العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 01-12-2010, 11:38 PM
احمد شحاتة احمد شحاتة غير متواجد حالياً

احمد شحاتة will become famous soon enough
عاجل نوعية المساعد والتيل الخلفى

انا عندى BYD F3 موديل 2007 وعندى مشكله انى مش لاقى التيل الخلفى قالولى ان الامامى يمشى عليه تويوتا 2005 اما الخلفى دوخت عليه ومش لاقيه هل اى احد عنده فكره اجيب التيل الخلفى منين وهل يمشى عليه تيل التويوتا الخلفى واذا كان ينفع فأى موديل من التويوتا يركب عليه
اما بالنسبة للمساعد الامامى موديل كام من التويوتا يركب عليه لانى عايز اركب مساعد التويوتا احسن من المساعد بتاعها وسعره كام بالظبط
قديم 02-12-2010, 01:05 AM
الصورة الرمزية اميركول
اميركول اميركول غير متواجد حالياً

اميركول is a name known to allاميركول is a name known to allاميركول is a name known to allاميركول is a name known to allاميركول is a name known to allاميركول is a name known to all
افتراضي رد: نوعية المساعد والتيل الخلفى

انا رايي انك تنزل القاهره بكره وتنزل علي توكيل القطاميه تجيب التيل من هناك اما المساعد فمش عارف انت عايز تغيره لان نوعه وحش ولا لانه باظ لو لانه باظ يبقي تجيب غيره بالمره من هناك لك تحياتي

اللهم اني عبدك ابن عبدك ابن امتك ماض في حكمك عدل فى قضائك اسألك بكل اسم هو لك سميت به نفسك اوعلمته احد من خلقك ان تجعل القرأن العظيم نور بصري وجلاء همي م/ايمن حسن
قديم 02-12-2010, 01:17 PM
الصورة الرمزية emad habib700
emad habib700 emad habib700 غير متواجد حالياً
من انا؟: man
التخصص العملى: travel manager
هواياتي: net cars

emad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to behold
نقاش رد: نوعية المساعد والتيل الخلفى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد شحاتة مشاهدة المشاركة

انا عندى BYD F3 موديل 2007 وعندى مشكله انى مش لاقى التيل الخلفى قالولى ان الامامى يمشى عليه تويوتا 2005 اما الخلفى دوخت عليه ومش لاقيه هل اى احد عنده فكره اجيب التيل الخلفى منين وهل يمشى عليه تيل التويوتا الخلفى واذا كان ينفع فأى موديل من التويوتا يركب عليه
اما بالنسبة للمساعد الامامى موديل كام من التويوتا يركب عليه لانى عايز اركب مساعد التويوتا احسن من المساعد بتاعها وسعره كام بالظبط
الاستاذ/ احمد
تيل الفرامل الخلفى موجود بالتوكيل وهو مطابق لاحد موديلات التويوتا الغير منتشره فى مصر وهو موجود بتوكيل تويوتا بسعر غالى جدا ستجده بتوكيل القطاميه بسهوله واما المساعدين فهى مطابقه لموديل التويوتا الكورولا وموجود بالسوق موديلات من 2003 الى 2007 وهو كامل بالتوكيل بالسوست والبطاحات
وموجود فى كل مكان بدون سوست وبطاحات ويحتاج لزرجينه عند الميكانيكى لنقل المساعدين للمجموعه بتكلفه اضافيه احيانا وموجود من كل الماركات و منرو وايضا بتوكيل تويوتا او فى المحلات
قديم 02-12-2010, 02:55 PM
fares forever fares forever غير متواجد حالياً

fares forever is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله
ممكن يا أستاذ أحمد تقولي رأيك في العربية بصراحة انت معالك موديل 2007 يعني تعتبر العربية متجربة وزبادة انا بفكر اشتريها اليومين دول وقلقان جدا من الصيني ممكن تقولي ايه مشاكلها معاك وعاملة كام كيلو وانا من اسكندرية هو موضوع قطع الغيار حيبقى صعب بالنسبه ليه زيك كده ياريت من فضلك تقولي ايه تقييمك للعربية بعد 4 سنين مع العلم اني مش بسافر كتير واستخدامي مش هايبقى جامد للعربية وهل واجهتك مشاكل تانية وهو انت المفروض تغير المساعد بعد 4 سنين
قديم 05-12-2010, 11:56 PM
احمد شحاتة احمد شحاتة غير متواجد حالياً

احمد شحاتة will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اميركول مشاهدة المشاركة

انا رايي انك تنزل القاهره بكره وتنزل علي توكيل القطاميه تجيب التيل من هناك اما المساعد فمش عارف انت عايز تغيره لان نوعه وحش ولا لانه باظ لو لانه باظ يبقي تجيب غيره بالمره من هناك لك تحياتي
الاستاذ/ احمد
تيل الفرامل الخلفى موجود بالتوكيل وهو مطابق لاحد موديلات التويوتا الغير منتشره فى مصر وهو موجود بتوكيل تويوتا بسعر غالى جدا ستجده بتوكيل القطاميه بسهوله واما المساعدين فهى مطابقه لموديل التويوتا الكورولا وموجود بالسوق موديلات من 2003 الى 2007 وهو كامل بالتوكيل بالسوست والبطاحات
وموجود فى كل مكان بدون سوست وبطاحات ويحتاج لزرجينه عند الميكانيكى لنقل المساعدين للمجموعه بتكلفه اضافيه احيانا وموجود من كل الماركات و منرو وايضا بتوكيل تويوتا او فى المحلات

احب اشكر حضراتكم استاذ اميركول واستاذ عماد واسف على تأخيرى فى الرد عليكم ولكن احب ان اعرفكم انى نزلت القاهرة وذهبت الى شارع دمشق وعثرت على محل هناك اسمه الفهد يبيع قطع غيار البى واى دى ولقيت عنده التيل بتاع البى واى دى الاصلى عنده نفس اللى فى التوكيل بالظبط وسعره كان 110 جنيه يعنى ارخص من التوكيل وده عنوان المحل
14 شارع سيدى جابر ميدان الجامع متفرع من شارع دمشق مصر الجديده
ورقم تليفونه هو 24531422
وعلى فكره التيل الخلفى هو نفس تيل السيارة التويوتا الكامرى الخلفى