العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 27-08-2010, 05:41 PM
T`igoo T`igoo غير متواجد حالياً

T`igoo is on a distinguished road
افتراضي رد: خبر هــــــــــــــــــــام يخص اسبرانزا و خصوصا m11

لا الm11 تقدر انها تتفوق وبجدارة انا عندى اسبرانزا تيجوو 1600 موديل 2010 وبقالها معايا اكتر من اربع شهور والعربية زى الفل والى بيقول ان العربية صينى ووحشة يبقا معلش**** معلش يعني العربية المانى فى يابانى لان مكنتها مكنت ميتسوبيشى جالنت وتصميم العربية من جوة المانى النور الى بينور فى العربية من جوة بيطفى زى العربيات الامانى بيطفى براحة والعربية رائعة الجمال واقتصادية جدا هى العربية بتاخد بنزين 90 لكن انا بحطلها بنزين80 وماشيا زى الفل

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 27-08-2010 الساعة 06:51 PM سبب آخر: تم حذف الكلمات المسيئه و تحذير العضو
قديم 27-08-2010, 06:25 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

أنتم بتغنوا وبتردوا على بعض ولا حاجة وهو موضوع ملوش لازمة أزاى تقارن يامحترم اللانسر موديل 80 بالاسبيرانزا
والله نفسى أشوفك لما حبيبتك تقف
نبطل بقى قصص صينى أنا عربيتى لانسر 2007 إتوماتيك كاملة
عربية ولا فى الأحلام م مش تعبانى فى حاجة والحمد لله مش الأسبيرانزا اللى بتمن الكرستالة 98
وبعدين هو عادى معاك لما تكون العربية بتاعتك مصنعه من المعالق البلاستيك والبامبرز
ملوش لزمة انك تضايق الناس ربنا يبارك لك فى عربيتك
واوعى تجيب صينى خالص لان الصينى معمول لينا احنا الناس الى مبتركبش عربيات
معلش اصلنا مش خبراء زى حضرتك وشكرا على النصيحه ربنا يعطينا فلوس يارب
وبرده مش هجيب لانسر ههههههههههههههههههه

geologist the best
قديم 27-08-2010, 06:30 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

على فكره الانسر الى الأخ ربنا يبارك فيى فرحان بيها هى عربيه خفيفة جدا وبيتخفوا بينا فى سعرها لو الباشا يفتكر موديل 2000 كانت تبدا من 54000 واياميها جبنا الانوس ب 40000
ومن ساعت الموديل ده والى قابلة الانسر مش بيتغير فيها غير الكاشافات الأماميه والخلفيه وسعرها مبالغ فيها جدا وبقول لمعاليه انا لو معى فلوس اشترى لانسر طبعا فى عربيات برقبتها ودى وجهة نظرى زى وجهة نظره وكا واحد حر

geologist the best
قديم 27-08-2010, 06:34 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة T`igoo مشاهدة المشاركة

لا الm11 تقدر انها تتفوق وبجدارة انا عندى اسبرانزا تيجوو 1600 موديل 2010 وبقالها معايا اكتر من اربع شهور والعربية زى الفل والى بيقول ان العربية صينى ووحشة يبقا معلش **** معلش يعني العربية المانى فى يابانى لان مكنتها مكنت ميتسوبيشى جالنت وتصميم العربية من جوة المانى النور الى بينور فى العربية من جوة بيطفى زى العربيات الامانى بيطفى براحة والعربية رائعة الجمال واقتصادية جدا هى العربية بتاخد بنزين 90 لكن انا بحطلها بنزين80 وماشيا زى الفل
لية توصف اللى يختلف معاك فى التقييم انه حمار؟ كده عيب يا بابا!
وبعدين الميتسوبيشى مفيش فيها محرك 1600 للجالنت
هى بتنزل مجهزة بمحرك للميتسوبيشى 2.4 لتر لكن لا تسوق فى مصر بهذا المحرك
تصميم العربية مش المانى من جوة وبرة كلامك مردود علية تصميم السيارة كوبى عن التويوتا الراف فور RAV4
ولما تحط بنزين 80 فيها فانت بتأثر على العمر الافتراضى للمحرك وبتسبب اجهاد على الاجزاء المتحركة الداخلية حتى لو انت شايف انها بتمشى عادى لانك بتسبب بحدوث ظاهرة الطرق الناتج عن الاشعال المسبق
موضوع الاضواء بتفتح وتقفل دى كماليات ولا تؤثر فى جوهر السيارة فى شىء من حيث الاداء
على كل الاحوال هى سيارة جيدة ولا بأس بها ضمن فيئتها خاصة ان السعر المدروس يلعب دور هام

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 27-08-2010 الساعة 06:45 PM