العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 28-11-2010, 03:16 AM
THE_HERO2005 THE_HERO2005 غير متواجد حالياً

THE_HERO2005 is a jewel in the roughTHE_HERO2005 is a jewel in the roughTHE_HERO2005 is a jewel in the rough
افتراضي رد: ارجو المساعدة يا وحوش الفيات بولونيز ولا فيات 132

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بص حضرتك انا هجيبلك من الاخر لو العربيتين نفس الموتور تجيب بولونيز لسبب ان من الصعب تلاقى 132 من غير برومة وعلى فكرة الاتنين تقريبا وزنهم واحد يعنى هيبقى الاستهلاك زى بعض ... البولونيز تقدر تطبق الكنبه الى ورا هيبقى معاك عربية نص نقل .. البولونيز عربية صاجها جامد جدا وعن تجربة لان كان عندى 132 وبولونيز !! معايا حاليا بولونيز انا لحد دلوقتى لسه بتعلم السواقه عملتى كام حادثه على السريع بال 132 لقيت العربية بتطبق بسرعة بس لو كانت اكيد هيكون فى كلام تانى ... بالبولونيز انا شايل جنب ميكروباص كامل وهوا شايلى غمازة ب 5 جنيه كسرت عربيتين 127 من الدهر وخبط عربيتين شاهين وخبطلى كام 128 وجيبتلى عربية فيرنا من عند الباب .... والحمد لله تعالى مافيش اى خسائر تذكر كل الحوادث دى والحمد دفعت تصليح فى عربيتى بتاع ب 10 - 15 جنيه بس والحاجة الوحيدة الى هديت حيلى الرصيف لبست فى رصيف وانا على سرعة عاليه وبلف ملف والحمد لله انا لسه حى وبكلمك كل الى حصل فردة الشاسيه اتعوجت والحمد لله استبدلتها بواحدة تانية ب 300 جنيه والحمد لله زى الفل والله مافيش سمكرى شاف الشاسيه وقالى انتا لو كنت عربيه 128 كان زمانها بقت نصين ولو عربيه جديدة ولا كورى كان زمان الموتور بقى فى حجرك !!! فى راى توكل على الله وهات بولونيز اوسع وغالبا البارومة اقل وثبات عالى فحت.... وصلى صلاه استخارة قبل ما تشترى
قديم 28-11-2010, 03:25 AM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about

132 طبعا و من غير كلام انا كان معايا وحدة
قديم 28-11-2010, 09:27 AM
الصورة الرمزية max666666
max666666 max666666 غير متواجد حالياً

max666666 will become famous soon enough

شكرا على الردود الله يباركلكم
قديم 28-11-2010, 09:29 AM
الصورة الرمزية max666666
max666666 max666666 غير متواجد حالياً

max666666 will become famous soon enough
Smile رد: ارجو المساعدة يا وحوش الفيات بولونيز ولا فيات 132

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة THE_HERO2005 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بص حضرتك انا هجيبلك من الاخر لو العربيتين نفس الموتور تجيب بولونيز لسبب ان من الصعب تلاقى 132 من غير برومة وعلى فكرة الاتنين تقريبا وزنهم واحد يعنى هيبقى الاستهلاك زى بعض ... البولونيز تقدر تطبق الكنبه الى ورا هيبقى معاك عربية نص نقل .. البولونيز عربية صاجها جامد جدا وعن تجربة لان كان عندى 132 وبولونيز !! معايا حاليا بولونيز انا لحد دلوقتى لسه بتعلم السواقه عملتى كام حادثه على السريع بال 132 لقيت العربية بتطبق بسرعة بس لو كانت اكيد هيكون فى كلام تانى ... بالبولونيز انا شايل جنب ميكروباص كامل وهوا شايلى غمازة ب 5 جنيه كسرت عربيتين 127 من الدهر وخبط عربيتين شاهين وخبطلى كام 128 وجيبتلى عربية فيرنا من عند الباب .... والحمد لله تعالى مافيش اى خسائر تذكر كل الحوادث دى والحمد دفعت تصليح فى عربيتى بتاع ب 10 - 15 جنيه بس والحاجة الوحيدة الى هديت حيلى الرصيف لبست فى رصيف وانا على سرعة عاليه وبلف ملف والحمد لله انا لسه حى وبكلمك كل الى حصل فردة الشاسيه اتعوجت والحمد لله استبدلتها بواحدة تانية ب 300 جنيه والحمد لله زى الفل والله مافيش سمكرى شاف الشاسيه وقالى انتا لو كنت عربيه 128 كان زمانها بقت نصين ولو عربيه جديدة ولا كورى كان زمان الموتور بقى فى حجرك !!! فى راى توكل على الله وهات بولونيز اوسع وغالبا البارومة اقل وثبات عالى فحت.... وصلى صلاه استخارة قبل ما تشترى
شكرا والله انت طمنتنى لانى خايف من 132 علشان حكاية الاحلال و ربنا يسير الحال
قديم 28-11-2010, 03:42 PM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

انا من رائى توكل على الله فى 132 لكن انت مكتبتش مطلوب فيهم كام

كريم على