العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 15-06-2011, 05:33 PM
speranza speranza غير متواجد حالياً

speranza will become famous soon enough
افتراضي رد: انا والــ 516 ( تقرير تفصيلى للتنين الصينى )

بسم اللة الرحمن الرحيم
اولا وقبل كل شى احب اقولك بارك اللة فيك التقرير 10 على 10
ثانيا انا معايا اسبرانزا 516 2011 و احب اقولك شوية تعليقات
1- العفشة فعلا اتعدلت وبقى ادائها احسن بكثير
2- الكاسيت اتغير وبقى فية usb ومكان ل memory card
3- ال sound system بقى محترم جدا بفضل option الكاسيت والصوت عالى جدا لدرجة انى مش بقدر اجيب اخره
4- خامات التبلوة و الازرار high quality
5- العربية تقفلها نضيف جدا
6- انا معاك فى ان العربية لا يمكن مقارنتها بالفيرنا او اللوجان او byd
قديم 24-07-2011, 03:00 AM
طارق السحت طارق السحت غير متواجد حالياً

طارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond repute

حقيقى تقرير أكثر من رائع ، وكأنك بتتكلم بلسانى ،، بس ليه مشكله مع A516 ياريت الاقى حلها عندك أو تحاول تجيبهولى ، منذ حوالى سنه أضاءت لمبه EPC عندى فخفت جدا وذهبت الى أحد التوكيلات فقال لى ان ده ناتج عن وجود وساخه فى البنزين (انا باستخدم بنزين92)ونصحنى باستخدام منظف رشاشات وقمت بشراء اغلى نوع وأضفته وبعد فترة أضاءت اللمبه مرة أخرى ولكن بصورة متقطعه ومرة على السرعات المنخفضة ولما تيجى السرعات العاليه تنطفئ وهكذا وقد قررت التعايش مع هذا لأنى مش ملاحظ أى مشاكل ولكنى قلقان ،، ياريت ألاقى عندك حل أو تفسيرالأيميل بتاعى هو tarek1962@yahoo<.com ولك جزيل الشكر مقدمات
قديم 24-07-2011, 03:13 AM
طارق السحت طارق السحت غير متواجد حالياً

طارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond repute

تقرير أكثر من رائع ، وكانك بتتكلم بلسانى ، وياريت لما تعمل تعديل خلفيه السيارة تعرضه علينا باسرع وقت وشكرا مره أخرى
قديم 24-07-2011, 03:04 PM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future

بارك الله فيك على هذا التقرير الرائع. ويعتبر بحق افضل التقارير وخلاصتها . واحب ان اضيف ان افضل مايميز ابو الفتوح هو انه يحاول باستمرار ان يطور من السياره بحيث يتلافى العيوب التى ظهرت فى موديلات سابقه . وعرفت من البعض ان موديل 2011 هو الاكثر جوده من حيث التقفيل والعفشه وجوده الخامات . وفق الله الجميع . ومره اخرى شكرا على هذ التقرير الرائع .
قديم 25-07-2011, 05:30 PM
السيد شبل السيد شبل غير متواجد حالياً
من انا؟: abo dodo
التخصص العملى: مدير مطبعة
هواياتي: اليكترونيات

السيد شبل will become famous soon enough

تقرير ممتاز وقد جربت خطوات الكشف على اعطال التكييف وتمت ببساطة ونجاح واعطانى فى النهاية 00 واشكر الاستاذ بيسو جزيل الشكر وننتظر منة المذيد

الكلمات الدليلية
516, ملكه ملوك اسيا, اسبيرانزا, speranza, عملاق السيارات, عملاق الصيني, وحش العربيات, سيارات صينية