العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > اخبار السيارات > معارض السيارات الدولية

معارض السيارات الدولية تغطية معارض السيارات المصرية والعالمية (معرض اتوماك - فورميلا الاهرام - ديترويت - فرانكفورت - باريس - جينيف - لوس أنجلوس)

قديم 08-06-2012, 05:43 PM
samier samier غير متواجد حالياً

samier is on a distinguished road
افتراضي عاوز افتح معرض سيارات

عايز افتح معرض سيارت في مصر في القاهرة او اخد توكيل

هل ممكن حد يديني فكرة عن الموضوع وراس المال المطلوب وامكانية ان يقوم بادارة الموضوع

بس بشرح تفصيلي لو تفضلتم

اكون شاكر
قديم 12-06-2012, 07:51 PM
الصورة الرمزية mohamed elshahat
mohamed elshahat mohamed elshahat غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed
التخصص العملى: Faculty Of English Commerce
هواياتي: Cars

mohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز افتح معرض سيارات

احبك....( Toyota)
يا من سرق قلبي مني ..... يا من غير لي حياتي
يا من احببته من كل قلبي ..... يا من قادني الى الخيال

قديم 13-06-2012, 12:41 AM
الصورة الرمزية silverlite
silverlite silverlite غير متواجد حالياً
من انا؟: بحاول اعيشها صح !
التخصص العملى: اداره اعمال
هواياتي: القراءه -المتاجره- السينما الجيده وخاصه التاريخيه-الافلام التسجيليه - السيارات

silverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond repute

توكيل ده عايز راس مال ضخم لزوم التامين للشركه الام !! لو معرض متوسط المساحه 500 م مثلا اضرب فى 10 الاف المتر = 5 مليون - لو ايجار ممكن بس هيزود المصاريف الثابته - , توظيب و ديكور وخلافه كمان نص مليون , بعد كده راس مال التشغيل نقول كمان مليون ...انت بقى جاهز بكام ؟؟!!,..... تحياتى

قديم 13-06-2012, 12:53 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

وبعدين مافيش توكيل بيدى الوكالة لمعرض سيارات فاتح من يومين
لازم يكون عندة خبره وسابقة اعمال كوكيل لماركة تانية قبل كده او على الاقل موزع معتمد ناجح
ثانياً علشان تاخد توكيل مش محتاج معارض بس لازم يكون عندك مراكز خدمة ومنافذ بيع قطع غيار وشغلانة

فالبداية انك تفتح معرض حسب امكانياتك وتكبره وبعد كده تشوف امكانية انك تبقى موزع معتمد لوكيل او اكتر وبعد كده تحلم بالوكالة وان شاء الله كل احلامك تتحقق بس ادرس صح وحدد معاك كام هتعمل بيهم ايه بالظبط زى ما قال سيلفرابو الدهب

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 13-06-2012, 01:21 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silverlite مشاهدة المشاركة

توكيل ده عايز راس مال ضخم لزوم التامين للشركه الام !! لو معرض متوسط المساحه 500 م مثلا اضرب فى 10 الاف المتر = 5 مليون - لو ايجار ممكن بس هيزود المصاريف الثابته - , توظيب و ديكور وخلافه كمان نص مليون , بعد كده راس مال التشغيل نقول كمان مليون ...انت بقى جاهز بكام ؟؟!!,..... تحياتى
عشرة الاف المتر ده فين ,بمعنى كل الأماكن هيكون سعر الأرض عشرة الاف ولاده أعلى سعر ,انا عارف ان ده مش منطقى(قصدى اسألتى) وحضرتك حددت اعلى سعر يمكن او المتوسط ,ولكن يجب ان يحدد هو هيفتح فين بلضبط يعنى مقيم فين فى مصر وبعدين ممكن يفتح فى المدن الجديدة عيكون السعر ارخص من داخل القاهرة ده لومعرض ,وعموماً حضرتك وضعت اطار عام للأستثمار فى هذا المجال مدروسالف شكر للأفادة والثورة مستمرة