العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

موضوع مغلق

قديم 09-02-2010, 01:18 AM
عظيمه عظيمه غير متواجد حالياً
من انا؟: علمت ان رزقى لن يأخذه غيرى فاطمئن قلبى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: بموووت فى العربيات

عظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond reputeعظيمه has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السرعه و التسارع انا وصلت لاختراع مذهل

انا بجد متشوق جداااااااااااا لانى اعرف الابتكار دة ربنا يوفقك وفى انتظار النتايج بس عاوز اعرف حاجة انت بعد كدة ناوى تفهمنا عملت ايه ولا حتشتغل بيه بس (سر المهنة يعنى؟؟؟)
ربنا يوفقك
قديم 09-02-2010, 01:30 AM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold

مساء الفل معلش يا عظيمه انا لو قلت الموضوع حيتنقل الى مصانع او الخارج و هم حيتجرو بى لكن انا حابب انى اقوم بهذا العمل خدمه للشباب الى نفسهم يركبو سيارات قويه زيهم زاى حد فى اى دوله متقدمه و كمان اختراعى حيلغى موضوع تسقيط المواتير و الفلوس بتاعه التراخيص و موافقه المرور من عدمه و تحميل وزن للسياره وزن زائد بالمواتير الاكبر و كمان معلومه احب اضيفها ان اختراعى اقوى من اى موتور يتم تسقيطه بالمشاهدات و شهاده اصدقائى و الارقام المحققه و قوه و سرعه التسارع علاوه على كده رخص تمن التكلفهو هى 1750جنيه
قديم 09-02-2010, 02:03 AM
atgps atgps غير متواجد حالياً

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute

الأستاذ مدحت .. أتمنى لك التوفيق فى اختراعك
ولكن هل فكرت فى العزم الزيادة؟؟ سيكون حمل على أجزاء الموتور من بيلات وكرنك وسبيكة وآلات نقل حركة وجر وخلافة وكل ذلك مصمم لتحمل عزم محدد فإذا أجهدناه بأكثر من ذلك سوف نجنى عمر أقصر لجميع الأجزاء، وهل كمية العادم كما هى؟ فهناك أسأله كثيرة أرجو أن تكون مرت عليك أثناء تجاربك، وبالتوفيق
قديم 09-02-2010, 02:15 AM
الصورة الرمزية dego_story
dego_story dego_story غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كلية تجارة

dego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond repute

اتمنى لك التوفيق ان شاء الله واكيد مش هتحرمانا من النتائج وكمان لو امكن فيديو نشوف فى عزم العربية بعيد عن كشف الاختراع او الفكرة وربنا معاك ياباشا
قديم 09-02-2010, 02:22 AM
الصورة الرمزية koky_90
koky_90 koky_90 غير متواجد حالياً
من انا؟: لاتحسب البسمه على وجهى فرحا فاالطير يرقص مذبوحا من شده الالم
التخصص العملى: طالب
هواياتي: car وبس

koky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond repute

شكرا ياباشا على الخبر
الجميل ده

وفعلا لو انت عملت الموضوع ده وجربيه وماظهرش اى عيوب

انا اجيلك نعمل الحـــــــــوار ده على طــــــــــول ptmnlo123per1147

بلتوفيق ان شاء الله
موضوع مغلق