العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 26-06-2011, 05:38 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عزل الحرارة فى اللوجان

روح غتت عليهم تاني - قولهم كل حاجة و قولهم مش معقول عربية 2011 تعمل معايا زي 128 موديل 30 سنة فاتت
قديم 26-06-2011, 05:38 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo-gamal مشاهدة المشاركة

انا متاكد ان العزل للكابينة مش كويس لانى باشعر ان فيه تيار هواء سخن جاي من عند رجلى من تحت وبتزيد عند السير بسرعة
واعتقد ان الموضوع ليس له علاقة بمواسيير التكييف
وبفكر اروح التوكيل مرة تانية رغم انى رحت لهم مرتين قبل كده اول مرة قالو لى ان العازل مش موجود دلوقتى ، وفى المرة التانية قالوا خلاص احنا عملنا العازل وكله تمام
ولكن فى النهاية لا تمام ولا اي حاجة والحرارة مازالت موجودة وتشعر بها اكثر عند السير فى مناطق مزدحمة زي وسط البلد

والله انا عارف الكلام اللي انته بتقولوا وكان عدي بس بعد تركيب العازل السخونية دي اختفت تماما وعشان كده بقولك لازم تراجع التوكيل تاني جايز فية حاجة اتعملت غلط عشان كده انت لسة حاسس بيها

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 27-06-2011, 01:13 PM
abo-gamal abo-gamal غير متواجد حالياً
هواياتي: من هواة السيارات

abo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

والله انا عارف الكلام اللي انته بتقولوا وكان عدي بس بعد تركيب العازل السخونية دي اختفت تماما وعشان كده بقولك لازم تراجع التوكيل تاني جايز فية حاجة اتعملت غلط عشان كده انت لسة حاسس بيها
انا فعلت اتصلت بالمهندس محي فى توكيل رينو واخذت معاه ميعاد بكره ان شاء الله وربنا يسهل - دعواتكم

التعديل الأخير تم بواسطة pointer ; 23-10-2011 الساعة 10:26 PM
قديم 30-06-2011, 11:41 PM
يوسف ع الرحيم يوسف ع الرحيم غير متواجد حالياً
من انا؟: يوسف ع الرحيم
التخصص العملى: مهندس كهرباء
هواياتي: قراءة القران وتصفح النت.

يوسف ع الرحيم will become famous soon enough

اعتقد ان هذه الحرارة من مواسير موجودة ناحية اليمين فوق دواسة البنزين لو حد بص من تحت ولو مشيت حتى لو 50 متر ولمست هذه المواسير هتجدها سخنه اعتقد ان هذه المواسير بتاعت الشكمان لانها اكبر من مواسير التكييف ولو انتا بصيت من ناحية الكبوت هتجد ان المواسير دى طالعه من الماتور وبعيده من مواسير التكييف وبتمر بجوار دواسة البنزين فوقها . اعتقادى ولو فيه حد عايز يتاكد يبص ويمشى مع المواسير ويشوف المواسير دى بتاعت ايه ؟لانى انا بصراحه مش متاكد.وربنا يسهل وانزل تحت العربيه واشوف المواسير دى بتاعت الشكمان ولا لا بس اعتقد هتكون بتاعت الشكمان ولا بتاعت ايه طيب وليه هما ماسورتين مش واحده؟
قديم 04-07-2011, 09:32 PM
abo-gamal abo-gamal غير متواجد حالياً
هواياتي: من هواة السيارات

abo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to all

بعد عدة مكالمات مع المهندس محى فى توكيل الرينو اخيرا تم توفير لباد العزل فى توكيل العبور لانه غير متوفر فى توكيل العبور وتم ارساله من القطامية
وبصراحة كانوا فى غاية الذوق فى التعامل وقاموا بتركيب اللباد - اخيرأأأأأأأأأأأأأأ مفيش حرارة ( النهاية السعيدة )

اذا كنت من مالكى اللوجان وعندك نفس المشكلة عليك وعلى التوكيل وخليهم يركبوا لباد العازل
وشكرا للاخ mmffor وشكرا لجميع من شارك معى فى الموضوع