العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 26-11-2008, 12:47 AM
yoko
Guest

افتراضي رد: حكايتي مع الأفيو "وسوء التصنيع"

فيه عيوب ظهرت جديده
أهمها العربيه فيها رجه مع الفرامل وغيروا الطنابير لما عملت كده من شهر ونص وللأسف رجعت تاني لاكن المرادي مع حدفي شمال
قديم 26-11-2008, 07:03 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

يا يوكو باشا

انا مقدر طبعا وجع القلب مع التوكيل وانشغالك بدراستك

بس الحالات اللى زى ديه لازملها وقفة وخاصة ان زى ما حضرتك قولت فيه عيوب شائعة وانا سمعت عنها فعلا فى اول الموديلات بس مكنتش متخيل انها فى الموديلات الجديدة كمان

بالاضافة لتجربة مريرة مرت على صديق لى اعرفة مباشرة وتفاصيلها فى الموضوع ده
كارثة فى الاوبترا - ارجوا من الجميع التفاعل

اللى عايز اقولة ان العفشة بتزيق التابلوه بيطقق ديه لمبة الصالون مش عارف مالها النوعية ديه من العيوب فى رائى الشخصى جدا قد تكون مقبولة لعربية صناعة محلية

لكن عيوب تؤثر على توازن العربية وثباتها ( فرامل - شاسية - حدفة ملهاش حل علبة دريكسيون بتعوم الخ الخ
عيب زى ال TPS بيخلى العربية تنط منك ويعلى الموتور لوحدة حتى لو مدى غيار يعنى العربية غصب عنك هتمشى بسرعة اكتر من اللى اانت عايزة

ديه كلها عيوب ((ربنا يقيق شرها)) تؤدى الى كوراث وتؤثر على سلامة ركاب العربية ومش عيوب صغيرة يستهان بها
فساعتها انا لو مكانك اقل حاجة ترضينى ان الحاجات ديه كلها تتغير بجديد واشوف اذون الصرف بتاعتها

والا

1- محضر فى الشرطة موجه ضد اسم الشركة شخصية اعتبارية واطالب فيه بتعويض واتفق مع محامى على نسبة من مبلغ التعويض واعملة توكيل واسيبة عليهم

2- محضر فى حقوق المستهلك (ودول بناء على تجارب اصدقاء لينا) ناس جادين فعلا

3- ايميل زى الزفت للشركة الام (وياعالم على ما يوصل هيبقى فيه شركة ام ولا لاء)

4- Go To public تجمع عشرة مثلا من زياراتك المتكررة للتوكيل عندهم عيوب مشابهه وتعملو محاضر مع بعض وتصوروها وتطلعوا بيها على الجرايد والمجلات والمواقع والمنتديات والدنيا كلها وتخلوا فضيحتهم بجلاجل

ديه اقل حاجة ان مكانش فيه اكتر كمان بس مينفعش الموضوع يبقى كده وبس ومينفعش تخسر 15 الف جنية وتسكت

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 26-11-2008, 08:12 AM
yoko
Guest

- محضر فى حقوق المستهلك (ودول بناء على تجارب اصدقاء لينا) ناس جادين فعلا

3- ايميل زى الزفت للشركة الام (وياعالم على ما يوصل هيبقى فيه شركة ام ولا لاء)

4- Go To public تجمع عشرة مثلا من زياراتك المتكررة للتوكيل عندهم عيوب مشابهه وتعملو محاضر مع بعض وتصوروها وتطلعوا بيها على الجرايد والمجلات والمواقع والمنتديات والدنيا كلها وتخلوا فضيحتهم بجلاجل

ديه اقل حاجة ان مكانش فيه اكتر كمان بس مينفعش الموضوع يبقى كده وبس ومينفعش تخسر 15 الف جنية وتسكت
أنا رايح النهارده ولو معملوليش إلي أنا عاوزة هيحصل كل ده وأنا قيلهم كده غير إن البلاغات دي هتبقى مبعوته لحبيبنا الحلوين "عارفهم طبعا" وهما الي هيتصرفوا
قديم 26-11-2008, 12:05 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

تيجى بالسلامة يا باشا وياريت تطمنا

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 26-11-2008, 08:21 PM
yoko
Guest

هيخدوها يجربوها لمدة ٣أيام الإسبوع الجي من الأخر دخلنا لمديرGM وهو هيقطعلها مهندس يشوف الي فيها

الكلمات الدليلية
aveo, أفيو, منصور شيفرولية, شيفرولية