العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 06-08-2012, 08:17 PM
mezo s mezo s غير متواجد حالياً

mezo s is just really nicemezo s is just really nicemezo s is just really nicemezo s is just really nicemezo s is just really nice
افتراضي رد: اخيرا يا جماعة تقسيط اسلامي وبجد للجديد والمستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

شكرا ً على الموضوع , بس أنا من رأئى ونصيحة لوجه الله .. بلأش تقسيط تبع بنوك لأن فى حالة لو لأقدر الله حادثة كبيرة وكلنا طبعاً معرضين لكده أو فى حالة الأنفصال من العمل وبالتالى أنقطاع مصدر الرزق , فهتكون النتيجة خراب من جميع النواحى وهم ونكد والعياز بالله , لأنك ستكون مرغم بالتصليح حتى لو مأمن فسوف تتحمل جزء من التصليح وطبعاً مافيش شركة تامين بتصرف على طول وبيطولوا على ما بيطلع الشيك فأكيد الزبون قصدى العميل هو اللى هيدفع من جيبه ..!!
ومن ناحية تانية البنك مابيسكتش ومابيقدرش ظروف حد وممكن يسجنك لو ما دفعتلوش ..وساعتها هتقول , يعنى هى البلد كلها خربانة وأنا اللى مركزين معايا وعايزين يحبسونى ..!!!
دين الأسلأم هو أكمل الأديان وقد وضح كل هذه الأمور حتى لأيقع فيها البشر ..

يقول النبى صلى الله عليه وسلم (لأترهبوا أنفسكم بعد أمنها , قالوا وكيف نرهبها يا رسول الله , قال بكثرة الدين ) صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم

للأسف قروض البنوك من أسوء أفكار شياطين الأنس اللى خربت بيوت ناس كتير ومابيهمهش أى حاجة , حتى لو الواحد مات ولأ لو خارج من نصيبة , كل اللى يهمهم فلوسهم وبس... أعاذنا الله وأياكم من الدين ومن الهم والحزن , وحفظنا وأياكم من كل شر وسوء
..
والله يا باشا ردودك كلها 100 % لدرجه انى لما بشوف اسمك بدوس شكرا و بعدين اطلع اقرى الكلام
قديم 06-08-2012, 08:24 PM
mezo s mezo s غير متواجد حالياً

mezo s is just really nicemezo s is just really nicemezo s is just really nicemezo s is just really nicemezo s is just really nice

شكرا للاستاذ الفاضل صاحب الموضوع لانه اكيد عايز يفيد الاعضاء و ياريت ميزعلش من اراى باقى الاعضاء لانها وجهات نظر و كلنا هنا اصدقاء و اخوه
قديم 06-08-2012, 09:40 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

حضرتك جبرت بنفسك ولا لسة الموضوع لم تنفزة بالفعل
اولا شى مهم جدا تعرفة ان الكلام شى والتنفيز الفعلى شى تانى خالص
ثانيا هل البنك بيسدد للتاجر او التوكيل قبل مينزل اسم حضرتك على الرخصة ويتعمل عليها حظر بيع لصالح البنك ولا لا
يعنى كدة اصبح فى تاجر لية فلوس وبنك عمل حظر بيع ومشترى لم يسدد ثمن العربية
ثالثا لو يوم السداد بتاع حضرتك كان يوم جمعة وبتالى حضرتك هتروح تسدد يوم الاحد ال بعدة هتجد غرامة ولا هيقولك سدد اليوم ال قبل موعدك
رابعا لو حصل عند حضرتك تعثر فى اى شهر وطلبت تاجيل السداد هل البنك هيقبل ولا لا
نقول كمان ولا كدة كفاية
قديم 06-08-2012, 10:43 PM
astroman266 astroman266 غير متواجد حالياً
من انا؟: انا الذي نظر الاعمي الي ادبي واسمعت كلماتي من به صمم
التخصص العملى: باحث بقسم الفيزياء النظرية المركز القومي للبحوث ودكتوراه في الرياضيات التطبيقية تخصص ديناميكا الفضاء
هواياتي: الشطرنج

astroman266 will become famous soon enough

في نمرة انا كاتبها للي عايز يقول كمان ولا كدا كفاية بالمناسبة انا مش صاحب البنك عشان يظهر في سوء تفاهم ومفيش زعل ولا حاجه انا زي مقال اخويا دا للفائدة
قديم 06-08-2012, 10:44 PM
astroman266 astroman266 غير متواجد حالياً
من انا؟: انا الذي نظر الاعمي الي ادبي واسمعت كلماتي من به صمم
التخصص العملى: باحث بقسم الفيزياء النظرية المركز القومي للبحوث ودكتوراه في الرياضيات التطبيقية تخصص ديناميكا الفضاء
هواياتي: الشطرنج

astroman266 will become famous soon enough

حاجة كمان نسيت اقولها مفيش حظر بيع ومفيش غرامة تأخير لأن ببساطة مرتبك هيتحول للبنك

الكلمات الدليلية
516, بنك, تقسيط سيارات, سبرانزا, سيارة تقسيط بدون مقدم, عربية, عربيه مستعمله بس مفيش مفردات مرتب, هيونداى،i10،تقسيط