا عند الاتحادية او المقطم عند المقر بتاع الجماعة
بياخدو معاهم مولتوف لية ؟؟؟
هو التظاهو السلمي بالمولتوف واوعا تفتكر ان دول مجرد مندسين بينهم هقولك لا طبعا يعني لو انا واقف وسط اصحابي ودخل واحد في وسطنا غريب وشكلو بلطجي مش هنعرفو ولو لقيناه رمي حاجة مش هنمسكو ده لو احنا مش عايزين مشاكل بس الي بيظهر دلوقتي اثارة المشاكل علشان الناس متشفش غير المشاكل وصدقني لو جبت اي واحد يمسك مش مرسي ولا غيرو هتلاقي نفس المشالك طول ما فية ناس بتخرب مش هيبان اي انجاز لا لمرسي ولا لغيرو اوعا تفتكر ان مبارك دلوقتي قاعد في السجن بيفكر في العلاج بتاعو وبيقرا الجرايد اليويمة وخلاص
او رجالتو بيلعبو رياضة في السجن وطاولة بعد الظهر وينامو باقي اليوم
يا عزيزي شوف نظرات العدلي ومبارك وهما جوة القفص هتعرف مين المدبر الحقيقي لكل المشاكل الي انتا وانا بنعيشها دلوقتي
ولو مش عايز تصدق هيجي اليوم الي هتنكشف فية الحقايق كلها وهتصدق وقريب اووي اليوم ده جاي وعلي فكرة نسيت اقولك حاجة حملة زي تمرد دي مين الي بيمولها
تقدر تقولي ازاي هيطبعو 5 مليون استمارة ويوزعوها علي الناس مين الي دفع ثمن الطباعة والورق مين الي بيوزع وبياخد كام فيالتوزيع مين الي طبع التيشرتات بتاعة الشباب ومين ومين ومين حاجات كتيير اوووي هل حد بيكرة مرسي للدرجادي وسياستة مش عجباة ولا حد تاني عايز الناس تشوف السيئ وبس علي فكرة انا لية تحفظات علي مرسي برضو وبنتقد بعض سياساتو مهو محدش معصوم من الخطا بس الحل الوحيد الي لازم كل الناس تعملو لو مرسي فشل نستنا المدة القانونية وكلنا ننزل نتخب واحد غيرو شم الحل بتمرد ولا مظاهرات ولا اي كلام من الي بيحصل دلوقتي صدقني لو البلد فضلت في الحال ده مش هتشوف اي تقدم لان الي بيحصل بياخر مش بيقدم وتقبل اعتذاري لو استفزيت اي حد بالئمليوشن الاخير انا بس قصدت من هم يروجون للاشاعات وقولتله يخرس مش الناس المحرمين
وتاني مرة تقبل اعتذاري وكلنا نتمنا ان نري البلد احسن حال سواء كان مرسي او غيرة من يحكمون البلد نتمنا جمينا ان نري مصرنا اجمل بلد في العالم ومش بالكلام لازم بالعمل علشان نشوف ثمرة العمل ده في حياتنا وشكرا
قديم 20-05-2013, 04:24 PM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

لسانك بينقط سكر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أولا أشكرك أ/طارق على أسلوبك المتحضر الراقى
وأعانك الله على ما انت فيه
اللهم إشفى جميع مرضى المصريين وغير المصريين كمان
الواحد من كتر ما عانى من المرض والمستشفيات
اتمنى الشفاء لكل مريض بأى جنسية وأى دين
وطبعا سبب كتابتى للموضوع ده أصلا المعاناه والعذاب اللى شفناه
فى مستشفيات مصر واللى بأعلى مستوى كمان
ربنا يسترها
مش عارفة اقول ايييه بصراحة
لأننى لا احب التنابز بالالفاظ
هقول
حسبى الله ونعم الوكيل

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 20-05-2013, 09:54 PM
شريف حجازي شريف حجازي غير متواجد حالياً

شريف حجازي is just really niceشريف حجازي is just really niceشريف حجازي is just really niceشريف حجازي is just really nice

خيرا الرد علي السفهاء هو الصمت يا سلوي