العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 16-06-2009, 10:58 AM
walwal walwal غير متواجد حالياً

walwal is on a distinguished road
افتراضي رد: حكايتي مع ( شيفرولية افيو) "وسوء التصنيع"

انا عندي افيو 2009 كوري و لقيت علي الماتور زيت و رحت التوكيل بتاع الكيلو اربعه و نص الاسكندريه الصحراوي و حجزت طبعا و ذهبت من 9 الي الساعه اتنين و قال لي الخرطوم بتاع الزيت عاوز يتغير بس مش موجود احجزة و نغيره ان شاء الله , و فعلا اتصلوا بيا و قالوا الخرطوم جه و ذهبت الساعه 8 صباحا و ردوا عليا الساعه 11 انهم متاسفين الخرطوم مش موجود , و رحت للمهندس محمد الفرماوي و محستش انه عمل حاجه غير قالي لما تيجي المره الثالثه مش حوقفك و لقيت يجي 20 عربيه فيها مشكله RPM و انا كنت فاكر ان زياده لفات الماتور لوحدها دي ميزة او تكنولوجيا لاني كنت راكب ريجاتا

علي فكره انا مستني المره الثالثه
قديم 16-06-2009, 01:07 PM
شادي2007 شادي2007 غير متواجد حالياً

شادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant future

علي فكرة انت احسن من غيرك كتير و دا حال الحديد زي ما قالو الحديد بياكل الحديد
بس مش غريبة ان عربية عليها كل المهرجان دا و يطلع فيها العيوب دي كلها بمعني انها مشهورة و اسم شيفروليه دا اسم كبير
و الله الواحد خايف من شراء المستعمل و انت خوفتني من الجديد و الله انا ما عارف اعمل ايه
خليني علي الموتوسيكل الدايون الصيني بتاعي اهو مسلك معايا و باخد مراتي الحامل ورايا و حاطط اولادي الأتنين قدامي علي التنك و اهي ماشية
و الله كأنها عربية كوبيه مكشوفة بس 2 عجل
عموما ربنا معاك و يستر طريقك و ترتاح العربية او ترتاح منها و من بلاويها
قديم 16-06-2009, 02:32 PM

شادي باشا

انا بجد سعيد بقناعتك ربنا يدمها عليك و يحميك انت و اسرتك امين
قديم 16-06-2009, 04:41 PM

انا عاوز اعرف رد يوكو علي مهندس بتاع منصور , الراجل بيقول ان المساعدين اتبدلوا لعيب صناعه و TDS اتبدل عيب صناعه و ان ايه تاني معوج و اتبدل لانه عيب صناعه و عادي بقي ما هي في الضمان و كان الشركه اللي بتصنع معندهاش اي لوازم فحص خالص و ماشيين بمبدا " صبع و اقلي" و الله حرام عليه , العربيه غالبا بتبقي حلم للغلابه المصريين و بالدين و الله و كمان فيها بلاوي كتير و 80 الف جنيه يعني رقم كبير مش صغير
قديم 16-06-2009, 05:59 PM
الصورة الرمزية eygptphoto
eygptphoto eygptphoto غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله الفقير الذليل له ( غفر الله لنا و لكم )
التخصص العملى: مدير تصوير
هواياتي: القراءة - التصوير - السفر

eygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond repute

ممكن سؤال لو سمحت هو مكان المدير الاقليملى ده فين ؟ علشان عندنا افيو برضه فى مشكله فيها

الكلمات الدليلية
aveo, أفيو, منصور شيفرولية, شيفرولية