العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > شاهين ، ريجاتا ، دوجان

شاهين ، ريجاتا ، دوجان الوريث الشرعى لسيارات فيات 131 و تم تصنيعها فى إيطاليا و تركيا و تجميعها فى مصر

قديم 03-05-2010, 08:11 PM
الصورة الرمزية ayman sahin
ayman sahin ayman sahin غير متواجد حالياً
هواياتي: cars

ayman sahin will become famous soon enough
افتراضي رد: عايز اظبط عربيتى

هبطها وكبر مقاس الجنط هات 14 او 15 وكاوتش عريض road star لو معاك فلوس و فيم خفييف وزينون فى الفلوجات مع فرش اسبور وبلاش تغيير التارة ولمة صالون ابيض مع اكصدامات فييبر وشغل على الكبوت لو مش فابريكة وتكيفك اللذيذ مع كلمتيت على ازاز العربية من ورا ودواسات سبور وديفل انتا ومزاجك ناعم او خشن وفييم الفوانيس الخلفية ولمبة اشارات فلاشر ولمبة استوب احمر وممكن ازاز كهربة وطقم الصوت النضيف هاتو كينوود او بايونير وظبط انتا بقة الميكانيكا والسنتر لوك والكهربة الازمة فى العربية ودة كلو حسب فلوسك ودماغك بتحب اية او بتكرة اية انا مثلا عامل كدة فى الشاهيين معادا الديفل مش بحب الفضايح :]
قديم 12-05-2013, 02:05 PM
zyadd zyadd غير متواجد حالياً

zyadd is on a distinguished road
خبر جديد رد: عايز اظبط عربيتى

يا جماعة انا معايا عربية 127 فيورا لسة راششها جديد من برة فبريكة من الداخل عايز اضبطها جامد اوي (لو سمحت اللي عندو حاجة يفيدني بيها لو سمحت يقولي)
قديم 12-05-2013, 02:35 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zyadd مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا معايا عربية 127 فيورا لسة راششها جديد من برة فبريكة من الداخل عايز اضبطها جامد اوي (لو سمحت اللي عندو حاجة يفيدني بيها لو سمحت يقولي)
بدام عايز تظبطها جامد اوى يبقى ابداء بالاساسيات
- اعمل فرش كامل للعربيه من جوة ارضيات وسولتكس الابواب والكراسى والكنبة ولو فيه حاجة فى التابلوه ظبطه بعد كدة اى اكسسوارات او اضائه جوه هتبان وتنطق اوى

- من بره ممكن تبداء بطقم جنوط وتظبط الفوانيس والاضائه مع شوية استيكرات هتنطق

وشوف الموضوع ده هيفيديك ويديك افكار

http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=10698

واعمل بحث فى مصر موتورز بعنوان تعديلات فيات وهتلاقى مواضيع كتير تانية مفيدة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 13-05-2013, 05:50 PM

Smile رد: عايز اظبط عربيتى

انا كل دة انا مظبطة بس عايز اعرف اعمل اية في الشكل الخارجي عايز شوية معلومات عن تظبيط الشكل الخارجي وانا معايا 3000جنية العربية الجديد فيها العفش ورشة برة بس لسة جديدة...... انت كنت منزل موقع فية العربيات ال127 في صورة مكتوب اعلاها(تعديلات بالكمبيوتر عايز اعرف اية البرنامج اللي فية التعديلات دي وبيعدل كدة الرابط اللي فية الصور هو دة http://www.masrmotors.com/vb/showpost.php?p=60332&post count=4. ... وعايز اعرف حد يكون بتاع فيبر حلو وبيعرف في الحاجات الاسبور ..."شكرا"
قديم 21-05-2013, 11:07 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zyadd مشاهدة المشاركة

انا كل دة انا مظبطة بس عايز اعرف اعمل اية في الشكل الخارجي عايز شوية معلومات عن تظبيط الشكل الخارجي وانا معايا 3000جنية العربية الجديد فيها العفش ورشة برة بس لسة جديدة...... انت كنت منزل موقع فية العربيات ال127 في صورة مكتوب اعلاها(تعديلات بالكمبيوتر عايز اعرف اية البرنامج اللي فية التعديلات دي وبيعدل كدة الرابط اللي فية الصور هو دة http://www.masrmotors.com/vb/showpost.php?p=60332&post count=4. ... وعايز اعرف حد يكون بتاع فيبر حلو وبيعرف في الحاجات الاسبور ..."شكرا"
يا جماعة لسة مفيش حد عارف يظبط عربيتي؟؟؟