العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > تجارب اﻷعضاء

تجارب اﻷعضاء ساحة لعرض فيها اﻷعضاء تجاربهم فى شتوى مناحى الحياة

قديم 30-01-2014, 08:09 PM
عبدة البروف عبدة البروف غير متواجد حالياً
من انا؟: من تواضع لله رافعه
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: السفر

عبدة البروف has a spectacular aura aboutعبدة البروف has a spectacular aura about
افتراضي رد: اى سؤال بخصوص الرخام و الجرانيت انا تحت امركم

ممكن رقم التليفون ضروري
قديم 31-01-2014, 02:36 AM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rehamsameh مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ارجو افادتي في شراء رخام لكونتر مطبخ مفتوح علي الرسبشن ورخام المطبخ انا اعجبت برخام
اوجرانيت مش عارفه نوعه ايه هو اسود وبه قطع ملألأة ذهبي داخل الرخام مش عارفه اسمه ولا درجه تحمله ولا سعره ارجو الافاده
كمان رخام الحمام ساقط فيه الحوض ما انسب نوع وسعره جيد. يكون بني معرق بيج مثلا وسمك الرخام وتشكيله اسفه للاطاله
وعليكم السلام ورحمة لله وبركاتة
الرخام الاسود المنقط بنقط ذهبية هو جرانيت ستار جلاكسى وسعرة ( شرائح ) من 380 جم الى 420 جم للمتر المربع واختلاف السعر نتيجة اكثرة او قلة عدد الحبات الذهبى وحجم الحبة ( كل ما الحبات تكتر و حجم الحبة يكبر يكون اغلى )
سعر الطاولات من 450 الى 550 جم للمتر المربع
* الفرق بين الشرائح والطاولات
الشرائح بتكون اكبر عرض 90 سم واقل عرض 60سم والطول 250سم
اما الطاولات فتصل الى عرض 250سم وطول 300 سم
فلو الكاونتر عرضة 60سم يبقى الشرائح اوفر وممكن يكون سعر توريد وتركيب القرص 750جم للمتر الطولى محمل علية مراية ارتفاع 10 سم وتخانة للقرصة بحيث يكون السمك 2+2 ومحمل علية فتحة الحوض و الخلاط
2- بخصوص الجرانيت البنى فى بيج اعتقد ان انسب نوع هو بلطق براون
وسعر شرائح 340 الى 360 جم للمتر المربع شرائح
مع خالص تحياتى
قديم 31-01-2014, 03:14 AM

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rehamsameh مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ارجو افادتي في شراء رخام لكونتر مطبخ مفتوح علي الرسبشن ورخام المطبخ انا اعجبت برخام
اوجرانيت مش عارفه نوعه ايه هو اسود وبه قطع ملألأة ذهبي داخل الرخام مش عارفه اسمه ولا درجه تحمله ولا سعره ارجو الافاده
كمان رخام الحمام ساقط فيه الحوض ما انسب نوع وسعره جيد. يكون بني معرق بيج مثلا وسمك الرخام وتشكيله اسفه للاطاله
صورة لجرانيت بلطق براون
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 555435_116461465159313_266979748_n.jpg‏ (18.5 كيلوبايت, المشاهدات 53)
قديم 31-01-2014, 03:16 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدة البروف مشاهدة المشاركة

ممكن رقم التليفون ضروري
تحت امر حضرتك
01007662010 / 01110005618
قديم 29-09-2014, 05:04 AM
هيام هيام غير متواجد حالياً

هيام is on a distinguished road

السلام عليكم اخى ممكن سؤال انا مطبخى موف فى ابيض عايزه احط له رخامه حلوه وعجبنى الون الرمادى سمعت ان الترستا فى منها رمادى فهل هو نوع حلو ويارت ترشحلى الافضل نوع وتكتبلى اسعارهم حالايا لانى محتاره انهين ممكن يكون افضل لى فا لو ممكن ويارت الرد بسرعه