العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 20-03-2010, 10:52 PM
epico epico غير متواجد حالياً

epico will become famous soon enough
افتراضي يا اهل الخبرة فى M 11

ناوى ان شاء الله اشترى <!--coloro:DarkRed--><!--/coloro-->ام 11<!--colorc--><!--/colorc-->
وكان عندى منذ فترة <!--coloro:DarkGreen--><!--/coloro-->516<!--colorc--><!--/colorc--> بس عملت بها حادثة كبيرة ادت الى تكهين السيارة والحمد لله على كل حال
<!--sizec--><!--/sizec-->
<!--fonto:Tahoma--><!--/fonto--><!--sizeo:5--><!--/sizeo-->وعايز اسال عن <!--coloro:DarkRed--><!--/coloro-->m11<!--colorc--><!--/colorc--> فى عدة نقاط من فضلكم :<!--sizec--><!--/sizec--><!--fontc--><!--/fontc-->
1<!--coloro:Navy--><!--/coloro--><!--sizeo:4--><!--/sizeo-->- اولا الفتيس فيه عضة او هزة ام لا
2- العفشة ناعمة على الارض اللى فيها تكسير او عين قطة ولا خشنة
3- التكييف اخباره ايه
4- الدريكسيون فيه رجة وتخبيط على الارض غير الممهدة ام لا
5- ارتفاع السيارة عن الارض
6- الفرق الجوهرى بينها وبين 516 ايه
7- ياريت لو فيه اضافة من حضراتكم اكون شاكر لكم
على العموم انا قرات عنها كتير لكن انا عاوز اصحاب الخبرة واصحاب السيارة ومن جربها يجيب على اسئلتى ولكم ولهذ المنتدى جزيل الشكر
قديم 21-03-2010, 01:58 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا اهل الخبرة فى M 11

انا مجربتش العربية بس نظام الدفع من محرك الى صندوق تروس هو نفسة المستخدم مع سيارتك السابقة لكن السيارة اسلوب توجية وتماسك اكثر من رائع بفضل اجهزة تعليق متقدمة لا تتوجد فى الانواع المشهورة وتقريبا من افضل من كل سيارات فئتها المتوجدة بالسوق كذلك نظام الفرامل ديسك للعجلات الاربع يعنى حاجة كويسة جدا لكن لو اخدتها دلوقتى ان شاء الله تاخدها بتقفيل انضف من سيارتك السابقة انا رحت اكتر من مرة اتفرج عليها تشطيب كويس جدا من احسن السيارات الصينية المتواجدة فى السوق حاليا ربما لان خط الانتاج لسة جديد والراجل عايز يعنى ابو الفتوح عايز يقتحم بها السوق احتمال بعد ما يعمل معها سوق قوى تتغير مستوى تشطيب ومكونات الداخله فى تكوينها زى ما حصل مع اللانوس والنوابيرا اول انتاج كان نضيف جدا توكل على الله عربية شيك ونضيفة ومتشطبة كويسة
كنت عايز اصحح مفهوم معين عند حضرتك موضوع قسوة التعليق او العفشة دة مش عيب افضل بكتير من العفشة الطرية لانه بتكون غير امنة صدقنى عفشة قاسية يعنى اداء رياضى وتماسك افضل موضوع ان طرق الرصف وحشة ومطبات دة مش ذنب اى عربية مهما كان نوعها وعلى فكرة من جوة شيك جدا بس تقريبا محدش لسة لحق يجربها فترة كافية وبعين هى سيارة مضمونة من قطع غيار ومراكز خدمة وانتشار خالص امنياتى باختيار موفق ولك منى فائق الشكر والاحترام ودمت بود
قديم 25-03-2010, 02:20 AM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

هى نسخه من عربيتك القديمة فرق فى الشكل الداخلى والخارجى وكل العيوب دى موجوده والله خساره عربيه زى دى تكون كده بالأضافه ان سحبها مش حلو اوى العربيه تقيلة
قديم 22-05-2010, 11:27 AM
zedanz2 zedanz2 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود
هواياتي: الرسم

zedanz2 is on a distinguished road

بعد السلام طبعا انا معايا الام 11 و بجد عربية جميلة بس بالنسبة للخبطة فى الدريكسيون فعلا موحوده بس خفيفة التكييف حلو جدا و العربية ثابتة جدا برده و عموما انا مش مضايق منها فى حاجه و ان شاء الله ربنا يوفقك فى الاختيار )
قديم 22-05-2010, 02:37 PM
mahmoud desouky mahmoud desouky غير متواجد حالياً

mahmoud desouky will become famous soon enoughmahmoud desouky will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة epico مشاهدة المشاركة

ناوى ان شاء الله اشترى <!--coloro:DarkRed--><!--/coloro-->ام 11<!--colorc--><!--/colorc-->
وكان عندى منذ فترة <!--coloro:DarkGreen--><!--/coloro-->516<!--colorc--><!--/colorc--> بس عملت بها حادثة كبيرة ادت الى تكهين السيارة والحمد لله على كل حال
<!--sizec--><!--/sizec-->
<!--fonto:Tahoma--><!--/fonto--><!--sizeo:5--><!--/sizeo-->وعايز اسال عن <!--coloro:DarkRed--><!--/coloro-->m11<!--colorc--><!--/colorc--> فى عدة نقاط من فضلكم :<!--sizec--><!--/sizec--><!--fontc--><!--/fontc-->
1<!--coloro:Navy--><!--/coloro--><!--sizeo:4--><!--/sizeo-->- اولا الفتيس فيه عضة او هزة ام لا
2- العفشة ناعمة على الارض اللى فيها تكسير او عين قطة ولا خشنة
3- التكييف اخباره ايه
4- الدريكسيون فيه رجة وتخبيط على الارض غير الممهدة ام لا
5- ارتفاع السيارة عن الارض
6- الفرق الجوهرى بينها وبين 516 ايه
7- ياريت لو فيه اضافة من حضراتكم اكون شاكر لكم
على العموم انا قرات عنها كتير لكن انا عاوز اصحاب الخبرة واصحاب السيارة ومن جربها يجيب على اسئلتى ولكم ولهذ المنتدى جزيل الشكر
باشا العربيه دى فى مشاكل وادخل وشوف رابطه ملاك ام 11 هتلاقيعم اتفقوا كزا وااحد وراح توكيل وجابو الشرطه رجع نفسك وربنا يهديك للخير