العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > تجارب اﻷعضاء

تجارب اﻷعضاء ساحة لعرض فيها اﻷعضاء تجاربهم فى شتوى مناحى الحياة

قديم 21-07-2013, 04:25 PM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اى سؤال بخصوص الرخام و الجرانيت انا تحت امركم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamermegahed مشاهدة المشاركة

ماشاء الله موضوع جميل تسلم ايدك
نورت الموضوع بمرورك الكريم
قديم 23-07-2013, 06:50 AM
Ihab Salah Ihab Salah غير متواجد حالياً

Ihab Salah is on a distinguished road

السلام عليكم استاذ هانى انا اللى كنت سألت حضرتك من يومين على رخامة امبرادور دارك ..... للأسف بعد ما ركبناها لاحظت أنها منقرة ومخرمة فتحات صغيرة مش عارفة ده أكيد عيب فيها مش كده ؟؟ وبعدين ده ممكن يزيد مع الوقت مع الاستعمال ؟؟؟؟ حبيت استفسر من حضرتك
قديم 24-07-2013, 04:33 AM
mmohsen mmohsen غير متواجد حالياً

mmohsen has a spectacular aura aboutmmohsen has a spectacular aura aboutmmohsen has a spectacular aura about

السلام عليكم ... اشكرك على مجهودك مع الاعضاء الكرام

انا عندي في مدخل العماره راكب رخام ابيض كارارا وتم تكسير الارضيه وسألت على الكارارا قالولي في ايطالي وتركي وكذا حد قالي المتر التركي بالتركيب 300 جنيه بس بعد كده وصلت لسعر 250 جنيه للمتر ... والايطالي يزيد 100 جنيه ده سعر مناسب ولا ايه؟
قديم 24-07-2013, 04:47 AM
mmohsen mmohsen غير متواجد حالياً

mmohsen has a spectacular aura aboutmmohsen has a spectacular aura aboutmmohsen has a spectacular aura about

معلش هازعج حضرتك ... دي صوره للمطبخ ترشحلي جرانيت ايه مناسب بسعر معقول

قديم 24-07-2013, 05:01 PM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ihab Salah مشاهدة المشاركة

السلام عليكم استاذ هانى انا اللى كنت سألت حضرتك من يومين على رخامة امبرادور دارك ..... للأسف بعد ما ركبناها لاحظت أنها منقرة ومخرمة فتحات صغيرة مش عارفة ده أكيد عيب فيها مش كده ؟؟ وبعدين ده ممكن يزيد مع الوقت مع الاستعمال ؟؟؟؟ حبيت استفسر من حضرتك
للأسف دة سوء معالجة للرخام قبل الجلاء . حيث تم معالجة الرخام من النقر و الشروخ بمادة الرزن وليس بولى ستير
والمشكلة ان علاج الرخامة هو اعادة الجلاء ودة طبعا اقل ما يقال عنة انة ( عزاب ) متخيلة حضرتك صنايعى بصاروخ يشتغل فى الرخامة وهى راكبة عفار وتراب وبعد كدة نخش على الجلاء ومية وبهدلة
وطبعا مش ممكن نفك الرخامة من مكانها لأنها اكيد هتتكسر
اخف الاضرار ان الصنايعى الى جبتى منة الرخامة يجى يصلح شغلة ويملى النقر بالكلة و يصفيها كويس
واخيرا اسف على التاخر فى الرد
مع خالص تحياتى