العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 02-01-2010, 08:49 PM
الصورة الرمزية zain2007
zain2007 zain2007 غير متواجد حالياً

zain2007 has a spectacular aura aboutzain2007 has a spectacular aura aboutzain2007 has a spectacular aura about
افتراضي رد: ألحقونى قبل ما جوزى يرجع فى كلامه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oceanboy425 مشاهدة المشاركة

الحمد لله ربنا وفقك للون المناسب واحلى حاجة فية انة حريمى

الله ينور عليكى ويزيدك ايمان ويجعلة فى ميزان حسناتك

أشكرك من كل قلبى على ذوقك

وأدعيلى بالله عليك لأنى متوتره جدا وأعصابى زفت

لاغنى كالعقل .. لا فقر كالجهل .. لا ميراث كالأدب .. لا ظهير كالمشاوره.

- من اصلح سريرته .. اصلح الله علانيته

- لا تستحي من إعطاء القليل فإن الحرمان أقل منه

- العفاف زينه الفقر والشكر زينه الغني

من أقوال سيدنا على رضى الله عنه
قديم 02-01-2010, 10:22 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

الف مبروك و ربنا يبارك لك فيها

بالنسبة للشرط الثالث انا شايف ان مفيهوش اي ضرر
لان في التقسيط الاسلامي الدفع بدري لا يلغي الفوائد او "هامش الربح" حسب التسمية الاسلامية لان التقسيط الاسلامي مفيهوش حاجة اسمها فوائد
و في الحالة دي دفع اي مبلغ مقدما ما فيهوش اي ميزة الا انك تخلصي من الالتزام بدري و في الحالة دي زي ما قال الاعضاء حوشي و ادفعي قسط سنة مرة واحدة لو تحبي

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 02-01-2010, 10:39 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zain2007 مشاهدة المشاركة

أشكرك من كل قلبى على ذوقك

وأدعيلى بالله عليك لأنى متوتره جدا وأعصابى زفت
لآ لآ لآ التوتر والآعصاب اللى زى ...... ماتنفعش فى الحالات دى ! هى مجرد سياره زيها زى أى كنبه فى البيت

ولو لك نصيب فيها ح تكون لك ! و عاوزه أعصاب هاديه علشان سياره سريعه و ممكن تسرق القائد بسهوله !

يعنى أنا قدتها مره واحده فى حياتى و كانت مانيوال أنا خفت من سرعتها و خفتها بالرغم من خبرتى الطويله

فى قيادة كل أنواع السيارات ! وخللى بالك ح يكون معاكى أولادك ! فأنصحك بالهدوء و التروى وبلاش الرجل

التقيله على الآقل فى الآول لغاية ما تخدى على مقاساتها و حساسية موتورها و سحبها ! علشان كده قلت لك يفضل

الآوتوماتيك علشان بيخللى تركيز السائق أسهل و أفضل و بدون تفكير فى النقله الجايه ولخبطة الرجلين !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 03-01-2010, 02:28 AM
الصورة الرمزية zain2007

zain2007 has a spectacular aura aboutzain2007 has a spectacular aura aboutzain2007 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horas3000 مشاهدة المشاركة

الف مبروك و ربنا يبارك لك فيها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horas3000 مشاهدة المشاركة

بالنسبة للشرط الثالث انا شايف ان مفيهوش اي ضرر
لان في التقسيط الاسلامي الدفع بدري لا يلغي الفوائد او "هامش الربح" حسب التسمية الاسلامية لان التقسيط الاسلامي مفيهوش حاجة اسمها فوائد
و في الحالة دي دفع اي مبلغ مقدما ما فيهوش اي ميزة الا انك تخلصي من الالتزام بدري و في الحالة دي زي ما قال الاعضاء حوشي و ادفعي قسط سنة مرة واحدة لو تحبي

بالظبط كده ده هدفى انى أخلص بدرى على قد ما ربنا ييسر جزاك الله كل خير وربنا يبارك فى عمرك

قديم 03-01-2010, 02:35 AM
الصورة الرمزية zain2007

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

لآ لآ لآ التوتر والآعصاب اللى زى ...... ماتنفعش فى الحالات دى ! هى مجرد سياره زيها زى أى كنبه فى البيت

ولو لك نصيب فيها ح تكون لك ! و عاوزه أعصاب هاديه علشان سياره سريعه و ممكن تسرق القائد بسهوله !

يعنى أنا قدتها مره واحده فى حياتى و كانت مانيوال أنا خفت من سرعتها و خفتها بالرغم من خبرتى الطويله

فى قيادة كل أنواع السيارات ! وخللى بالك ح يكون معاكى أولادك ! فأنصحك بالهدوء و التروى وبلاش الرجل

التقيله على الآقل فى الآول لغاية ما تخدى على مقاساتها و حساسية موتورها و سحبها ! علشان كده قلت لك يفضل

الآوتوماتيك علشان بيخللى تركيز السائق أسهل و أفضل و بدون تفكير فى النقله الجايه ولخبطة الرجلين !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

تصدق بالله انا قبل كده من حوالى سنتين صممت وقولت لجوزى عاوزه عربيه وأصريت على واحده معينه كنت وقتها هاجيبها مستعمله وشوفتها وركبتها وجربتها وكله تمام ورجعنا للراجل عشان ندفع ونمضى العقود
فالراجل بيقولى بطاقتك لو سمحتى عشان نكتب العقد روحت باصه لجوزى وقولتله مش عاوزاها الراجل بقى مذهول ولما روحنا قولت لجوزى مش عاوزه عربيات خالص وجاتلى سدة نفس لمدة السنتين دول

الخوف أنى النهارده طول اليوم كل ما الميعاد يقرب أحس بنفس الاعراض خايفه ونفسى مسدوده عنها بس جوزى موصر لدرجة انه قالى خلاص براحتك أنا كده كده هانزل أجيبها حبيتى تاخديها اوك ما حبيتيش انتى الخسرانه
خايفه مووووت من المسؤليه والسواقه والاولاد معايا مع أنى سوقت بيهم مليون مره وأكثر من نوع عربيه ومن ضمنهم أكسنت بس موديل 2000

أدعيلى ربنا يعدى الكام يوم دول على خير