العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو فلوانس Fluence

رينو فلوانس Fluence Renault Fluence 2009—present The Renault Fluence is a compact mid-size sedan produced by the French automaker Renault. This built at the Oyak-Renault plant in Bursa, Turkey and Santa Isabel factory, in Cordoba, Argentina for Latin America.

قديم 13-03-2010, 03:32 PM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of
افتراضي رد: هل الكلام السيئ اللي بنسمعه عن الميجان هيبقى موجود في الفلوينس؟؟

كويس انى لاقيت الموضوع ده لأنى كنت بفكر فى ميجان 2003 اوتوماتيك أو ميجان 2002 مانيوال يا ريت تنصحونى وتقولولى سعرهم كام
قديم 13-03-2010, 05:25 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة s_shekabala مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
حبيت ارد عليك وهبتدى معاك من الاول
اولا عربيتى مش تجميع مصرى علشان كانت جمرك وخلصتها
بالنسبه لقطع الغيار الاتنين غاليين بس البى ام 100 واحد شغالين فيها واستيراد وجديد وفى بورسعيد ... لكن الرينو داخل التوكيل
وعلى فكرة قطع غيار البى ام مش غاليه زى ما انتى فاكر
دة رأى فى العربيه الميجان اللى خلتنى اكرة كل الرينو
ونصيحه ليك متخليش اى حد يكرهك او يبوظ فرحتك بعربيتك بس دى تجربه اخويا معاها وكانت زيرو
يعنى انا راكب بى ام وماشاء الله محافظ عليها ومريحانى وتمام
بس فى ناس عربيتهم تاعباهم ....... وانا مالى
احب اعرفك بنفسى
اسمى عمرو مهندس سيارات فى توكيل هوندا (التجمع)
وموضوع انى مدخلش القسم ومقولش رأى ...... لاتعليق
وزى لما قولتلك متخليش حد يبوظ فرحتك بعربيتك وربنا يديك خيرها
تشرفنا يا بشمهندس عمرو
اعرفك بنفسى اسمى إسلام مهندس شبكات(بوب الجامد اسم الشهره)
بص يا بشمهندس احنا بنتناقش طلاما بنتناقش يبقى تشرفنا وتنورنا فى القسم ورأيك ليه كل التقدير والاحترام ده مبدأيا
وبالنسبه لموضوع ان قطع غيار رينو فى التوكيل فقط احب اقولك انها فكره خاطئه تماما وفيه ناس كتير جدا شغالين فيها استيراد وجديد واقولك كلمه واحده تعرفك انها مش نوع منقرض انا ساكن فى منطقه فيصل وفيصل بس فيها 4 بتوع استيراد ومنهم اتنين بتوع استيراد وجديد وواحد بتاع جديد بس
يعنى نقدر نقول 5 عندهم قطع غيارها فى منطقه واحده وفيه مركز خدمه معتمد كمان(ولو انى مبرشحوش انه يشتغل فى العربيه لانه غالى)وبرضه فيه كذا ميكانيكى بيفهموا شغالين فيها ودول منتشرين فى حتت كتير واكبر تجمعات ليهم فى صقر قريش الحرفيين عين شمس
وبالنسبه لغلو قطع غيار رينو برضه هى مش غاليه زى ما انت فاكر ولو تحب فيه امثله كتير
وبرضه هقولك يا بشمهندس الميجان اللى كرهتك فى الرينو دى موديل كام؟؟؟؟
وهقولك تانى موضوع انك متدخلش القسم دى كانت تهريج تقيل شويه من نوعيه (اللى معاه رينو ربنا يعينو) ومتزعلش يا باشا احنا اخوات قبل اى حاجهptmnlo123per122
وفى الاخر احب اقولك ان فرحتى بالعربيه تعتبر باظت لانى مالك لرينو 19 موديل 94 والموتور عايز طقم شنبر لانه مستحملش معايا لغايه دلوقتى غير يادوب 390 الف كم ptmnlo123per144
وتحياتى ليك يا بشمهندس وارجو انك متكونش اتضايقت من كلامى

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 13-03-2010, 07:52 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

تشرفنا يا بشمهندس عمرو
اعرفك بنفسى اسمى إسلام مهندس شبكات(بوب الجامد اسم الشهره)
بص يا بشمهندس احنا بنتناقش طلاما بنتناقش يبقى تشرفنا وتنورنا فى القسم ورأيك ليه كل التقدير والاحترام ده مبدأيا
وبالنسبه لموضوع ان قطع غيار رينو فى التوكيل فقط احب اقولك انها فكره خاطئه تماما وفيه ناس كتير جدا شغالين فيها استيراد وجديد واقولك كلمه واحده تعرفك انها مش نوع منقرض انا ساكن فى منطقه فيصل وفيصل بس فيها 4 بتوع استيراد ومنهم اتنين بتوع استيراد وجديد وواحد بتاع جديد بس
يعنى نقدر نقول 5 عندهم قطع غيارها فى منطقه واحده وفيه مركز خدمه معتمد كمان(ولو انى مبرشحوش انه يشتغل فى العربيه لانه غالى)وبرضه فيه كذا ميكانيكى بيفهموا شغالين فيها ودول منتشرين فى حتت كتير واكبر تجمعات ليهم فى صقر قريش الحرفيين عين شمس
وبالنسبه لغلو قطع غيار رينو برضه هى مش غاليه زى ما انت فاكر ولو تحب فيه امثله كتير
وبرضه هقولك يا بشمهندس الميجان اللى كرهتك فى الرينو دى موديل كام؟؟؟؟
وهقولك تانى موضوع انك متدخلش القسم دى كانت تهريج تقيل شويه من نوعيه (اللى معاه رينو ربنا يعينو) ومتزعلش يا باشا احنا اخوات قبل اى حاجهptmnlo123per122
وفى الاخر احب اقولك ان فرحتى بالعربيه تعتبر باظت لانى مالك لرينو 19 موديل 94 والموتور عايز طقم شنبر لانه مستحملش معايا لغايه دلوقتى غير يادوب 390 الف كم ptmnlo123per144
وتحياتى ليك يا بشمهندس وارجو انك متكونش اتضايقت من كلامى
ملحوظة صغيره:-

390 الف كيلو في شوارع مصر بما فيهم من (قرص-حرق-شد) فاكر الدائري يا بوب ptmnlo123per122

الموتور عليه تكييف و باور و ده تحميل علي المحرك..

صباح الفل يا بوب ptmnlo123per122

IBIZA
قديم 13-03-2010, 08:02 PM

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

ملحوظة صغيره:-

390 الف كيلو في شوارع مصر بما فيهم من (قرص-حرق-شد) فاكر الدائري يا بوب ptmnlo123per122

الموتور عليه تكييف و باور و ده تحميل علي المحرك..

صباح الفل يا بوب ptmnlo123per122
ابيزا حبيبى 160 ولسه فيه تانى بمواتير 1300(ابيزا) 1400(رينو 19)
ونفس موديل السنه 94
كانت ايام الخير

قديم 13-03-2010, 08:05 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MANDO09 مشاهدة المشاركة

كويس انى لاقيت الموضوع ده لأنى كنت بفكر فى ميجان 2003 اوتوماتيك أو ميجان 2002 مانيوال يا ريت تنصحونى وتقولولى سعرهم كام
ميجان 2003 او 2002 يعنى ميجان 1 مش ميجان 2
الميجان 1 هات منها اى موديل مكانش فيها اى مشاكل مشهوره بيها
والسعر مش محدد بالنسبه للميجان 1 لانها نادره شويه عن الميجان 2 بس لو حالتها حلوه ممكن تعمل فى حدود ال50 او 55 لل2002 اوتو