العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 02-10-2011, 09:41 AM
أبوعمر2007 أبوعمر2007 غير متواجد حالياً

أبوعمر2007 is on a distinguished road
افتراضي اللوجان في السعودية يا رجالة

أخواني الأعزاء
أنا من العاملين بالسعودية وحبيت أنقل لكم ما رأيته هنا
أنا من حوالي ستة أشهر لاحظت بداية انتشار للوجان هنا في السعودية وخصوصا اللون الأبيض، ولمن لا يعرفون في السعودية العربيات مختلفة عن مصر كتييييييييييييير سواء في الماركات أو الأنواع وذلك لحبهم الشديد للفخامة والقوة وبالتالي يتجهون للأمريكي والياباني ومؤخرا الكوري.
والأوبي هنا تقريبا نادر جدا ووجود اللوجان هنا دليل على إن اللوجان سيارة جيدة بالمقاييس الخليجية .
بقى أن أقول إن سعرها في السعودية ما بين 38500 - 40000 ألف ريال
وشكرا
قديم 02-10-2011, 11:14 AM
romioromio romioromio غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب

romioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللوجان في السعودية يا رجالة

بس اعتقد التقفيل الوارد في الخليج غير التقفيل في مصر
ثانيا ما هو فيه byd وصيني كمان هنا

بس للامانه انا بقالي سنتين اهو وعمري ما شفت ولا لوجان بالدمام او جده
قديم 02-10-2011, 12:46 PM
أبوعمر2007 أبوعمر2007 غير متواجد حالياً

أبوعمر2007 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة romioromio مشاهدة المشاركة

بس اعتقد التقفيل الوارد في الخليج غير التقفيل في مصر
ثانيا ما هو فيه byd وصيني كمان هنا

بس للامانه انا بقالي سنتين اهو وعمري ما شفت ولا لوجان بالدمام او جده
أكيد أنت تعرف إن الفرق بيجي من التقفيل المصري وفرقه عن التقفيل الأجنبي يعني مثلا شيفروليه وهيونداي تقفيل مصري هنا أكيد في فرق بس لو الماركة لا يتم تقفيلها إلا في مصنعها الأساسي وهو هنا المغربي فأعتقد بل أجزم أنها نفس السيارة وبالنسبة لانتشار السيارة أنا أؤكد لك أني رأيت أكثر من 7 سيارات مختلفة في الأحساء منها واحدة مصدومة من الخلف كمان وشكرا.
قديم 02-10-2011, 11:51 PM
الصورة الرمزية amriar
amriar amriar غير متواجد حالياً

amriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura about

انا لسه شايفها اليوم في ابو ظبى
ماشى ببص علي البورش و الدودج و لقيت حاجه بشبه عليها كدا طلعلت اللوجان .. كنت عايز ادور علي صاحبها بس الجو النار منعنى
قديم 02-10-2011, 11:55 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

:danceW 7: