العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 02-02-2010, 01:06 AM
فــيــروز فــيــروز غير متواجد حالياً

فــيــروز has a spectacular aura aboutفــيــروز has a spectacular aura aboutفــيــروز has a spectacular aura about
افتراضي أوبشنز غير موجوده فى التيدا

النهارده رُحت أحد فروع "نيسان" فى شارع "سوريا" لمشاهدة النيسان تيدا عن قُرب

فيه اتنين موديل واحد فول أوبشنز و التانى فول أوبشنز بلاس .. أنا طبعا رايحه اشوف الاولانى ده انا هاستلف عشان اكمل السعر ..
فوجئت ان فيه حاجات كتيره مش موجوده فيه .. زى الجنوط الاسبور مثلا ولا الفوج لايت ولا التحكم فى الصوت من خلال الدركسيون ولا المقاعد الخلفيه قابله للطىّ !! و السبب كما قال المسئول هناك إن الناس عاوزه تركب تيدا بس سعرها غالى عليهم فعملوا الموديل ده عشان مايحرموهمش من حاجه !!

طيب ده كلام !! ده فيه عربيات سعرها اقل بكتير جدّا و فيها كل الكماليات دى من غير ولا كلمه بل و بقت تقريبا من المسلّمات !! عربيه ب 117 ألف جنيه و مفيهاش الحاجات دى مش تبقى سخيفه أوى و غير مفهومه !!

دلوقت أنا فى حالة صدمه و مش عارفه بصراحه أشترى العربيه بالحاله دى ولاّ مش مشتاهله ptmnlo123per144 أنا فعلا متضايقه جدا خصوصا ان حصل موقف غريب تانى .. كنت اتصلت سألت على السعر من اسبوع و قالوا 119 الف و بعد الخصم هتبقى 117 .. النهارده باقول لنفس الشخص قال لى لا هى ب 118 بس اما تيجى تشترى هنعمل لك خصم !! بجد حاجه رذله جدا خصوصا و انا بصراحه باكره الفِصال أصلا .. يا ريت تفيدونى برايكم هل هذه الكماليات غير ضروريه و مش مفروض تخلينى اتضايق من العربيه ولاّ إيه ptmnlo123per111
قديم 02-02-2010, 02:00 AM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أوبشنز غير موجوده فى التيدا

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=19524

الموضوع ده احنا في نقاش فيه علي عربية بالمواصفات المطلوبه دي
و بنحاول نشوف صفوة الصفوة
قديم 02-02-2010, 09:02 AM
elsayed.galal elsayed.galal غير متواجد حالياً

elsayed.galal will become famous soon enoughelsayed.galal will become famous soon enough

والله يا جماعه انا ركبيت التيدا وفوجئت ان العفشه سيئه وثبات العربيه وحش جدا غير ما توقعت ودى تجربه شخصيه مش بكره الناس فى العربيه
قديم 03-02-2010, 12:16 AM

فــيــروز has a spectacular aura aboutفــيــروز has a spectacular aura aboutفــيــروز has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MO مشاهدة المشاركة

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=19524

الموضوع ده احنا في نقاش فيه علي عربية بالمواصفات المطلوبه دي
و بنحاول نشوف صفوة الصفوة

شكرا على الإشاره للموضوع .. بس أنا عاوزه عربيه هاتشباك و ماتكونش كوريى ولا صينى ptmnlo123per144
قديم 03-02-2010, 12:17 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsayed.galal مشاهدة المشاركة

والله يا جماعه انا ركبيت التيدا وفوجئت ان العفشه سيئه وثبات العربيه وحش جدا غير ما توقعت ودى تجربه شخصيه مش بكره الناس فى العربيه

كمان !! ptmnlo123per1106
طيب و قياس الثبات ده بيتحكم عليه إزّاى أو من إيه؟