العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 09-03-2010, 10:16 PM
ahmed_darhos ahmed_darhos غير متواجد حالياً

ahmed_darhos will become famous soon enough
افتراضي أرجو المساعدة من أهل ال M11

<HR style="COLOR: #ffffff; BACKGROUND-COLOR: #ffffff" SIZE=1>
<!-- google_ad_section_start -->مساء الخير على أعضاء أحلى منتدى سيارات .....
أنا من ملاك M11 .. استلمتها من 3 شهور وعاملة 6600 كم بالظبط لغلية النهاردة.
بصراحة يا جماعة رأيى فى العربية انها أكتر من ممتازة (على قد تمنها).. ومريحة جدا
فى السواقة وثباتها أكتر من رائع.. وبصراحة فضلت فرحان بيها جدا جدا لغاية من شهر
تقريبا.. كنت ماشى وقافل زجاج الابواب ومشغل التكييف فى طريق مش متسفلت كويس
وبدأت اسمع صوت رجرجة فى الزجاج.. المهم قلت بسيطة ورحت أعمل صيانة 5000 فى
أبوغالى طومانباى... المهندس حاول يقنعنى انه مافيش حاجة.. ولما أصريت جرب العربية معاى وفعلا قال لى كلامك صح بس بصراحة مش هنقدر نحل المشكلة دى .. لازم تروح ابوالفتوح اللى فى جسر السويس.. بعد كام يوم صوت الزجاج زاد وبقى مضايقنى جدا.. رحت جسر السويس وقلتلهم على المشكلة .. المهم المقابلة تمام والناس محترمة.. لكن استلمت العربية زى ما هى بالظبط..!!!!
رجعت للمهندس وقلتله و بعد ما جرب العربية معاى تصوروا رد قال لى ايه...؟؟ قال تصدق انا بسمع نفس الصوت ده فى عربيتى A620 و عمرة ما ضايقنى ...!!!! [IMG]http://www.**********.net/Nile/images/smilies/majd(4).gif[/IMG]
بالله عليكم أرد أقول ايه؟؟
المهم قال نفس الكلام المعتاد ان العيب فى جودة الخامات المستخدمة والكاوتش اللى حوالين الزجاج
وانه ما عندوش حل للحكاية دى وممكن اروحلهم فى أبورواش علشان يشوفوا حل...
وبصراحة يا جماعه انا هاموت من الغيظ .. فعلا العربية روعة وحاجة صغيرة زى دى مش عارفين يحلوها.. وكل الاعضاء فى المنتدى بيحذروا من أبورواش وبيقولوا العربية بتخل وتطلع زى ماهى...
بصراحة أنا مش عارف أعمل ايه..؟؟؟ يا ريت لو حد عنده حل يقول لى بسرعة...
و أخيرا اسف للاطاله..<!-- google_ad_section_end -->
قديم 09-03-2010, 10:28 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أرجو المساعدة من أهل ال M11

حلين بالترتيب

1- تروح لواحد بتاع ازاز بره شاطر اوى تعرف منه العيب بس مش حيصلحه بس تحدد العيب بالظبط ايه

2- تروح بعد كده التوكيل وتقولهم العيب هو كذا كذا ومن فضلكم اعملوه لان العربية فى الضمان ولو دخلت العربية وطلعت زى ماهى قدم شكوى فى حماية المستهلك

بس لو الموضوع بسيط او حاجة صغيرة خلى اللى كشف عليها يصلحهالك وبلاش وجع قلب ومشاورير وحرق دم واتمتع بعربيتك وربنا يباركلك فيها ويحرسهالك
قديم 10-03-2010, 10:58 AM
الصورة الرمزية rotana_cinemaa
rotana_cinemaa rotana_cinemaa غير متواجد حالياً

rotana_cinemaa is a glorious beacon of lightrotana_cinemaa is a glorious beacon of lightrotana_cinemaa is a glorious beacon of lightrotana_cinemaa is a glorious beacon of lightrotana_cinemaa is a glorious beacon of light

المشكلة موش العربية المشكلة الحقيقية أنهم في مركز الصيانة بيتعاملو معاك بأستهتار وبيمشوروك علي أنك فاضي وبتتفسح وتروح تضيع يوم يومين مفيش عندهم مشاكل اصرف ولف ودور حاولين نفسك زي المجانين هي دي مصر موش أسبرانزا هو ده الشعب المصري موش أسبرانزا لازم يطلع عينك يبقي أنت أكيد في مصر ههههههههههههههههههههههههه ههه
قديم 11-03-2010, 01:51 PM
khaleili khaleili غير متواجد حالياً

khaleili is on a distinguished road

انتا فعلا عندك حق بس انا الصوت عندى ضعيف جدا وانا عامل 7000 كيلو متر بس مش حاطة فى دماغى لو عايز اى استسفار فى حاجه تانية كلمنى 0105750375
قديم 11-03-2010, 10:58 PM
ahmed_darhos ahmed_darhos غير متواجد حالياً

ahmed_darhos will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى مشاهدة المشاركة

حلين بالترتيب

1- تروح لواحد بتاع ازاز بره شاطر اوى تعرف منه العيب بس مش حيصلحه بس تحدد العيب بالظبط ايه

2- تروح بعد كده التوكيل وتقولهم العيب هو كذا كذا ومن فضلكم اعملوه لان العربية فى الضمان ولو دخلت العربية وطلعت زى ماهى قدم شكوى فى حماية المستهلك

بس لو الموضوع بسيط او حاجة صغيرة خلى اللى كشف عليها يصلحهالك وبلاش وجع قلب ومشاورير وحرق دم واتمتع بعربيتك وربنا يباركلك فيها ويحرسهالك

كلام حضرتك جميل جدا... بس لو ممكن ياريت تكمل جميلك وتقوللى لو حضرتك تعرف حد بتاع ازاز يكون شاطر.... والف شكر لمرورك..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rotana_cinemaa مشاهدة المشاركة

المشكلة موش العربية المشكلة الحقيقية أنهم في مركز الصيانة بيتعاملو معاك بأستهتار وبيمشوروك علي أنك فاضي وبتتفسح وتروح تضيع يوم يومين مفيش عندهم مشاكل اصرف ولف ودور حاولين نفسك زي المجانين هي دي مصر موش أسبرانزا هو ده الشعب المصري موش أسبرانزا لازم يطلع عينك يبقي أنت أكيد في مصر ههههههههههههههههههههههههه ههه
فعلا العربية دى لو توكيلها نضف شوية هتكتسح الشوارع..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaleili مشاهدة المشاركة

انتا فعلا عندك حق بس انا الصوت عندى ضعيف جدا وانا عامل 7000 كيلو متر بس مش حاطة فى دماغى لو عايز اى استسفار فى حاجه تانية كلمنى 0105750375

بص انا لسه بحب العربية دى جدا..!!!!!!! وبصراحة مش عارف ليه.. بس نفسى أحل المشكلة دى وبفكر أتوكل على الله وأروح ابورواش وأجرب حظى ... انت ناوى تسيبها ولا هتعمل ايه؟؟.... وياريت نتواصل و لو فى مشكلة نحاول نحلها...

أخيرا متشكر جدا للردود...
أخوكم د/ أحمد درهوس