العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 18-06-2013, 10:37 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل المرور يقبل تسقيط الموتور ده..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salahzee مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
أنا من كام شهر كنت في المرور وسألت المهندس عن امكانية تسقيط موتور ماركة غير ماركة العربية فقالي مفيش مشكلة بسبب أهم حاجة الموتور الجديد يركب على نفس قواعد الموتور الأصلي بتاع العربية بدون أي تعديل
ماهى دى المشكلة ياباشا " نفس قواعد الموتور بدون تعديل"

طيب ايه اللى يركب على قواعد السيات بدون تعديل غير 127 واونو..؟؟؟؟؟

صلى على رسول الله
---------------------

التعديل الأخير تم بواسطة aymangalal ; 18-06-2013 الساعة 10:44 AM
قديم 18-06-2013, 11:01 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: هل المرور يقبل تسقيط الموتور ده..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymangalal مشاهدة المشاركة

ماهى دى المشكلة ياباشا " نفس قواعد الموتور بدون تعديل"

طيب ايه اللى يركب على قواعد السيات بدون تعديل غير 127 واونو..؟؟؟؟؟
بلاش السيات دى نصيحه وخليك فى ال131 عربية زى الفل وراسية على الأرض عن ال133 وال128
وممكن يركبلها مواتير 1300-1600-1800-2000 وتعدل فيها زى منتا عاوز والتكييف سهل جدا كمان
وعربية 4 باب وجنوط عريضة وكماليات السنين

التعديل الأخير تم بواسطة Hisham.Elgazzar ; 18-06-2013 الساعة 11:06 AM سبب آخر: النصيحة لأن السيات خلاص راحت عليها وماحدش هيشتريها بأكتر من 2000 جنيه حتى لو عليها متور مرسيدس
قديم 18-06-2013, 11:22 AM

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

بلاش السيات دى نصيحه وخليك فى ال131 عربية زى الفل وراسية على الأرض عن ال133 وال128
وممكن يركبلها مواتير 1300-1600-1800-2000 وتعدل فيها زى منتا عاوز والتكييف سهل جدا كمان
وعربية 4 باب وجنوط عريضة وكماليات السنين
كلام سعادتك مظبوط يا هشام باشا فى الحالة اللى حضرتك قولت عليها "بلاش السيات وخليك فى 131" ده فى حالة الاختيار
لكن فعليا انا معايا السيات وشاريها بـ 1700 جنية يعنى حالتها حاله... ليه جبتها وهى كده؟؟؟ طبعا على قد اللى معايا .. والمعروف انها عربية الغلابة... وانا واحد منهم يعنى العربية معايا وبالنسبة لى امر واقع ومافيش اختيارات غير التطوير " على مراحل"
الاول اشتريت ستروين ... حبيت ستروين ... ستروين .. ستروييييييييين ... وبعت الستروين..."لظروف مش اكتر"
ودلوقتى اشتريت سيات... حبيت سيات .. سيااااااااااااات .. وان شاء الله مش هبيع ههههههه
لانى بعد تجربتى مع العربيات "وخصوصا ستروين AX" بقيت بموت فى اى حاجه على اربع عجلات...
فا الفكرة ياباشا انى اقتنى عربية اهتم بيها واحافظ عليها واحبها واعدلها واحده واحده
حتى ولو كانت سيات... مهم جدا موضوع واحده واحده ده بالنسبة لى
اهو اعتبره طموح او هدف وبسعى انى احققه.. وان شاء الله يتحقق ..ومش مستعجل
ولو فى امكانية لاكتر من كده ... كنت جبت حاجه اعلى وفكرت نفس التفكير
وربنا مايحرمناش من مشاركاتك اللى منوره الموضوع

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 18-06-2013, 01:03 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: هل المرور يقبل تسقيط الموتور ده..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymangalal مشاهدة المشاركة

كلام سعادتك مظبوط يا هشام باشا فى الحالة اللى حضرتك قولت عليها "بلاش السيات وخليك فى 131" ده فى حالة الاختيار
لكن فعليا انا معايا السيات وشاريها بـ 1700 جنية يعنى حالتها حاله... ليه جبتها وهى كده؟؟؟ طبعا على قد اللى معايا .. والمعروف انها عربية الغلابة... وانا واحد منهم يعنى العربية معايا وبالنسبة لى امر واقع ومافيش اختيارات غير التطوير " على مراحل"
الاول اشتريت ستروين ... حبيت ستروين ... ستروين .. ستروييييييييين ... وبعت الستروين..."لظروف مش اكتر"
ودلوقتى اشتريت سيات... حبيت سيات .. سيااااااااااااات .. وان شاء الله مش هبيع ههههههه
لانى بعد تجربتى مع العربيات "وخصوصا ستروين AX" بقيت بموت فى اى حاجه على اربع عجلات...
فا الفكرة ياباشا انى اقتنى عربية اهتم بيها واحافظ عليها واحبها واعدلها واحده واحده
حتى ولو كانت سيات... مهم جدا موضوع واحده واحده ده بالنسبة لى
اهو اعتبره طموح او هدف وبسعى انى احققه.. وان شاء الله يتحقق ..ومش مستعجل
ولو فى امكانية لاكتر من كده ... كنت جبت حاجه اعلى وفكرت نفس التفكير
وربنا مايحرمناش من مشاركاتك اللى منوره الموضوع
الحال من بعضه يا أستاز أيمن انا كمان موظف حكومة وكنت جايب ال131 من سنتين والصراحة هى عربية زى الفل لكن انا مليش رزق فيها بعد ما كسرت كرونتين فى أقل من سنة وده اللى مش لاقي له اى تفسير
قديم 18-06-2013, 03:17 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

الحال من بعضه يا أستاز أيمن انا كمان موظف حكومة وكنت جايب ال131 من سنتين والصراحة هى عربية زى الفل لكن انا مليش رزق فيها بعد ما كسرت كرونتين فى أقل من سنة وده اللى مش لاقي له اى تفسير
ربنا يوسع عليك يا هشام باشا ... ما هى العربيات برضه ارزاق واللى بيحصل فيها نصيب
امال هنتعلم ازاى من غير ماحاجه يحصل لها حاجه

صلى على رسول الله
---------------------