العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 07-09-2011, 10:12 PM
albasha37 albasha37 غير متواجد حالياً

albasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the rough
نقاش أطلب نصيحة من مالكي اللوجان ماهو أفضل مكان لتثبيت كاميرا خلفية

السلام عليكم أرغب في تركيب كاميرا خلفية لسيارتي اللوجان وأرغب في نصيحة أصحاب الخبرات في هذا المجال ماهو أفضل مكان لتركيب الكاميرا تجعلني اتمكن من رؤية الخلف ومساعدتي على الباركن مع الوضع في الاعتبار ان للكاميرا 2 مسمار صغير للتثبيت فهل ممكن نثبت الكاميرا في الأسفل على لوحة الأرقام من الأعلى حتى نثبت المسمارين في اللوحة نفسها وليس في جسم السيارة أم نضعها في الاكصدام الخلفي وهل في الإكصدام أسفل اللوحة أم فوق اللوحة فعلا محتاج رأيكم وشكرا لكم

لو لم أكن تريوسيا *** لوددت أن أكون تريوسيا

التعديل الأخير تم بواسطة albasha37 ; 07-09-2011 الساعة 10:24 PM
قديم 08-09-2011, 04:00 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أطلب نصيحة من مالكي اللوجان ماهو أفضل مكان لتثبيت كاميرا خلفية

بص ياباشا بالنسبة للكاميرا أنا شخصيا ماركبتهاش قبل كدة لاكن بشوفها كتير في عربيات كتير ومنه ناس صحابي.
هوا فيه فكرة واحدة بس إني الكاميرا زي عين البنيآد وليها مخروط للرؤيا ياعني مجال الرؤيا ليها مخروط بيوسع كل ما كانت المسافة بعيدة ويديق إلى ان يصل لنقطة الي هيا الكاميرا نفسها.
يبقى من هنا هعلق بحاجة واحدة بس كل ماكان الوضع الي هتثبت فيه الكاميرا أعلى كل ماكان أفضل للرؤيا لأنه هيديلك زاوية رؤيا واسعة.
عربيتك الحمد لله عالية فا ياريت تنقي أكتر نقطة عالية تنفع للتثبيت فيها أنا شخصيا شاف إني المكان في الإكصدام الخلفي في المنتصف تماما فوق لوحة النمر على طول وتحت الشفة الي حامية الكاميرا وبالمرة هيكون التثبيت في لوحة الأرقام وبالتالي مش هتخرم حاجة في العربية.
وممكن تركبها فوق الشفة دي في الإكصدام نفسه بس هتبقى بارزة قوي لبرة وشكلها مش حلو وهتبقى ملطش كمان.

قديم 08-09-2011, 04:20 AM
ahmedkhaledsaid ahmedkhaledsaid غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب مصري
هواياتي: الكورة و العربيات

ahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to behold

بس كده ممكن - لا قدر الله - تتسرق

اشهد ان لا اله الا الله و ان محمداً رسول الله
قديم 08-09-2011, 08:07 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

هوا بقى موضوع السرقة دا مالوش حل غير ستر ربنا هنعمل إيه بقى أو إركنها في جراش يامعلم.
كمان ياعني الي هيسرق كميرا من غير باقيتها ليه أصلي الكاميرا الي أنا أعرفها دي بيبقى معاها مراية الي بتظهر فيها الصورة والمراية دي فيها بلوتوث للموبايل زي كار كت ياعني وكمان إم بي ثري بلاير.
فا الناس مشوحشة قوي كدة ياعني.

قديم 10-09-2011, 07:35 PM
الصورة الرمزية Yasir GH
Yasir GH Yasir GH غير متواجد حالياً

Yasir GH will become famous soon enoughYasir GH will become famous soon enough

انا بالنسبه ليه ركبت بارك سنسر لانه شفت انه احسن من الكاميره بالنسبه للركنه
والحمد لله شغال وجميل
بالنسبه للكاميرا هي في الاغلب بتتركب جنب لمبات النمره الخلفيه ولكن لازم قبل التركيب النهائي تعمل تجربه وتشوف هل الرويا جيد ام لا وشكرا

إياك ان تكون عدواً لإبليس في العلانية ، وصديقاً له في السر