العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 26-11-2009, 01:53 PM
MaXx MaXx غير متواجد حالياً

MaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ممكن حد يكرهنى فى النيو سيراتو!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_o_sakr مشاهدة المشاركة

و حضرتك طيب يا استاذ ماكس و عيد سعيد ان شاء الله
انا شايف ان انتشار العربيه فى الفئه السعريه دى يعتبر ميزه مش عيب علشان حيتبعه انتشار قطع الغيار و مراكز الخدمه و سعر اعاده بيع جيد, اعتقد من يريد التميز فى هذه الفئه السعريه لا يستطيع شراء سياره سيدان بهذا الحجم وهذه الكماليات

كل حاجة ليها جانب جيد و جانب اخر سئ ,,,
قديم 26-11-2009, 02:08 PM
totos totos غير متواجد حالياً

totos will become famous soon enough

اصل فيه ناس خوفوني منها علي اساس انها اولد شيب و ان قطع الغيار ممكن متبقاش متوفره اوي او اغلي و كمان بخصوص اعاده البيع قالولي ان سعرها هينزل كتير علشان هتبقي اولد شي بو شكرا لاهتمامك
قديم 26-11-2009, 03:38 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bmkbmk مشاهدة المشاركة

شكرا ليك يا باشا على متابعتك و على اسلوبك المهذب
و دائما اختلاف الرأى لا يفسد للود قضية
هو بس الاعتراض كان على وصف تعليقى بالغير موضوعى بس عادى يا باشا ولا يهمك..

و انا يا باشا زى ما قلتلك ... انا عبرت عن وجهة نظرى الشخصية فى العربية و قلت ان ده لا هيقلل من نجاحها ولا هيزوده و هى عملية اذواق
و بالنسبة للكورى و اليابانى الاتنين مابيعجبونيش كعربيات (انا بتكلم عن السيدان الصغير زى السيراتو و الالنترا و الكرولا) بس منتشرين جدا فى العالم كله لاعتمادية اليبانى و المحاولات الكورية للتطور المستمر ...

و علشان تفهمنى اكتر يا باشا انا اكتر حاجة تهمنى فى العربية هى (الأمان و الاداء) و خصوصا انى راجل بحب السرعة و الجرى فا مبحبش اركب عربية مش واثق فيها من الناحية دى... .انا بتكلم عن سرعات 150 و انت طالع.. يعنى لو العربية فول اوبشن و ضعيفة من الناحيتين دول مش هفكر فيها علشان كدة اكتر عربيات بتعجبنى طبعا هى الالمانى .. عربية بركبها و انا حاطط فى بطنى بطيخة صيفى حتى لو قديمة شوية و مستعملة استعمال نضيف بفضلها عن اى حاجة تانية لو جديدة.. انا كان معايا زلمكة موديل 92 بجد عربية وهمية و معايا دلوقتى كابريس 2004 عبارة عن موتور كورفيت على بودى كبيييير و المرسيدس القديمة كنت ببقى مطمن اكتر بكتير و انا سايقها

فهمتنى يا باشا ؟؟ انا ببص للعربيات من زوايا مختلفة شوية و علشان كدة بيحصل سوء التفاهم و الناس ساعات بتفتكرنى متحيز.. بس انا فعلا فيه اولويات مهمة ببص لها فى العربية قبل الشكل و الاوبشنز

بس يا باشا ...و ادام الله بيننا جميعا المحبة و الاخاء

انا مع حضرتك انو الالماني يضرب الكوري والياباني

بس انت دلوقتي ببتكلم على عرببية العاي لاين بتعها 126

وفي متناول ناس هذا المبلغ بس مش مع اي حد تحويشة عمره

يضيعها في جولف ولا جيتا ولا مرسيدس واباسات ولا bmw

يعني حضرتك ممكن يكون مع حضرتك القدره الماديه على انو تجوب مثلا بورش كايين

وهتقول طوز في الكوري والياباني بس المساله مسالة فلوس عربية سعرها كويس في متناول ناس

كتير وفبها اوبشن عالي
اتمنى تقبل وجهة نظري

استا فادي ممكن اعرف امت نزل الاعلان

وطبعا لاتشبه ابدا الفا روميا

والبنسبه لوجه الشبه بينها هي والنترا

نفس الشركه فدي حاجه طبيعية

شكرا...

كل سنه وانتو طيبين
قديم 26-11-2009, 04:12 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة totos مشاهدة المشاركة

اصل فيه ناس خوفوني منها علي اساس انها اولد شيب و ان قطع الغيار ممكن متبقاش متوفره اوي او اغلي و كمان بخصوص اعاده البيع قالولي ان سعرها هينزل كتير علشان هتبقي اولد شي بو شكرا لاهتمامك
هى اصلاً العربيه مفيش منها زيرو, و بالتالى الى حيشترى مستعمل حيكون السعر كده كده نزل خلاص, و بالنسبه لقطع الغيار موجوده لأن العربيه فى منها كتير فى البلد وهى تشارك الألانترا فى اغلب مكوناتها (نفس الشاسيه و العفشه و الموتور) الإختلاف فى الصاج و الفوانيس و خلافه

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 26-11-2009, 04:13 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.amr مشاهدة المشاركة

انا مع حضرتك انو الالماني يضرب الكوري والياباني

بس انت دلوقتي ببتكلم على عرببية العاي لاين بتعها 126

وفي متناول ناس هذا المبلغ بس مش مع اي حد تحويشة عمره

يضيعها في جولف ولا جيتا ولا مرسيدس واباسات ولا bmw

يعني حضرتك ممكن يكون مع حضرتك القدره الماديه على انو تجوب مثلا بورش كايين

وهتقول طوز في الكوري والياباني بس المساله مسالة فلوس عربية سعرها كويس في متناول ناس

كتير وفبها اوبشن عالي
اتمنى تقبل وجهة نظري

استا فادي ممكن اعرف امت نزل الاعلان

وطبعا لاتشبه ابدا الفا روميا

والبنسبه لوجه الشبه بينها هي والنترا

نفس الشركه فدي حاجه طبيعية

شكرا...

كل سنه وانتو طيبين
شكراً ليك يا دكتور عمر وعيد سعيد ان شاء الله

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))